by Institute of Entrepreneurship Development iED

Αδυναμίες του Influencer Marketing

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου 

Influencers. Οι περισσότεροι γνωρίζουμε τι είναι. Πρόκειται για άτομα που επηρεάζουν την κοινή γνώμη κυρίως μέσα από τα social media. Η δημοτικότητά τους οδήγησε τις εταιρείες να τους προσεγγίσουν, προκειμένου να διαφημίσουν τα προϊόντα τους. Έτσι προέκυψε το influencer marketing.

Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το marketing αυτό είναι κυρίως η αυθεντικότητα και η αξιοπιστία που αποκτά ένα brand μέσα από τη δημιουργία περιεχομένου (content) από έναν τρίτο, ο οποίος δεν συνδέεται άμεσα με την επιχείρηση. Επιπλέον, η επιχείρηση δεν επωμίζεται όλο το βάρος της δημιουργίας περιεχομένου για όλα τα κανάλια επικοινωνίας της. Δεν είναι ιδανικό; Φαινομενικά ναι, όμως υπάρχουν και αδυναμίες.

Influencer Marketing: Αξιολόγηση της Αποτελεσματικότητας

Οι influencer δεν έχουν σταθερή αμοιβή. Επίσης, δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος παράγοντας από τον οποίο αυτή καθορίζεται. Χαρακτηριστικά όπως η απόδοση της καμπάνιας, ο αριθμός των πωλήσεων ή οι ακόλουθοι δεν ορίζουν την τελική αμοιβή. Όλα εξαρτώνται από τη συμφωνία που γίνεται κάθε φορά.

Το γεγονός αυτό όχι μόνο δυσκολεύει την κοστολόγηση μίας καμπάνιας κατά τη σχεδίασή της, αλλά ενδέχεται να επηρεάσει την αξιολόγηση του συγκεκριμένου influencer μετά το πέρας της. Κάθε καμπάνια δεν μπορεί να έχει σταθερό αποτέλεσμα, ούτε σταθερή αμοιβή. Επιπλέον, το πιο σημαντικό προτέρημα του infuencer marketing, δηλαδή την επίγνωση που έχει το κοινό για το brand (brand awareness) είναι δύσκολο να ποσοτικοποιηθεί και συνεπώς να εκτιμηθεί οικονομικά.

Οι Αλλαγές των Αλγορίθμων

Ανάλογα με τον στόχο που έχει ανατεθεί, οι influencer δημιουργούν συγκεκριμένο περιεχόμενο και αναρτούν με συγκεκριμένο τρόπο, προκειμένου να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτό συμβαίνει, γιατί γνωρίζουν πως λειτουργούν οι αλγόριθμοι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και έχουν προσαρμoστεί σε αυτούς. Όταν όμως αυτοί αλλάξουν, απαιτείται κάποιος χρόνος προσαρμογής, ώστε να επανέλθει η αποτελεσματικότητα της προβολής του brand. Και αυτό για την επιχείρηση είναι χαμένος χρόνος.

Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.

Τελευταία Νέα

Η Exalco «Προβλέπει» και Φροντίζει την...

«ΠΡΟΒΛΕΠΩ»: Το καινοτόμο ερευνητικό πρόγραμμα στους χώρους εργασίας της κορυφαίας ελληνικής επιχείρησης. Η ολοκλήρωση του προγράμματος «ΠΡΟΒΛΕΠΩ», ενός ερευνητικού έργου το οποίο επικεντρώνεται στον σχεδιασμό...

Το Health Hub Συμμετείχε στο 1ο...

Ο Ευρωπαϊκός Κόμβος Ψηφιακής Καινοτομίας (EDIH) Health Hub συμμετείχε στο 1ο EDIH Network Summit που πραγματοποιήθηκε στις 31 Μαΐου και 1 Ιουνίου στις Βρυξέλλες....

Τί Είναι το ChatGPT και Πώς...

Από την επίσημη έναρξη του τον Νοέμβριο του 2022, το ChatGPT έχει κερδίσει μεγάλη ανταπόκριση και συνεχίζει καθημερινά να σημειώνει σημαντική αύξηση χρηστών. Τί...

U-SOLVE Πρόσκληση Χρηματοδότησης Καινοτόμων Επιχειρηματικών Ιδεών:...

Διαθέτετε μια επιχείρηση ή μια πρωτότυπη επιχειρηματική ιδέα για τη βιώσιμη ενέργεια, τη διαχείριση αποβλήτων, τις πράσινες υποδομές, τη βιώσιμη αστική κινητικότητα και μεταφορές...

Η Δοκιμή της Πλατφόρμας MAXIMUS Έλαβε...

Τι είναι το MAXIMUS? Το MAXIMUS είναι ένα Ευρωπαϊκό έργο για τη βελτίωση των κινήτρων και της συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω της...