by Institute of Entrepreneurship Development iED

Niche Marketing και Ανάπτυξη Στρατηγικής

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου

Μία τάση στην αγορά, την οποία επιλέγουν να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις είναι αυτή του niche marketing. Ουσιαστικά, απευθύνονται σε ένα μικρό μέρος της αγοράς, το οποίο εμφανίζει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, π.χ. δημογραφικά, προτιμήσεις, ταυτότητα κτλ και εξυπηρετούν μία σχετικά συγκεκριμένη ανάγκη.  Αυτό προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως την επικράτηση έναντι του ανταγωνισμού. Υπάρχουν διάφορες στρατηγικές, οι οποίες μπορούν να υιοθετηθούν για την καλύτερη προώθηση της επιχείρησης.

Καταναλωτές

Όταν κανείς θέλει να δραστηριοποιηθεί σε niche market, θα πρέπει να δημιουργήσει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία. Αυτά, θα πρέπει να είναι αρκετά εξειδικευμένα και να στοχεύουν συγκεκριμένες ανάγκες του κοινού του. Δηλαδή, είναι πιο ουσιαστικό να έχει κανείς ένα μικρότερο κοινό το οποίο είναι απόλυτα ευχαριστημένο, παρά ένα μεγαλύτερο, το οποίο θα χαρακτήριζε ένα προϊόν “απλώς ικανοποιητικό”.

Ένας ασφαλής τρόπος για να εξασφαλίσει κανείς την επιτυχία του στην αγορά είναι να δοκιμάσει το προϊόν του σε μία μικρή μερίδα καταναλωτών. Με αυτόν τον τρόπο, θα λάβει το απαραίτητο feedback και θα αναπροσαρμόσει το προϊόν σύμφωνα με αυτό.

Το επόμενο βήμα είναι η δημιουργία ενός μοναδικού brand, το οποίο θα εντυπωσιάσει τους καταναλωτές. Το κλειδί σε αυτό είναι να νιώθει το κοινό ότι το προϊόν/υπηρεσία είναι αυθεντικό και απευθύνεται αποκλειστικά στις δικές του ανάγκες. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πλατφόρμα Etsy, η οποία απευθύνεται σε ανεξάρτητους καλλιτέχνες και χειροτέχνες και έχει προσελκύσει παραπάνω από 138 εκατομμύρια αγοραστές παγκοσμίως.

Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.

Τελευταία Νέα

Ημέρα Γυναικείας Επιχειρηματικότητας: Η Γυναικεία Οπτική...

«Η αποτυχία δεν είναι το αντίθετο της επιτυχίας· είναι μέρος της επιτυχίας.» Arianna Huffington, Ελληνο-αμερικανίδα επιχειρηματίας.«Η αυτοπεποίθηση χτίζεται παίρνοντας ρίσκα και μαθαίνοντας πώς...

SMARTMED: Φέρνοντας την Έξυπνη, Βιώσιμη και...

Info Day – 12 Νοεμβρίου 2025 | Ώρα εναρξης 10:00 | JOIST Innovation Park, Λάρισα Στις 12 Νοεμβρίου 2025, το JOIST Innovation Park στη Λάρισα...

Aisthesis Medical: Η Healthtech Startup, με...

Η healthtech startup Aisthesis Medical, με έδρα στο Ηνωμένο Βασίλειο και με 100% ελληνικό DNA, η οποία συμμετείχε στη έκθεση του InnoHealth Forum το 2024, και...

JOINABLE: Τα πλαστικά του Ιονίου και...

Η ρύπανση από τα πλαστικά στο Ιόνιο και την Αδριατική αποτελεί μια σοβαρή περιβαλλοντική απειλή με σημαντικές επιπτώσεις στα θαλάσσια οικοσυστήματα και την ανθρώπινη...

Συμπεριληπτική Ηγεσία και Επιχειρηματικότητα | Εκδήλωση iED

Εκδήλωση από το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας – iED Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας (iED) σας προσκαλεί σε μια συμμετοχική εκδήλωση με επίκεντρο τη συμπεριληπτική ηγεσία και...