by Institute of Entrepreneurship Development iED

4 Λύσεις για το Marketing Myopia

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου

Αν και κάποιες επιχειρήσεις έχουν μία φαινομενικά επιτυχημένη πορεία, κάποιες φορές καταλήγουν στην αποτυχία. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους θα μπορούσε να συμβαίνει κάτι τέτοιο και ένας από αυτούς είναι το marketing myopia.

Τι Είναι Marketing Myopia;

Πρόκειται για ένα φαινόμενο, όπου οι διαχειριστές μίας επιχείρησης, αντί να έχουν την προσοχή τους στραμμένη προς την εξέλιξη και την ανάπτυξη της, έχουν πιο “κοντόφθαλμη” προσέγγιση (όπως άλλωστε υπονοεί ο όρος). Αυτό μεταφράζεται στην προσήλωση σε πιο βραχυπρόθεσμους στόχους, αγνοώντας τη συνολική εικόνα. Σε κάποιες περιπτώσεις, η επιχείρηση δεν βρίσκεται σε επαφή με το κοινό της, ώστε να γνωρίζει τις ανάγκες του ή δεν προσαρμόζεται στις αλλαγές της αγοράς και μένει προσκολλημένη στο παρελθόν.

Οι συνέπειες του marketing myopia μπορεί να διακινδυνεύσουν την εξέλιξη της επιχείρησης. Υπάρχουν κάποιες λύσεις, οι οποίες μπορούν να το αποτρέψουν το φαινόμενο αυτό. Βέβαια, το πιο σημαντικό βήμα για την επιχείρηση είναι να αποδεχτεί πως ήρθε η ώρα να κάνει κάποιες αλλαγές.

1. Ο Πελάτης Είναι Προτεραιότητα

Μία επιχείρηση έχει ως στόχο την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών της και προκειμένου να είναι αποτελεσματική, προφανώς θα πρέπει να γνωρίζει τις επιθυμίες του. Η επαφή μαζί τους είναι πολύ σημαντική. Αυτό θα μπορούσε να γίνει μέσα από ερωτηματολόγια και δειγματισμό των νέων προϊόντων ή υπηρεσιών σε μία μικρή μερίδα του κοινού, οι οποίοι στη συνέχεια θα δώσουν feedback.

2. Καινοτομία

Στο νέο πνεύμα των αλλαγών έρχεται και η καινοτομία. Οι νέες ανάγκες ζητούν νέες λύσεις. Συνεπώς, το περιβάλλον της επιχείρησης θα πρέπει να ευνοεί την δημιουργικότητα και τον πειραματισμό. Αν και οι αλλαγές ενέχουν ρίσκο και αποτυχία, αυτό δεν πρέπει να λειτουργήσει ανασταλτικά. Μέσα από την διαδικασία της δοκιμής (trial and error), μπορούν να προκύψουν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην πρόσληψη ατόμων, οι οποίοι έχουν μία ανανεωμένη οπτική και μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά με το brainstorming στο δυναμικό της επιχείρησης.

Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.

Τελευταία Νέα

Συνεργασία Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ΣΘΕΒ, Πάρκου Καινοτομίας...

Οι πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία Daniel σε όλους τους Νομούς της Θεσσαλίας (Λάρισα, Μαγνησία, Τρίκαλα και Καρδίτσα) έπληξαν ισχυρά και...

Το Health Hub Συμμετέχει και Φέτος...

Η 87η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), όπως κάθε Σεπτέμβριο έτσι και φέτος, επιστρέφει στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης από τις 9 έως τις 17...

InnoHealth Forum 2023: Πρόσκληση Συμμετοχής στη...

Το InnoHealth Forum 2023, η πρώτη υβριδική έκθεση αποκλειστικά αφιερωμένη στην Ηλεκτρονική Υγεία και τις σύγχρονες τάσεις του τομέα της υγείας και του φαρμάκου,...

Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία σε...

Σας ενδιαφέρει η υγεία και η ασφάλεια στην εργασία και θέλετε να αναπτύξετε τις δεξιότητές σας; Σας προσκαλούμε να παρακολουθήσετε το SAFESENSE+ εκπαιδευτικό πρόγραμμα...

Project Managers: Διαχείριση της Πραγματικότητας

του Στέλιου Αμπατζίδη Οι ανάγκες της επιχειρηματικής κοινότητας αλλάζουν γρήγορα, όπως και η ίδια η κοινωνία. Είναι γεγονός πως τον επιχειρηματικό κόσμο ανέκαθεν χαρακτήριζε έντονη μεταβλητότητα,...