by Institute of Entrepreneurship Development iED

Πιλοτική Εφαρμογή Εκπαιδευτικού Προγράμματος Κοινωνικής Οικονομίας και Επιχειρηματικότητας Για Το Έργο e-ESPASE

Τον Σεπτεμβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα η πιλοτική εφαρμογή και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος κοινωνικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του έργου «European Entrepreneurship School Programme as an Answer to Social Exclusion».

Το πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Open Mellon.

Στόχος του εργαστηρίου ήταν η αξιολόγηση και επικύρωση του περιεχομένου του Εκπαιδευτικού προγράμματος κοινωνικής οικονομίας προκειμένου να αναδειχθούν οι δυνατότητες εφαρμοστικότητάς του και τα σημεία που απαιτούν βελτίωση ώστε να είναι δυνατή η αφομοίωσή του από τα συστήματα εκπαίδευσης της χώρας με σκοπό την ανάπτυξη της κοινωνικής επιχειρηματικότητας.

Διάρκεια και Συμμετέχοντες

Η διαδικασία αξιολόγησης και επικύρωσης πραγματοποιήθηκε σε δύο επίπεδα και για το σκοπό αυτό συμμετείχαν δύο διαφορετικές ομάδες, εκπαιδευτές/εμπειρογνώμονες και τελικοί χρήστες (υφιστάμενοι και εν δυνάμει επιχειρηματίες κοινωνικής οικονομίας, άτομα που κινδυνεύουν από κοινωνικό αποκλεισμό). Το εργαστήριο διήρκησε 3 ημέρες και ήταν συνολικής διάρκειας περίπου 28 ωρών.

Δομή και Περιεχόμενο του Εργαστηρίου

Την πρώτη ημέρα πραγματοποιήθηκε συνοπτική παρουσίαση του έργου και των στόχων του ενώ στην συνέχεια έγινε εκτενής αναφορά στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, στον τρόπο ανάπτυξης και στους στόχους του. Ακολούθησε συνοπτική παρουσίαση της ηλεκτρονικής εκπαιδευτικής πλατφόρμας που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του έργου ενώ στην συνέχεια ξεκίνησε η παρουσίαση, η ανάλυση και η ανταλλαγή απόψεων για κάθε εκπαιδευτική ενότητα. Κατά την διάρκεια της πρώτης ημέρας ολοκληρώθηκαν οι ενότητες 1-5.

Στο δεύτερο μέρος, η ομάδα εμπειρογνωμόνων επισκέφθηκε έναν γυναικείο συνεταιρισμό η έδρα του οποίου βρίσκεται σε απομακρυσμένη περιοχή του νομού κοντά στον βουνό του Ολύμπου. Ο συνεταιρισμός βρίσκεται στα πρώτα στάδια σύστασης και η ομάδα των γυναικών/μελών που τον απαρτίζουν απειλούνται από

κοινωνικό και επαγγελματικό αποκλεισμό εξαιτίας τόσο των περιορισμένων δυνατοτήτων λόγω γεωγραφικών περιορισμών αλλά και των περιορισμένων γνώσεων σχετικά με την επιχειρηματικότητα. Η εν λόγω ομάδα αποτελεί βασική ομάδα στόχου του εκπαιδευτικού προγράμματος και συνεπώς η συνδιαλλαγή με τους εμπειρογνώμονες θεωρήθηκε ότι θα συμβάλει στην διερεύνηση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού προγράμματος.

Σε αυτό το πλαίσιο οι εμπειρογνώμονες πραγματοποίησαν πιλοτικά εκπαίδευση των γυναικών/μελών του συνεταιρισμού σε επιλεγμένες θεματικές ενότητες με σκοπό την διερεύνηση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού υλικού αλλά και της εφαρμοστικότητάς του στην πράξη. Η πιλοτική εκπαίδευση μικρής διάρκειας αλλά και η ανταλλαγή απόψεων που ακολούθησε οδήγησε σε εξαιρετικά χρήσιμα συμπεράσματα.

