Η δημιουργία μίας επιχείρησης αποτελεί έναν στόχο ζωής για πολλούς, οι οποίοι επιθυμούν να διοχετεύσουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους σε ένα “project”, το οποίο μάλιστα θα αποφέρει χρήματα. Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην ίδρυση μίας επιχείρησης είναι φυσικά τα χρήματα. Όταν κανείς δεν διαθέτει το απαραίτητο κεφάλαιο, αναγκάζεται να το αναβάλλει ή να το απορρίψει εντελώς. Βέβαια, υπάρχει μία λύση σε αυτό το πρόβλημα: το crowdfunding.
Τι Eίναι το Crowdfunding;
Η ιδέα πίσω από το crowdfunding είναι ότι αντί κανείς να αναζητήσει έναν ή λίγους χρηματοδότες, στρέφεται προς μία μεγαλύτερη μερίδα ανθρώπων (συγγενείς, φίλοι, γνωστοί και άγνωστοι) στους οποίους παρουσιάζει την ιδέα του μέσα από μία καμπάνια και ζητά ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό. Άλλωστε, είναι πιο εύκολο να συγκεντρωθούν λίγα χρήματα από πολλούς, παρά πολλά από λίγους.
Τύποι Crowdfunding
Ανάλογα με τον τύπο crowdfunding που επιλέγει κανείς, ενδεχομένως να υπάρχουν κάποιες υποχρεώσεις. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το crowdfunding βασίζεται στο πνεύμα της ανταποδοτικότητας, επομένως ο δημιουργός της καμπάνιας θα πρέπει να ανταμείψει αυτούς που τον στηρίζουν.
Δωρεά
Πρόκειται για τη μοναδική περίπτωση όπου δεν υπάρχει κάποια ανταπόδοση. Οι χρηματοδότες δεν έχουν καμία απαίτηση με τη συνεισφορά τους.
Επιβράβευση
Οι χρηματοδότες (backers) λαμβάνουν μία ανταπόδοση για την προσφορά τους, αναλογική με τα χρήματα που έχουν δώσει. Ο τρόπος αυτός είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό, καθώς είναι πιο δελεαστικό για το κοινό να λάβει ένα μικρό δώρο.
Μέρος της Κυριότητας
Συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του crowdfunding και του συνεταιρισμού. Δίνοντας ένα μικρό μέρος της κυριότητας στους χρηματοδότες, δημιουργείται μία ουσιαστική σχέση με το κοινό. Επιπλέον, οι συνέταιροι θα διαφημίσουν την επιχείρηση σε άλλους, το οποίο θα αποφέρει ακόμα περισσότερα κέρδη.
Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.