by Institute of Entrepreneurship Development iED

Τι είναι αλήθεια το Branding & το Brand;

Branding και Design

Όλα τα ονόματα και τα εμπορικά σήματα δεν είναι brands. Η Coca-Cola είναι brand σε παγκόσμιο επίπεδο. Το «Ταμ-Ταμ» (γνωστό αναψυκτικό από τη δεκαετία του ’50 που ήταν ο πρόδρομος της Coca-Cola στην Ελλάδα) όμως δεν είναι. Άρα τα ονόματα και τα εμπορικά σήματα μπορούν να γίνουν brands μέσω της συνειδητής επιλογής μιας συγκεκριμένης στρατηγικής που στηρίζεται σε διαδικασίες δημιουργίας αξίας, παραγωγής ωφελειών και διαφοροποίησης στοχεύοντας πάντα στην συναισθηματική σύνδεση μιας εταιρείας με ένα συγκεκριμένο κοινό, με μία συγκεκριμένη ομάδα-στόχο.

Επίσης η δημιουργία μιας ιστοσελίδας, ενός λογότυπου, φυλλαδίων ή οποιουδήποτε άλλου έντυπου ή ψηφιακού υλικού που είναι γνωστή ως «Δημιουργία Εταιρικής Ταυτότητας» δεν είναι branding! Είναι σχεδιασμός, είναι design και αναφέρεται σε κάτι υλικό, στην υλική έκφραση της άυλης ταυτότητας μιας εταιρείας.

Όλα τα προαναφερόμενα είναι τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την προώθηση ενός brand στην αγορά, δεν είναι όμως το brand αυτό καθ’ αυτό. Γι’ αυτό ας είμαστε προσεκτικοί όταν λέμε ότι κάνουμε branding. Είναι πολύ μεγάλη κουβέντα! Και για να κάνει κανείς branding απαιτείται βαθιά γνώση διαφόρων επιστημονικών πεδίων και integration-ενοποίηση αυτών.

Τελικά τι είναι Brand και Branding;

Έτσι λοιπόν στην ερώτηση τι είναι branding μπορούμε να απαντήσουμε:
Είναι αυτό το κάτι που κάνει triggering στο συναίσθημα και στο μυαλό των ανθρώπων. Σχετίζεται με τη δημιουργία της ταυτότητας μιας εταιρείας, ταυτότητας με την έννοια του ποιοι είμαστε, ποιοι θέλουμε να γίνουμε και πώς θέλουμε οι άλλοι να μας βλέπουν. Είναι αυτό που διαφοροποιεί μία εταιρεία από μία άλλη. Είναι αυτό που μας λέει τι να περιμένουμε από μία εταιρεία. Είναι η αντίληψη, η εντύπωση που έχουν οι άνθρωποι για μία εταιρεία και φυσικά για τα προϊόντα/υπηρεσίες που παράγει.

Το να κάνεις branding (χρήση ως ρήμα) αφορά όλες εκείνες τις δράσεις οι οποίες δημιουργούν και ενδυναμώνουν ένα brand. Για ποιο λόγο δηλαδή είναι γνωστή μία εταιρεία.

Το branding (ως ουσιαστικό) είναι όλα τα στοιχεία που συνθέτουν ένα brand τα οποία είναι το λογότυπο, η συσκευασία, το χρώμα, η φήμη σχετικά με τα οφέλη που αποκομίζει ένας άνθρωπος από τη χρήση ενός προϊόντος/υπηρεσίας μιας εταιρείας.

Τελευταία Νέα

Startup Europe Week 2025 στη Λάρισα:...

📅 Τρίτη 13 Μαΐου 2025 | 🕕 18:00–20:00 | 📍 JOIST Innovation Park, Λάρισα Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας (iED), σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Θεσσαλικών...

Διαδικτυακά Σεμινάρια Ενδυνάμωσης Γυναικείας Επιχειρηματικότητας στο...

Μάθε να δημιουργείς φυσικά καλλυντικά και ξεκίνησε τη δική σου επιχείρηση από το σπίτι με υποστήριξη και δικτύωση Τι είναι το Wonderful EU Project Το νέο...

Αναζητούμε Συμμετέχοντες για το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα...

Είσαι εκπαιδευτής ενηλίκων με πάθος για την τεχνολογία και την υποστήριξη της τρίτης ηλικίας; Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας σε προσκαλεί να συμμετάσχεις στο διακρατικό...

Η Πραγματικότητα της Νομικής: Σπουδές, Άσκηση...

Η Νομική αποτελεί μια από τις πιο απαιτητικές και συνάμα ουσιαστικές ακαδημαϊκές επιλογές. Οι σπουδές στον τομέα αυτό δεν περιορίζονται στην αποστήθιση νόμων, αλλά...

Ενισχύοντας την περιβαλλοντική συνείδηση και την...

Στις 17 Δεκεμβρίου 2024, το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας (iED), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Green Up Yourself, πραγματοποίησε ένα διαδραστικό εργαστήριο στα Εκπαιδευτήρια Μπακογιάννη...