by Institute of Entrepreneurship Development iED

Αδυναμίες του Influencer Marketing

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου 

Influencers. Οι περισσότεροι γνωρίζουμε τι είναι. Πρόκειται για άτομα που επηρεάζουν την κοινή γνώμη κυρίως μέσα από τα social media. Η δημοτικότητά τους οδήγησε τις εταιρείες να τους προσεγγίσουν, προκειμένου να διαφημίσουν τα προϊόντα τους. Έτσι προέκυψε το influencer marketing.

Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το marketing αυτό είναι κυρίως η αυθεντικότητα και η αξιοπιστία που αποκτά ένα brand μέσα από τη δημιουργία περιεχομένου (content) από έναν τρίτο, ο οποίος δεν συνδέεται άμεσα με την επιχείρηση. Επιπλέον, η επιχείρηση δεν επωμίζεται όλο το βάρος της δημιουργίας περιεχομένου για όλα τα κανάλια επικοινωνίας της. Δεν είναι ιδανικό; Φαινομενικά ναι, όμως υπάρχουν και αδυναμίες.

Influencer Marketing: Αξιολόγηση της Αποτελεσματικότητας

Οι influencer δεν έχουν σταθερή αμοιβή. Επίσης, δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος παράγοντας από τον οποίο αυτή καθορίζεται. Χαρακτηριστικά όπως η απόδοση της καμπάνιας, ο αριθμός των πωλήσεων ή οι ακόλουθοι δεν ορίζουν την τελική αμοιβή. Όλα εξαρτώνται από τη συμφωνία που γίνεται κάθε φορά.

Το γεγονός αυτό όχι μόνο δυσκολεύει την κοστολόγηση μίας καμπάνιας κατά τη σχεδίασή της, αλλά ενδέχεται να επηρεάσει την αξιολόγηση του συγκεκριμένου influencer μετά το πέρας της. Κάθε καμπάνια δεν μπορεί να έχει σταθερό αποτέλεσμα, ούτε σταθερή αμοιβή. Επιπλέον, το πιο σημαντικό προτέρημα του infuencer marketing, δηλαδή την επίγνωση που έχει το κοινό για το brand (brand awareness) είναι δύσκολο να ποσοτικοποιηθεί και συνεπώς να εκτιμηθεί οικονομικά.

Οι Αλλαγές των Αλγορίθμων

Ανάλογα με τον στόχο που έχει ανατεθεί, οι influencer δημιουργούν συγκεκριμένο περιεχόμενο και αναρτούν με συγκεκριμένο τρόπο, προκειμένου να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτό συμβαίνει, γιατί γνωρίζουν πως λειτουργούν οι αλγόριθμοι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και έχουν προσαρμoστεί σε αυτούς. Όταν όμως αυτοί αλλάξουν, απαιτείται κάποιος χρόνος προσαρμογής, ώστε να επανέλθει η αποτελεσματικότητα της προβολής του brand. Και αυτό για την επιχείρηση είναι χαμένος χρόνος.

Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.

Τελευταία Νέα

Ενδυνάμωση της Nεολαίας στην Kοινωνική Eπιχειρηματικότητα...

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου "Socially Agile", συντάχθηκε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη έκθεση για τη διερεύνηση του τοπίου της κοινωνικής...

Ανοικτή Πρόσκληση: Online Σεμινάριο για την...

Είστε νέος/α επιχειρηματίας ή ενδιαφέρεστε για την επιχειρηματικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη; Θέλετε να εξελίξετε τις γνώσεις σας και να ενσωματώσετε τις αρχές της...

Διαδραστικό βιβλίο SAHHim: Καλλιεργώντας Υγιείς Τρόπους...

Το SAHHim δημιουργήθηκε για να βελτιώσει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες των μαθητών με ειδικές ανάγκες (SSN) και των εκπαιδευτικών τους σχετικά...

Έρευνα για την Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων...

Δηλώστε συμμετοχή στην έρευνα που απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ευέλικτου και πιστοποιημένου προγράμματος επανεκπαίδευσης (reskilling) για πρόσφατους πτυχιούχους και...

Νέα Πρόσκληση για Χρηματοδοτική Στήριξη Επενδύσεων...

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιχορηγήσεις έως και 50.000 ευρώ! Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη δεύτερη πρόσκληση του.   Το STAGE...