by Institute of Entrepreneurship Development iED

Niche Marketing και Ανάπτυξη Στρατηγικής

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου

Μία τάση στην αγορά, την οποία επιλέγουν να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις είναι αυτή του niche marketing. Ουσιαστικά, απευθύνονται σε ένα μικρό μέρος της αγοράς, το οποίο εμφανίζει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, π.χ. δημογραφικά, προτιμήσεις, ταυτότητα κτλ και εξυπηρετούν μία σχετικά συγκεκριμένη ανάγκη.  Αυτό προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως την επικράτηση έναντι του ανταγωνισμού. Υπάρχουν διάφορες στρατηγικές, οι οποίες μπορούν να υιοθετηθούν για την καλύτερη προώθηση της επιχείρησης.

Καταναλωτές

Όταν κανείς θέλει να δραστηριοποιηθεί σε niche market, θα πρέπει να δημιουργήσει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία. Αυτά, θα πρέπει να είναι αρκετά εξειδικευμένα και να στοχεύουν συγκεκριμένες ανάγκες του κοινού του. Δηλαδή, είναι πιο ουσιαστικό να έχει κανείς ένα μικρότερο κοινό το οποίο είναι απόλυτα ευχαριστημένο, παρά ένα μεγαλύτερο, το οποίο θα χαρακτήριζε ένα προϊόν “απλώς ικανοποιητικό”.

Ένας ασφαλής τρόπος για να εξασφαλίσει κανείς την επιτυχία του στην αγορά είναι να δοκιμάσει το προϊόν του σε μία μικρή μερίδα καταναλωτών. Με αυτόν τον τρόπο, θα λάβει το απαραίτητο feedback και θα αναπροσαρμόσει το προϊόν σύμφωνα με αυτό.

Το επόμενο βήμα είναι η δημιουργία ενός μοναδικού brand, το οποίο θα εντυπωσιάσει τους καταναλωτές. Το κλειδί σε αυτό είναι να νιώθει το κοινό ότι το προϊόν/υπηρεσία είναι αυθεντικό και απευθύνεται αποκλειστικά στις δικές του ανάγκες. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πλατφόρμα Etsy, η οποία απευθύνεται σε ανεξάρτητους καλλιτέχνες και χειροτέχνες και έχει προσελκύσει παραπάνω από 138 εκατομμύρια αγοραστές παγκοσμίως.

Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.

Τελευταία Νέα

Εγγραφείτε στα Προσεχή Webinars του EYES...

Είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε ένα ταξίδι που θα συνδέει τις επαγγελματικές σας φιλοδοξίες με τον κοινωνικό αντίκτυπο; Το Ευρωπαϊκό Έργο EYES ξεκινάει την πολυαναμενόμενη...

Δωρεάν Διαδικτυακή Εκδήλωση: Εφαρμογή και Αναπαραγωγή...

Πληροφορίες Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας σας προσκαλεί στη διαδικτυακή εκδήλωση με τίτλο «Εφαρμογή και Αναπαραγωγή Έργου και Παραδοτέων εκτός των Χωρών-Εταίρων», που θα διεξαχθεί την...

Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα: Πώς Αποκτιέται;

της Ευθαλίας Μπουγίδου Ακούγοντας κανείς τον όρο “επιχείρηση” ενδεχομένως αυτόματα φέρει στη σκέψη του και την έννοια του “κέρδους”. Προκειμένου, επομένως, να επιτύχει μια επιχείρηση...

Πρώτη Συνάντηση της Ομάδας Καινοτομίας στον...

Λάρισα, 6 Νοεμβρίου 2023 Η πρώτη συνάντηση της Ομάδας Καινοτομίας, η οποία συστάθηκε και συγκροτήθηκε με σκοπό την υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης στη...

Επιχειρησιακή Κουλτούρα και η Διαμόρφωση της

Της Ελευθερίας Χασάπη Οι επιχειρήσεις συνιστούν πολυάνθρωπες ομάδες που χρειάζονται – για να λειτουργήσουν ομαλά- διαμορφωμένη επιχειρησιακή κουλτούρα, ήτοι ένα σύνολο αξιών και κανόνων συμπεριφοράς. Το σύνολο αυτό αποτελεί σύμπλεγμα τεσσάρων παραγόντων,...