by Institute of Entrepreneurship Development iED

Niche Marketing και Ανάπτυξη Στρατηγικής

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου

Μία τάση στην αγορά, την οποία επιλέγουν να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις είναι αυτή του niche marketing. Ουσιαστικά, απευθύνονται σε ένα μικρό μέρος της αγοράς, το οποίο εμφανίζει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, π.χ. δημογραφικά, προτιμήσεις, ταυτότητα κτλ και εξυπηρετούν μία σχετικά συγκεκριμένη ανάγκη.  Αυτό προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως την επικράτηση έναντι του ανταγωνισμού. Υπάρχουν διάφορες στρατηγικές, οι οποίες μπορούν να υιοθετηθούν για την καλύτερη προώθηση της επιχείρησης.

Καταναλωτές

Όταν κανείς θέλει να δραστηριοποιηθεί σε niche market, θα πρέπει να δημιουργήσει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία. Αυτά, θα πρέπει να είναι αρκετά εξειδικευμένα και να στοχεύουν συγκεκριμένες ανάγκες του κοινού του. Δηλαδή, είναι πιο ουσιαστικό να έχει κανείς ένα μικρότερο κοινό το οποίο είναι απόλυτα ευχαριστημένο, παρά ένα μεγαλύτερο, το οποίο θα χαρακτήριζε ένα προϊόν “απλώς ικανοποιητικό”.

Ένας ασφαλής τρόπος για να εξασφαλίσει κανείς την επιτυχία του στην αγορά είναι να δοκιμάσει το προϊόν του σε μία μικρή μερίδα καταναλωτών. Με αυτόν τον τρόπο, θα λάβει το απαραίτητο feedback και θα αναπροσαρμόσει το προϊόν σύμφωνα με αυτό.

Το επόμενο βήμα είναι η δημιουργία ενός μοναδικού brand, το οποίο θα εντυπωσιάσει τους καταναλωτές. Το κλειδί σε αυτό είναι να νιώθει το κοινό ότι το προϊόν/υπηρεσία είναι αυθεντικό και απευθύνεται αποκλειστικά στις δικές του ανάγκες. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πλατφόρμα Etsy, η οποία απευθύνεται σε ανεξάρτητους καλλιτέχνες και χειροτέχνες και έχει προσελκύσει παραπάνω από 138 εκατομμύρια αγοραστές παγκοσμίως.

Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.

Τελευταία Νέα

Ενισχύοντας την Περιβαλλοντική Συνείδηση Μέσω Πρακτικών...

Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας (iED) υλοποιεί το ευρωπαϊκό έργο "WE: Real-World Education to Foster Environmental Awareness", που στοχεύει στην προώθηση της περιβαλλοντικής συνείδησης και...

Οριστικός Πίνακας Κατάταξης Υποψηφίων που συμμετείψαν...

Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας , στο πλαίσιο της υλοποίησης της πράξης με τίτλο «HEALTH HUB - ΕΚΨΚ για τον μετασχηματισμό του κλάδου της Υγείας...

Προσωρινός Πίνακας Κατάταξης Υποψηφίων που συμμετείψαν...

Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας , στο πλαίσιο της υλοποίησης της πράξης με τίτλο «HEALTH HUB - ΕΚΨΚ για τον μετασχηματισμό του κλάδου της Υγείας...

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για Σύμβαση Έργου...

Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας , στο πλαίσιο της υλοποίησης της πράξης με τίτλο «HEALTH HUB - ΕΚΨΚ για τον μετασχηματισμό του κλάδου της Υγείας...

Το Νεαρό Διοικητικό Συμβούλιο του Μορφωτικού...

Στο ορεινό χωριό Άγιος Νικόλαος Τρικάλων, το νεαρό διοικητικό συμβούλιο του Μορφωτικού Συλλόγου "Καμνάι" έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να αναζωογονήσει το χωριό τους και...