by Institute of Entrepreneurship Development iED

Tι θα κερδίσει η επιχείρηση μου από τα Social Media;

Στις όχι και τόσο ανθηρές εποχές των τελευταίων χρόνων, το παραπάνω ερώτημα δεν τίθεται τόσο «κομψά». Συνήθως οι πελάτες το θέτουν ωμά: «θα έρθουν πωλήσεις ή απλά σε δουλειά θα βρισκόμαστε με ποσταρίσματα στα social media;”

Για τους ανυπόμονους έχω μια γρήγορη απάντηση: ΝΑΙ. Πολλές επιχειρήσεις μπορούν να ελπίζουν πως τα social media θα αποτελέσουν ένα κανάλι πωλήσεων. Η εμπειρία πελατών στο χώρο των εκδρομών, καταλυμάτων, σεμιναρίων, γυμναστηρίων, εστιατορίων, ειδών ένδυσης, ασφαλειών, έχει δείξει πως διάφορα εργαλεία πωλήσεων που θα εξετάσουμε παρακάτω, αλλά και η διαφήμιση στα social media «βγάζει τα λεφτά της».

Ας δούμε όμως ποια άλλα οφέλη μπορεί να έχει μια επιχείρηση από την παρουσία της στα social media, τα οποία θα οδηγούν τον υποψήφιο πελάτη βήμα – βήμα στο να κάνει αγορές.

Αύξηση της αναγνωρισιμότητας για το προϊόν ή την υπηρεσία σας

Για να σε αγοράσει κάποιος πρέπει πρώτα να σε γνωρίσει. Τα social media έχουν αποδείξει ότι μπορούν να κάνουν την επιχείρησή σας γνωστή σε δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου γρήγορα και με χαμηλό προϋπολογισμό (η φράση αυτή μπορεί να ακούγεται ως ατάκα πωλητή αλλά πιστέψτε με, ισχύει). Αυτό είναι και το πρώτο βήμα ώστε να φέρουμε τον υποψήφιο πελάτη πιο κοντά στο να αγοράσει.
Την αναγνωρισιμότητα σε μεγάλη κλίμακα (και ειδικά όταν πρωτοεμφανιζόμαστε στα social media και δεν έχουμε αρκετούς likers) την πετυχαίνουμε με ένα μικρό σπρώξιμο μέσω διαφήμισης στα social media ή με διαγωνισμούς (εδώ το επιπλέον όφελος είναι ότι μαζεύουμε και στοιχεία όπως όνομα και email). Όταν αποκτήσουμε αρκετούς page likers, followers, group & channel members, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την δύναμη των «εμπνευσμένων» αναρτήσεών μας ώστε όσοι μας ακολουθούν να μοιραστούν το περιεχόμενό μας με τους φίλους τους και έτσι να γίνουμε γνωστοί σε ακόμη περισσότερο κόσμο.

Ενδυνάμωση της μάρκας

Τα social media μας δίνουν άπειρο χωρο-χρόνο ώστε να προβάλουμε τα χαρακτηριστικά της μάρκας μας και να χτίσουμε μια εικόνα γύρω από αυτήν, ώστε να καταφέρουμε το περιβόητο positioning, να «τοποθετήσουμε» δηλαδή τη μάρκα μας στο μυαλό του καταναλωτή με ένα μοναδικό τρόποέτσι ώστε όταν σκέφτεται ένα προϊόν να το συνδέει με την δική μας μάρκα.

Πως θα το καταφέρουμε αυτό μέσα από τα social media; Με κείμενο, εικόνα και video, θα δείξουμε το προϊόν μας, τον τρόπο που κατασκευάζεται, τα οφέλη από την χρήση του προϊόντος μας, πελάτες που χρησιμοποιούν το προϊόν ή την υπηρεσία μας, τον τρόπο που εξυπηρετούμε τους πελάτες μας, και φυσικά μαρτυρίες ευχαριστημένων πελατών. Ένα ξενοδοχείο για παράδειγμα μπορεί να δείξει τα δωμάτια, την τοποθεσία του ξενοδοχείου, εκδηλώσεις στο ξενοδοχείο και στην γύρω περιοχή, τοπικά φαγητά, αξιοθέατα, εκδρομές, και φυσικά τις μαρτυρίες των ευχαριστημένων πελατών του, είτε σε ένα ηλεκτρονικό guestbook στο Facebook, είτε στο TripAdvisor, είτε βιντεοσκοπώντας τους ίδιους τους πελάτες να μιλούν για το ξενοδοχείο.

Η ενδυνάμωση της μάρκας λειτουργεί ως το επόμενο βήμα προς την πώληση. Και ακόμη και αν κάποιος liker δεν μπορεί να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία σας λόγο κόστους, μπορεί να λειτουργήσει ως «πρέσβης» (brand ambassador) αναμεταδίδοντας το περιεχόμενό που αναρτάτε στους φίλους του.

Δημοσιεύτηκε στο startup.gr

Τελευταία Νέα

Ενδυνάμωση της Nεολαίας στην Kοινωνική Eπιχειρηματικότητα...

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου "Socially Agile", συντάχθηκε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη έκθεση για τη διερεύνηση του τοπίου της κοινωνικής...

Ανοικτή Πρόσκληση: Online Σεμινάριο για την...

Είστε νέος/α επιχειρηματίας ή ενδιαφέρεστε για την επιχειρηματικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη; Θέλετε να εξελίξετε τις γνώσεις σας και να ενσωματώσετε τις αρχές της...

Διαδραστικό βιβλίο SAHHim: Καλλιεργώντας Υγιείς Τρόπους...

Το SAHHim δημιουργήθηκε για να βελτιώσει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες των μαθητών με ειδικές ανάγκες (SSN) και των εκπαιδευτικών τους σχετικά...

Έρευνα για την Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων...

Δηλώστε συμμετοχή στην έρευνα που απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ευέλικτου και πιστοποιημένου προγράμματος επανεκπαίδευσης (reskilling) για πρόσφατους πτυχιούχους και...

Νέα Πρόσκληση για Χρηματοδοτική Στήριξη Επενδύσεων...

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιχορηγήσεις έως και 50.000 ευρώ! Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη δεύτερη πρόσκληση του.   Το STAGE...