by Institute of Entrepreneurship Development iED

Οι βασικές αρχές του Marketing παραμένουν σταθερές

Ακούμε όλοι συνεχώς πως τίποτα δεν μένει ίδιο.

Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει.

Η τεχνολογία επίσης αλλάζει και καινούρια πράγματα εμφανίζονται για να κάνουν τις ζωές μας ευκολότερες (ή και δυσκολότερες).

Βεβαίως όλα τα παραπάνω ισχύουν.

Όμως οι βασικές αρχές του Μάρκετινγκ – αυτές που ίσχυαν πριν 50 χρόνια – ισχύουν και σήμερα – και εάν μπορώ να κάνω μια πρόβλεψη – θα ισχύουν και για τα επόμενα 50 χρόνια!

Αυτό που αλλάζει κάθε φορά είναι οι τακτικές και τα εργαλεία. Οι βασικές αρχές του Μάρκετινγκ παραμένουν σταθερές.

Παλιότερα, για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις για να επικοινωνήσουν με την αγορά τους, χρησιμοποιούσαν το telex (μπορεί κάποιοι να το θυμούνται) ή έστελναν επιστολές με το ταχυδρομείο ή διαφημιστικά φυλλάδια με Fax.

Σήμερα οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το email, τα social media και το internet.

Αύριο μπορεί να χρησιμοποιούν κάτι άλλο.

Ότι δούλευε στο παρελθόν – για τον εντοπισμό της σωστής αγοράς, του προφίλ του πιθανού πελάτη, των προβλημάτων που θέλει να λύσει, τους πραγματικούς λόγους που χρειάζεται το προϊόν ή την υπηρεσία μας και για το πως μπορούμε να τον βοηθήσουμε να καλύψει μια συγκεκριμένη ανάγκη ή επιθυμία – παραμένουν τόσο επίκαιρα όσο και πριν από 5 , 20 ή 50 χρόνια! Δεν έχουν αλλάξει – και αυτός είναι ο πυρήνας το Μάρκετινγκ.

Οι επιχειρήσεις σήμερα δυσκολεύονται στο Μάρκετινγκ και δεν έχουν αποτελέσματα από τις ενέργειες που κάνουν γιατί επικεντρώνονται στις τακτικές και τα “εργαλεία” – ξεχνώντας (ή δίνοντας μικρή σημασία) στον “πυρήνα” του Μάρκετινγκ που δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.

Γιατί όμως αυτές οι βασικές αρχές δεν αλλάζουν;

Μια απλή απάντηση που μπορώ να δώσω είναι ότι πρώτα υπήρχαν οι ανάγκες και επιθυμίες από τον άνθρωπο και μετά βγήκε το Μάρκετινγκ. Και αυτό δεν αλλάζει.

Και το πόσο πολύ δεν αλλάζει ο «πυρήνας» του Μάρκετινγκ το βλέπουμε χαρακτηριστικά στην κλασική διαφήμιση (photo πάνω δεξιά) του εκδοτικού οίκου McGraw-Hill “Man in the chair” όπου γράφει:

Δεν ξέρω ποιος είσαι
Δεν ξέρω την εταιρεία σου
Δεν ξέρω τα προϊόντα της εταιρείας σου
Δεν ξέρω τι αντιπροσωπεύει η εταιρεία σου
Δεν ξέρω τους πελάτες της εταιρείας σου
Δεν ξέρω τα αποτελέσματα της εταιρείας σου
Δεν ξέρω την φήμη της εταιρείας σου
Τώρα, τι ακριβώς ήθελες να μου πουλήσεις;

Ξέρετε πότε δημοσιεύθηκε αυτή η διαφήμιση;

Το 1950.

Και το ερώτημα είναι, τι από τα παραπάνω έχει αλλάξει σήμερα (για το πως σκέφτονται οι άνθρωποι πριν αγοράσουν);

Προσωπικά θεωρώ – Τίποτα δεν έχει αλλάξει.

Ο πελάτης σας όταν πηγαίνετε να του πουλήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας – αυτά έχει στο μυαλό του και αυτά είναι τα ζητήματα που θα πρέπει να λύνει το Μάρκετινγκ που κάνετε είτε χρησιμοποιείτε επιστολές είτε κάνετε καμπάνιες στο Facebook.

Το επόμενο βήμα

Πάρτε μια βαθιά ανάσα και κάντε ένα βήμα πίσω. Δείτε την μεγάλη εικόνα. Σκεφτείτε ένα-ένα τα παραπάνω και μετά βρείτε τις τακτικές και τα μέσα που θα χρησιμοποιήσετε. Επικεντρωθείτε στον πελάτη και σε αυτά που θα κάνουν την ζωή του καλύτερη.

Δημοσιεύτηκε στο epixeirein.gr

Τελευταία Νέα

Ενδυνάμωση της Nεολαίας στην Kοινωνική Eπιχειρηματικότητα...

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου "Socially Agile", συντάχθηκε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη έκθεση για τη διερεύνηση του τοπίου της κοινωνικής...

Ανοικτή Πρόσκληση: Online Σεμινάριο για την...

Είστε νέος/α επιχειρηματίας ή ενδιαφέρεστε για την επιχειρηματικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη; Θέλετε να εξελίξετε τις γνώσεις σας και να ενσωματώσετε τις αρχές της...

Διαδραστικό βιβλίο SAHHim: Καλλιεργώντας Υγιείς Τρόπους...

Το SAHHim δημιουργήθηκε για να βελτιώσει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες των μαθητών με ειδικές ανάγκες (SSN) και των εκπαιδευτικών τους σχετικά...

Έρευνα για την Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων...

Δηλώστε συμμετοχή στην έρευνα που απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ευέλικτου και πιστοποιημένου προγράμματος επανεκπαίδευσης (reskilling) για πρόσφατους πτυχιούχους και...

Νέα Πρόσκληση για Χρηματοδοτική Στήριξη Επενδύσεων...

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιχορηγήσεις έως και 50.000 ευρώ! Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη δεύτερη πρόσκληση του.   Το STAGE...