Τα νέα του ΙΝΑΝΕΠ

Από marketer για πρώτη φορά founder και CEO

Η μετάβαση από marketer σε founder και CEO δεν είναι εύκολη.

Τώρα μπορεί να αναρωτιέστε: Γιατί να σταματήσω να είμαι marketer; Πέρα από το ότι είμαι καλός σε αυτό, το μάρκετινγκ αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες ανάγκες της νέας μου εταιρίας». Σωστό μεν, αλλά το να χτίζεις μια βιώσιμη εταιρία μεταξύ των καλύτερων της αγοράς διαφέρει πολύ από το να είσαι ένας εξαιρετικός marketer – σε μια οποιαδήποτε εταιρία.

Πρώτη προτεραιότητα και κύριος στόχος σου θα πρέπει να είναι το πώς θα καταφέρεις να γίνεις ένας επιτυχημένος ηγέτης και το πώς να τρέχεις την ομάδα σου με τέτοιο τρόπο ώστε να καταφέρνει το επιθυμητό αποτέλεσμα – υπό την καθοδήγησή σου.

Στο παρελθόν, ήμουν υπεύθυνος για μεγάλες καμπάνιες μάρκετινγκ πολύ γνωστών εταιριών, και αυτό που κυρίως με έκανε να ξαγρυπνώ τα βράδια ήταν μια και μοναδική ερώτηση (στην πραγματικότητα εμμονή): «Πώς θα καταφέρω να κάνω αυτή την καμπάνια case study για όλους;» Ήθελα να είμαι ο marketer-θαύμα που όλοι θα ήθελαν να δουλέψουν μαζί του.

Άλλα όταν ξεκινήσαμε το Viral Loops, μια viral και referral-marketing πλατφόρμα για eshops, συνειδητοποίησα ότι ήταν απαραίτητο να αλλάξω τρόπο σκέψης και προτεραιότητες (και εμμονές) για να γίνω επιτυχημένος.

Στην αρχή, δυσκολεύτηκα αρκετά κι έκανα ένα σωρό λάθη. Μου πήρε κάμποσο καιρό να απαλλαγώ από την παλιά μου ταυτότητα και να κάνω τη μετάβαση από τη θέση του marketer σε αυτή του ηγέτη της ομάδας και του μέντορα. Πρόκειται για ένα καινούριο και διαφορετικό μονοπάτι που χρειάζεται διαρκώς προσοχή και, μέχρι τώρα, έχω μάθει τρία σημαντικά μαθήματα για όσους marketers πρόκειται να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση:

Σχετικό Άρθρο:  Facebook Marketing: Πως ξεκινάμε;

Θεώρησε τον εαυτό σου πρώτα founder και CEO – και μετά marketer

Παίρνει χρόνο, αλλά πρέπει ν’ αρχίσεις να το δουλεύεις πριν καν αρχίσεις την εταιρία σου. Τις πρώτες ημέρες, θα κάνεις τα πάντα: από μάρκετινγκ, προγραμματισμό και fundraising, μέχρι να σηκώνεις τα τηλέφωνα και να βάφεις τα γραφεία. Αλλά, καθώς η επιχείρηση μεγαλώνει, χρειάζεται να προσλάβεις ικανούς εργαζόμενους για να αναλάβουν αυτές τις αρμοδιότητες. Δεν έχεις την πολυτέλεια να χάνεις χρόνο σε αυτό το παιχνίδι. Τέλος, πρέπει να γίνεις ο CEO και όχι ο Head of Growth & Marketing.

Τα μέλη της ομάδας σου πρέπει να είναι οι ειδικοί και οι ειδήμονες – όχι εσύ

Ξέρω ότι αυτό είναι δύσκολο. Είναι δύσκολο όταν ένα νέο εργαλείο ή ένα κανάλι μάρκετινγκ εμφανίζεται, να μην μπορείς να αρπάξεις την ευκαιρία. Και αν θέλεις (όπως εγώ) να είσαι ένας A-player, ο εγωισμός σου το κάνει ακόμα πιο δύσκολο. Αλλά αν αποδεχθείς το Μάθημα #1 παραπάνω, θα είναι ευκολότερο. Μπορείς να παραμείνεις ένας A-player (με όλη την αδρεναλίνη, το άγχος και τις ξάγρυπνες νύχτες που αυτό συνεπάγεται). Αλλά αυτή τη φορά, οι αρμοδιότητες, η ταυτότητα και οι φιλοδοξίες σου είναι διαφορετικές και εμπλέκουν ολόκληρη την ομάδα σου.

Σχετικό Άρθρο:  Μην στοχεύετε τους πελάτες σας! Στοχεύστε αυτούς που τους επηρεάζουν!

Πρέπει να επικεντρωθείς περισσότερο στη στρατηγική μάρκετινγκ – όχι στο εργαλεία

Λατρεύω να ανακαλύπτω νέα εργαλεία και να πειραματίζομαι με καινούρια πράγματα. Δεν υπάρχει θέμα να δοκιμάσεις το Facebook Messenger σαν κανάλι, αλλά άφησε τα επιμέρους στην ομάδα σου. Σαν CEO με εμπειρία στον τομέα του μάρκετινγκ, πρέπει να τους δείξεις το δρόμο, να σιγουρευτείς ότι έχουν καταλάβει ποιος είναι ο επιθυμητός προορισμός, αλλά να αφήσεις εκείνους να κάνουν το ταξίδι. Δεν λέω ότι δεν πρέπει να έχεις ενεργό ρόλο ως ηγέτης, αλλά ότι πρέπει να εστιάζεις στο να τους καθοδηγείς, να τους δείχνεις τον τρόπο, να τους προκαλείς και να τους ενθαρρύνεις. Είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος να αξιοποιείς το χρόνο και την ενέργεια σου – και ο μόνος τρόπος να αναπτυχθεί η εταιρία σου.

Ας το παραδεχτούμε: βαθιά μέσα μας είμαστε marketers και πάντα θα είμαστε. Θα συνεχίσουμε να πειραματιζόμαστε με νέα κανάλια μάρκετινγκ και να σκαρφιζόμαστε νέα εργαλεία μάρκετινγκ πριν πέσουμε για ύπνο. Και θα συνεχίσουμε να επινοούμε τρελές ιδέες και καμπάνιες κάθε φορά που πηγαίνουμε βόλτα το σκύλο. Αλλά δεν θα πρέπει ποτέ να ξεχάσουμε ότι το μέτρο της επιτυχίας μας είναι ένα ένα αυστηρό (σκληρό) δίπολο: ή η εταιρία μας μεγαλώνει ή όχι. Το να είσαι marketer ή παιδί-θαύμα δεν αποτελεί επιλογή.

Δημοσιεύτηκε στο epixeiro.gr

Από marketer για πρώτη φορά founder και CEO

Related Posts