by Institute of Entrepreneurship Development iED

Affiliate Marketing: 5 Tips για Αρχάριους

Σε μια εποχή όπου ο ανταγωνισμός στην αγορά εργασίας γίνεται ολοένα και μεγαλύτερος, οι επιχειρήσεις πρέπει να βρουν αποτελεσματικούς τρόπους για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους και να δουν τα κέρδη τους να ανεβαίνουν. Μια από τις πιο διαδεδομένες μορφές προώθησης προϊόντων και των υπηρεσιών είναι το affiliate marketing ή αλλιώς το marketing συνεργατών. 

Το μάρκετινγκ συνεργατών κατατάσσεται στην ευρύτερη ομπρέλα του performance based marketing και λειτουργεί με σκοπό την προώθηση προϊόντων στο διαδίκτυο. Με απλά λόγια, ένας συνεργάτης κερδίζει μια προμήθεια για την προώθηση προϊόντων άλλου ατόμου ή εταιρείας. Ο affiliate αναζητά ένα προϊόν/ υπηρεσία που ενδεχομένως του αρέσει, στη συνέχεια το προωθεί και εξασφαλίζει ένα μέρος του κέρδους από κάθε πώληση ή lead που πραγματοποιεί. 

Πως Λειτουργεί το Marketing Συνεργατών; 

Affiliate μπορεί να είναι είτε ένα άτομο είτε μια εταιρεία που παρουσιάζει το προϊόν με ελκυστικό τρόπο στους δυνητικούς καταναλωτές. Με άλλα λόγια, προωθεί το προϊόν για να πείσει τους καταναλωτές ότι είναι πολύτιμο ή ωφέλιμο για να το αγοράσουν. Οι συνεργάτες συνήθως προωθούν μια επιχείρηση μέσω των δικών τους προσωπικών δικτύων και ιστοτόπων ή των. 

Ο τρόπος με τον οποίο κερδίζει ένας συνεργάτης χρήματα ποικίλει ανάλογα την περίπτωση και καθορίζεται με βάση τις ανάγκες του πωλητή. Ο καταναλωτής δεν χρειάζεται πάντα να αγοράζει το προϊόν για να είναι επιτυχημένο το affiliate marketing. Υπάρχουν περιπτώσεις που απλά μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα ή το e-shop της εταιρείας αρκεί για να πληρωθεί ο συνεργάτης (pay per click) ή ακόμη και η εγγραφή σε κάποιο newsletter (pay per lead). 

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του μάρκετινγκ συνεργατών για τις επιχειρήσεις είναι ότι είναι ένας οικονομικά αποδοτικός τρόπος για την αύξηση των πωλήσεων. Αντί να επενδύουν σε ακριβές διαφημιστικές καμπάνιες, μπορούν να πληρώνουν στους συνεργάτες μια προμήθεια για κάθε πώληση ή δυνητικό πελάτη που δημιουργείται ως αποτέλεσμα των προσπαθειών του.  

Μπαίνοντας στον Κόσμο του Affiliate Marketing 

Είστε νέοι στην αγορά εργασίας και ψάχνετε τρόπους για να αξιοποιήσετε το μάρκετινγκ συνεργατών; Διαβάστε 5 χρήσιμα tips που θα σας βοηθήσουν στο ξεκίνημα σας.  

1. Βρείτε κάποιον που να έχει επιρροή στο κοινό το οποίο θέλετε να προσεγγίσετε

Είναι σημαντικό να επιλέγετε συνεργάτες που ταιριάζουν στην επιχείρησή σας και που έχουν κοινό που ενδιαφέρεται για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Αναζητήστε συνεργάτες που έχουν ένα μεγάλο αριθμό ακολούθων, ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο και ιστορικό προώθησης παρόμοιων προϊόντων. Αν για παράδειγμα τα προϊόντα σας απευθύνονται σε νέους από 16 έως 25 ετών, βρείτε κάποιον συνεργάτη που μπορεί να κάνει influence σε αυτή την ηλικιακή ομάδα.

2. Παρακολουθήστε τα αποτελέσματά σας

Η εφαρμογή εργαλείων παρακολούθησης και αναφοράς είναι απαραίτητη για την παρακολούθηση της επιτυχίας της affiliate marketing στρατηγικής που έχετε ξεκινήσει. Η παρακολούθηση των αποτελεσμάτων σας είναι σημαντική και για να κατανοήσετε ποιες στρατηγικές λειτουργούν και ποιες όχι. Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google Analytics για να παρακολουθείτε την επισκεψιμότητα, τις μετατροπές και τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται. Αυτό θα σας βοηθήσει να αντιληφθείτε αν και κατά πόσο το affiliate marketing σας φέρνει τα αποτελέσματα που επιθυμείτε ή αν θα πρέπει να αξιοποιήσετε κάποιον άλλον συνεργάτη. 