Την δεύτερη ημέρα συνεχίστηκε η παρουσίαση, η ανάλυση και η ανταλλαγή απόψεων για τις εκπαιδευτικές ενότητες. Κατά την διάρκεια της δεύτερης ημέρας ολοκληρώθηκαν οι ενότητες 6-8.

Τέλος, την τρίτη ημέρα ολοκληρώθηκε η παρουσίαση, η ανάλυση και η ανταλλαγή απόψεων των εκπαιδευτικών ενοτήτων. Κατά την διάρκεια της τελευταίας ημέρας ολοκληρώθηκαν οι ενότητες 9-11. Στο τέλος του εργαστηρίου πραγματοποιήθηκε συζήτηση σχετικά με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και τις δυνατότητες ενσωμάτωσής του στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Αποτελέσματα Αξιολόγησης

Οι γενικές απόψεις και τα σχόλια που έχουν υποβληθεί από τους συμμετέχοντες στην πιλοτική διαδικασία είναι θετικά, με όλους τους συμμετέχοντες να αξιολογούν τη συνολική πορεία της κατάρτισης τουλάχιστον «καλή» έως «πολύ καλή». Δεν υπήρξαν αρνητικές αξιολογήσεις για την εκπαίδευση, το περιεχόμενο, την τεκμηρίωση και τη γενική οργάνωση της εκπαίδευσης. Στην πραγματικότητα, οι απαντήσεις που δόθηκαν για την οργάνωση της πιλοτικής εφαρμογής ήταν πολύ θετικές με ορισμένους από τους συμμετέχοντες να δηλώνουν ότι τους άρεσε πολύ ο συνδυασμός online και φυσικής συμμετοχής.

Η χρήση της πλατφόρμας βαθμολογήθηκε ως καλή, καθώς, οι περισσότεροι συμμετέχοντες δεν είχαν κανένα πρόβλημα στη σύνδεση και στην περιήγηση. Ένας από τους συμμετέχοντες, ωστόσο, ανέφερε ότι θα ήθελε πιο σαφή τμήματα στην πλατφόρμα και ένα ξεχωριστό κουμπί ώστε να επιστρέφει στις προηγούμενες σελίδες μιας και αυτό δεν ήταν πάντα σαφές.

 

Βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=309sys0TZPk

 

 

 


Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα ανακοίνωση δεσμεύει μόνο τον συντάκτη της και η Επιτροπή δεν ευθύνεται για τυχόν χρήση των πληροφοριών που περιέχονται σε αυτήν.

Τελευταία Νέα

Ενδυνάμωση της Nεολαίας στην Kοινωνική Eπιχειρηματικότητα...

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου "Socially Agile", συντάχθηκε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη έκθεση για τη διερεύνηση του τοπίου της κοινωνικής...

Ανοικτή Πρόσκληση: Online Σεμινάριο για την...

Είστε νέος/α επιχειρηματίας ή ενδιαφέρεστε για την επιχειρηματικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη; Θέλετε να εξελίξετε τις γνώσεις σας και να ενσωματώσετε τις αρχές της...

Διαδραστικό βιβλίο SAHHim: Καλλιεργώντας Υγιείς Τρόπους...

Το SAHHim δημιουργήθηκε για να βελτιώσει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες των μαθητών με ειδικές ανάγκες (SSN) και των εκπαιδευτικών τους σχετικά...

Έρευνα για την Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων...

Δηλώστε συμμετοχή στην έρευνα που απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ευέλικτου και πιστοποιημένου προγράμματος επανεκπαίδευσης (reskilling) για πρόσφατους πτυχιούχους και...

Νέα Πρόσκληση για Χρηματοδοτική Στήριξη Επενδύσεων...

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιχορηγήσεις έως και 50.000 ευρώ! Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη δεύτερη πρόσκληση του.   Το STAGE...