by Institute of Entrepreneurship Development iED

Predictive Analytics: Όλα Όσα Πρέπει να Γνωρίζεις

της Ελευθερίας Χασάπη

Στο χώρο του marketing οι επιχειρήσεις εξελίσσονται μέσω των ποιοτικών αποφάσεων που λαμβάνουν. Πολλοί παράγοντες οδηγούν στη λήψη αυτών των αποφάσεων. Ένας από αυτούς δικαιωματικά είναι η λεγόμενη προγνωστική ανάλυση (predictive analytics). Πρόκειται για τη διαδικασία ανάλυσης των τρεχόντων και των ιστορικών δεδομένων σε συνδυασμό με τεχνικές στατιστικής και μηχανικής μάθησης. Οι επιχειρήσεις, ειδικότερα, προβλέπουν μελλοντικούς κινδύνους, τμηματοποιούν το πελατολόγιό τους και φυσικά αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Εξ αυτών των λόγων, η ανοδική κατεύθυνση της τιμής των predictive analyrics συνεχίζεται από το 2016 έως και σήμερα.

Τρόποι Αξιοποίησης των Predictive Analytics

Διατήρηση πελατείας και εξατομίκευση εμπειριών

Κάθε επιχείρηση οφείλει να δίνει βαρύτητα στα δεδομένα που αφορούν τους πελάτες της. Μέσω αυτών μπορούν να γίνουν προβλέψεις για τις επόμενες αγορές του καταναλωτικού κοινού (συνδυαστικά με προηγούμενες αγορές τους). Αυτός ο τρόπος αξιοποίησης επιτυγχάνεται π.χ. μέσω του μοντέλου Propensity Models (μοντέλα τάσης), το οποίο αξιολογεί και σκιαγραφεί έναν χρήστη.

Αξιολόγηση δυνητικών πελατών

Ο στόχος στον χώρο του marketing είναι η μεγιστοποίηση των πωλήσεων μέσω της προσέλκυσης ευρύτερου αγοραστικού κοινού. Τα predictive analytics επιτρέπουν ακριβώς την αξιολόγηση των δυνητικών πελατών (leads). Συγκεκριμένα, βοηθούν στον εντοπισμό των υποψήφιων πελατών, καθώς μειώνουν καθ’ αυτόν τον τρόπο τους χαμένους πόρους σε leads που δύσκολα θα μετατρέπονταν σε μελλοντικούς πελάτες.

Κατηγοριοποίηση κοινού και κατανόηση συμπεριφοράς τους

Γνωστή μέθοδος προσέλκυσης του κοινού αποτελεί η ευρέως διαδεδομένη διαφημιστική καμπάνια, η οποία και στοχεύει σε συγκεκριμένο κάθε φορά κοινό. Με βάση τη συμπεριφορά, τα δημογραφικά στοιχεία, τα ενδιαφέροντα κ.λπ., τα analytics εντοπίζουν μοτίβα και προσφέρουν πληροφορίες για το κοινό της εκάστοτε επιχείρησης. Στη συνέχεια ο marketer προσαρμόζει αναλόγως τη στρατηγική του και συγκεκριμένα επιλέγει την καταλληλότερη ανά δεδομένη χρονική στιγμή.

Βελτιστοποίηση πόρων

Γενικά η διαφήμιση που πετυχαίνει το στόχο της και παράγει τα μέγιστα αποτελέσματα είναι η στοχευμένη. Τα predictive analytics προσδιορίζουν ακριβώς τα κανάλια, το χρόνο και τις εκάστοτε αυξημένες δαπάνες. Με τη σειρά τους αυτά οδηγούν και σε καλύτερα ROAS (return on ad spend).

Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.

Τελευταία Νέα

Ενδυνάμωση της Nεολαίας στην Kοινωνική Eπιχειρηματικότητα...

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου "Socially Agile", συντάχθηκε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη έκθεση για τη διερεύνηση του τοπίου της κοινωνικής...

Ανοικτή Πρόσκληση: Online Σεμινάριο για την...

Είστε νέος/α επιχειρηματίας ή ενδιαφέρεστε για την επιχειρηματικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη; Θέλετε να εξελίξετε τις γνώσεις σας και να ενσωματώσετε τις αρχές της...

Διαδραστικό βιβλίο SAHHim: Καλλιεργώντας Υγιείς Τρόπους...

Το SAHHim δημιουργήθηκε για να βελτιώσει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες των μαθητών με ειδικές ανάγκες (SSN) και των εκπαιδευτικών τους σχετικά...

Έρευνα για την Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων...

Δηλώστε συμμετοχή στην έρευνα που απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ευέλικτου και πιστοποιημένου προγράμματος επανεκπαίδευσης (reskilling) για πρόσφατους πτυχιούχους και...

Νέα Πρόσκληση για Χρηματοδοτική Στήριξη Επενδύσεων...

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιχορηγήσεις έως και 50.000 ευρώ! Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη δεύτερη πρόσκληση του.   Το STAGE...