by Institute of Entrepreneurship Development iED

4 Λύσεις για το Marketing Myopia

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου

Αν και κάποιες επιχειρήσεις έχουν μία φαινομενικά επιτυχημένη πορεία, κάποιες φορές καταλήγουν στην αποτυχία. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους θα μπορούσε να συμβαίνει κάτι τέτοιο και ένας από αυτούς είναι το marketing myopia.

Τι Είναι Marketing Myopia;

Πρόκειται για ένα φαινόμενο, όπου οι διαχειριστές μίας επιχείρησης, αντί να έχουν την προσοχή τους στραμμένη προς την εξέλιξη και την ανάπτυξη της, έχουν πιο “κοντόφθαλμη” προσέγγιση (όπως άλλωστε υπονοεί ο όρος). Αυτό μεταφράζεται στην προσήλωση σε πιο βραχυπρόθεσμους στόχους, αγνοώντας τη συνολική εικόνα. Σε κάποιες περιπτώσεις, η επιχείρηση δεν βρίσκεται σε επαφή με το κοινό της, ώστε να γνωρίζει τις ανάγκες του ή δεν προσαρμόζεται στις αλλαγές της αγοράς και μένει προσκολλημένη στο παρελθόν.

Οι συνέπειες του marketing myopia μπορεί να διακινδυνεύσουν την εξέλιξη της επιχείρησης. Υπάρχουν κάποιες λύσεις, οι οποίες μπορούν να το αποτρέψουν το φαινόμενο αυτό. Βέβαια, το πιο σημαντικό βήμα για την επιχείρηση είναι να αποδεχτεί πως ήρθε η ώρα να κάνει κάποιες αλλαγές.

1. Ο Πελάτης Είναι Προτεραιότητα

Μία επιχείρηση έχει ως στόχο την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών της και προκειμένου να είναι αποτελεσματική, προφανώς θα πρέπει να γνωρίζει τις επιθυμίες του. Η επαφή μαζί τους είναι πολύ σημαντική. Αυτό θα μπορούσε να γίνει μέσα από ερωτηματολόγια και δειγματισμό των νέων προϊόντων ή υπηρεσιών σε μία μικρή μερίδα του κοινού, οι οποίοι στη συνέχεια θα δώσουν feedback.

2. Καινοτομία

Στο νέο πνεύμα των αλλαγών έρχεται και η καινοτομία. Οι νέες ανάγκες ζητούν νέες λύσεις. Συνεπώς, το περιβάλλον της επιχείρησης θα πρέπει να ευνοεί την δημιουργικότητα και τον πειραματισμό. Αν και οι αλλαγές ενέχουν ρίσκο και αποτυχία, αυτό δεν πρέπει να λειτουργήσει ανασταλτικά. Μέσα από την διαδικασία της δοκιμής (trial and error), μπορούν να προκύψουν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην πρόσληψη ατόμων, οι οποίοι έχουν μία ανανεωμένη οπτική και μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά με το brainstorming στο δυναμικό της επιχείρησης.

Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.

Τελευταία Νέα

Ενδυνάμωση της Nεολαίας στην Kοινωνική Eπιχειρηματικότητα...

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου "Socially Agile", συντάχθηκε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη έκθεση για τη διερεύνηση του τοπίου της κοινωνικής...

Ανοικτή Πρόσκληση: Online Σεμινάριο για την...

Είστε νέος/α επιχειρηματίας ή ενδιαφέρεστε για την επιχειρηματικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη; Θέλετε να εξελίξετε τις γνώσεις σας και να ενσωματώσετε τις αρχές της...

Διαδραστικό βιβλίο SAHHim: Καλλιεργώντας Υγιείς Τρόπους...

Το SAHHim δημιουργήθηκε για να βελτιώσει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες των μαθητών με ειδικές ανάγκες (SSN) και των εκπαιδευτικών τους σχετικά...

Έρευνα για την Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων...

Δηλώστε συμμετοχή στην έρευνα που απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ευέλικτου και πιστοποιημένου προγράμματος επανεκπαίδευσης (reskilling) για πρόσφατους πτυχιούχους και...

Νέα Πρόσκληση για Χρηματοδοτική Στήριξη Επενδύσεων...

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιχορηγήσεις έως και 50.000 ευρώ! Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη δεύτερη πρόσκληση του.   Το STAGE...