3. Προσφέρετε ελκυστικές προμήθειες

Η προσφορά ελκυστικών προμηθειών είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να παρακινήσετε τους affiliate να προωθήσουν τα προϊόντα σας. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσφέρετε υψηλότερη προμήθεια σε όσους φέρνουν υψηλές επιδόσεις. Αυτός είναι ένας εύκολος τρόπος να συνεχίσουν με μεγαλύτερο κίνητρο τις προσπάθειες προώθησης των προϊόντων σας.

4. Παρέχετε υλικό και υποστήριξη

Για να βοηθήσετε τον affiliate να προωθήσει τα προϊόντα σας με μεγαλύτερη επιτυχία, προμηθεύστε τον με αυτά. Στείλτε του δωρεάν το προϊόν σας για να το δοκιμάσει. Έτσι θα έχει μια καλύτερη εικόνα σχετικά με το πως θα μπορέσει να το «πουλήσει» στο κοινό του. Επιπλέον, ετοιμάστε ένα κείμενο με τις περιγραφές των προϊόντων και των υπηρεσιών σας το οποίο θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν ή κάποια διαφημιστική εικόνα ή βίντεο για εναλλακτική χρήση. Αυτό θα δημιουργήσει ένα αίσθημα εμπιστοσύνης και σιγουριάς ανάμεσα σε εσάς και τον συνεργάτη σας. 

5. Ενθαρρύνετε θετικές σχέσεις

Το affiliate marketing μπορεί να απέχει από την κλασσική διαφημιστική συνεργασία, παρόλα αυτά πρέπει αναπτύξετε καλές σχέσεις με τους συνεργάτες σας. Δείξτε ενδιαφέρον για τη δουλειά τους προσφέροντας τους τακτική επικοινωνία για τυχόν προβλήματα ή απορίες. Είναι επίσης σημαντικό να εκτελείτε έγκαιρα τις πληρωμές τους και να είστε τυπικοί και δίκαιοι απέναντι τους, δείχνοντας ότι τους σέβεστε και τους εκτιμάτε. Αυτό θα βοηθήσει στη δημιουργία ενός ισχυρού, πιστού δικτύου προωθητών για την επιχείρησή σας. 

Το μάρκετινγκ συνεργατών είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις που στοχεύουν να προσεγγίσουν νέους πελάτες και να αυξήσουν τις πωλήσεις. Είτε πρόκειται για μια επιχείρηση που θέλει να διευρύνει την απήχησή της είτε για ένα άτομο που θέλει να δημιουργήσει έσοδα από την παρουσία του στο διαδίκτυο, το μάρκετινγκ συνεργατών μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη και ευκαιρίες για ανάπτυξη και επιτυχία.

Τελευταία Νέα

Ενδυνάμωση της Nεολαίας στην Kοινωνική Eπιχειρηματικότητα...

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου "Socially Agile", συντάχθηκε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη έκθεση για τη διερεύνηση του τοπίου της κοινωνικής...

Ανοικτή Πρόσκληση: Online Σεμινάριο για την...

Είστε νέος/α επιχειρηματίας ή ενδιαφέρεστε για την επιχειρηματικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη; Θέλετε να εξελίξετε τις γνώσεις σας και να ενσωματώσετε τις αρχές της...

Διαδραστικό βιβλίο SAHHim: Καλλιεργώντας Υγιείς Τρόπους...

Το SAHHim δημιουργήθηκε για να βελτιώσει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες των μαθητών με ειδικές ανάγκες (SSN) και των εκπαιδευτικών τους σχετικά...

Έρευνα για την Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων...

Δηλώστε συμμετοχή στην έρευνα που απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ευέλικτου και πιστοποιημένου προγράμματος επανεκπαίδευσης (reskilling) για πρόσφατους πτυχιούχους και...

Νέα Πρόσκληση για Χρηματοδοτική Στήριξη Επενδύσεων...

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιχορηγήσεις έως και 50.000 ευρώ! Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη δεύτερη πρόσκληση του.   Το STAGE...