Το ηλεκτρονικό εμπόριο πρωτοεμφανίστηκε την δεκαετία 1970s, όταν μεγάλες εταιρίες άρχισαν να δημιουργούν ιδιωτικά δίκτυα για να ανταλλάσσουν πληροφορίες με άλλους επιχειρηματίες, εταίρους και προμηθευτές.
Αυτή η διαδικασία, που ονομάζεται ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων (EDI), διαβίβασε τυποποιημένα δεδομένα, απλοποιώντας τόσο τα πράγματα, με αποτέλεσμα σχεδόν να εξαλειφθεί η γραφειοκρατία και η ανθρώπινη παρέμβαση. Το EDI εξακολουθεί να λειτουργεί και να είναι το ίδιο αποτελεσματικό, όσον αφορά τη μείωση κόστους και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας.
Βέβαια η αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου έγινε λόγω της αυξημένης διαθεσιμότητας πρόσβασης στο διαδίκτυο και τη δυνατότητα προβολής μέσα από αυτό.
Οι online πωλητές εμφανίστηκαν την δεκαετία του 1990!
Το 1994 η πρώτη τεκμηριωμένη ηλεκτρονική πώληση ήταν ένα CD!
Η Amazon άρχισε να λειτουργεί ως βιβλιοπωλείο στις αρχές του 1995!
Το eBay επέτρεπε στους καταναλωτές να πουλούν ο ένας στον άλλο ηλεκτρονικά!
Πλέον, καθώς οι συσκευές κινητής τηλεφωνίας έχουν γίνει πιο δημοφιλείς, το κινητό εμπόριο έχει αποκτήσει τη δική του αγορά. Το 2014, το 85% των πωλήσεων του Spotify προέρχονται από τα social media του Facebook.
Περισσότερο από το 40% των χρηστών του διαδικτύου αγοράζουν προϊόντα από το διαδίκτυο. Βέβαια, αυτά τα στοιχεία θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν καθώς η χρήση του διαδικτύου μέσω των συσκευών τηλεφώνου επεκτείνεται στις αναπτυσσόμενες αγορές σε όλο τον κόσμο.
Οι ειδικοί προβλέπουν ένα ελπιδοφόρο και ένδοξο μέλλον για το ηλεκτρονικό εμπόριο του 21ου αιώνα. Στο άμεσο μέλλον, το ηλεκτρονικό εμπόριο θα επιβεβαιώσει περαιτέρω ότι αποτελεί σημαντικό εργαλείο πώλησης. Το επιτυχές ηλεκτρονικό εμπόριο θα γίνει μια έννοια αδιαχώριστη από το διαδίκτυο, επειδή το ηλεκτρονικό εμπόριο γίνεται όλο και πιο δημοφιλές και φυσικό. Ταυτόχρονα, η αυστηρή ανταγωνιστικότητα στον τομέα των υπηρεσιών θα εντείνει την ανάπτυξή του. Έτσι, οι επικρατούσες μελλοντικές τάσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου θα είναι η αύξηση των πωλήσεων και η εξέλιξη του διαδικτύου.
Κάθε χρόνο, ο αριθμός των προσφορών του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς. Ο όγκος των online πωλήσεων είναι πολύ πιο υψηλός από αυτόν των καταστημάτων. Η τάση αυτή, θα συνεχιστεί καθώς πολλοί άνθρωποι έχουν πολλές υποχρεώσεις και καθήκοντα, και έτσι το διαδίκτυο τους προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής προϊόντων στις καλύτερες τιμές. Η σημερινή έκρηξη των πωλήσεων στο διαδίκτυο αποτελεί τη βάση για το θαυμάσιο μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η τάση του ‘’ποσού προς ποιότητα’’ καθίσταται ολοένα και πιο προφανής, καθώς το διαδίκτυο έχει αποκλείσει τον γεωγραφικό παράγοντα από την πώληση. Έτσι, δεν έχει σημασία το κατά πόσον το κατάστημα σας βρίσκεται στην Νέα Υόρκη ή στο Λονδίνο ή σε μία μικρή πόλη. Για να επιβιώσουν, οι έμποροι θα πρέπει να προσαρμοστούν γρήγορα στις νέες εξελίξεις. Για να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν θα πρέπει μόνο να αυξήσουν τον αριθμό των διαθέσιμων υπηρεσιών, αλλά θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή σε στοιχεία όπως ο ελκυστικός σχεδιασμός, φιλικότητα προς τον χρήστη, ελκυστική παρουσίαση των προϊόντων και να χρησιμοποιούν σύγχρονες τεχνολογίες, ώστε οι επιχειρήσεις τους να γίνουν μέρη του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Φυσικά, όσοι έχουν αποκτήσει ηλεκτρονικά καταστήματα νωρίτερα, θα μπορούσαν να έχουν περισσότερες πιθανότητες για μελλοντική επιτυχία και ευημερία, αλλά ο ίδιος ο ιστότοπος δεν σας εγγυάται τίποτα. Η καλύτερη λύση είναι ο συνδυασμός του διεξοδικού ηλεκτρονικού μάρκετινγκ με τη διαφήμιση.
Εάν ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερα για το Ηλεκτρονικό εμπόριο και πως μπορείτε και εσείς να ασχοληθείτε με αυτό εδώ υπάρχει επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό που ίσως να χρειαστεί να λάβετε υπόψην.