by Institute of Entrepreneurship Development iED

Τα Αποτελέσματα του Έργου WBL

Το Ευρωπαϊκό Erasmus+ WBL έφτασε στο τέλος του έπειτα από μια περίοδο υλοποίησης δυόμιση περίπου ετών. Το έργο με αφετηρία την 1η Οκτωβρίου 2018 και καταληκτική ημερομηνία την 31η Μαρτίου 2021, ενίσχυσε τις επαγγελματικές γνώσεις των εργαζομένων σε τομείς της εκπαίδευσης, όπως καθηγητές, διευθυντές σχολείων, εκπαιδευτές και άλλους, για να γίνει βελτιωθεί η σύνδεση της εκπαίδευσης με τον κόσμο της εργασίας.

Το WBL Συνοπτικά

Τα προγράμματα μαθητείας και εκμάθησης που βασίζονται στην εργασία, καθώς και ο επαγγελματικός προσανατολισμός των μαθητών, αποτελούν σημαντικό κομμάτι των μεταρρυθμίσεων στα σχολικά προγράμματα Πανευρωπαϊκά. Η ανάγκη τόσο των νέων για εργασία όσο και της αγοράς εργασίας για εύρεση κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού καθιστά το καθεστώς μαθητείας και της εκπαίδευσης που βασίζεται στην εργασία ένα σημαντικό κομμάτι για την επίτευξη αυτών των στόχων.

Με την εκπαίδευση των καθηγητών πάνω σε θέματα που αφορούν την επαγγελματική ανάπτυξη και τον επαγγελματικό προσανατολισμό, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να καθοδηγήσουν τους μαθητές τους να επιλέξουν ένα αντικείμενο το οποίο όχι μόνο τους ενδιαφέρει, αλλά και μπορεί να τους αποδώσει εύκολα επαγγελματική αποκατάσταση. Σημαντικό κομμάτι του όλοι εγχειρήματος είναι η σύζευξη όλων των παραγόντων που εμπλέκονται στην διαδικασία της εκπαίδευσης που βασίζεται στην εργασία όπως των εκπαιδευτικών, μαθητών και τους επικεφαλής των επιχειρήσεων. Η καλύτερη επικοινωνία μεταξύ αυτών, θα οδηγήσει στη δημιουργία νέων θέσεων εκπαίδευσης βασιζόμενη στην εργασία αλλά και πιο στοχευμένη καθοδήγηση από τους εκπαιδευτικούς όσον αφορά τις ικανότητες που απαιτούνται, αλλά και στα επαγγελματικά μονοπάτια που πρέπει οι μαθητές να ακολουθήσουν.

Οι Εταίροι

Η υλοποίηση του έργου WBL πραγματοποιήθηκε με τη συμβολή επτά (7) οργανισμών προερχόμενοι από διαφορετικές περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι οργανισμοί αυτοί αποτελούν τους: α) Associazione Nazionale Dirigenti e Alte Professionalita della Scuola (ANP) από την Ιταλία, το Institute of Entrepreneurship Development (iED) από την Ελλάδα, το Associazione Euphoria από την Ιταλία, το Bulgarian Development Agency από τη Βουλγαρία, το Cork Institute of Technology από την Ιρλανδία, το Fetico- Federacion De Trabajadores Independientes De Comercio από την Ισπανία, και, τέλος, το POVPO – Provinciaal Onderwijs Vlaanderen Pedagogische Ondersteuning από το Βέλγιο.

Τα Αποτελέσματα του Έργου

Στα πλαίσιο της υλοποίησης του έργου WBL αναπτύχθηκαν δύο αποτελέσματα (Intellectual Outputs) με κύριο στόχο την καλύτερη και ευκολότερη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών πάνω στην εκμάθηση που βασίζεται στην εργασία και στον επαγγελματικό προσανατολισμό.

Το πρώτο αποτέλεσμα (IO1), αφορούσε  την δημιουργία αυτού του εκπαιδευτικού υλικού από το μηδέν. Η εκπαίδευση αυτή ονομάστηκε “Work-Based Learning Teacher Training Model” και βασίστηκε πάνω στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων από τις χώρες των εταίρων. Το εκπαιδευτικό αυτό υλικό είναι διαθέσιμο διαδικτυακά και προσφέρει ευελιξία στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών καθότι μπορούν να την ολοκληρώσουν βάσει του δικού τους ρυθμού, αφού θα παραμείνει διαθέσιμο διαδικτυακά επ’ αόριστόν. Επί πρόσθετα, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο να είναι περιεκτικό και να παρέχει όλες τις απαραίτητες γνώσεις που απαιτούνται, τις οποίες γνώσεις μπορούν επίσης να εξετάσουν με την μορφή ερωτήσεων στο τέλος κάθε ενότητας.

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει τις εξής ενότητες:

  1. Ευκαιρίες στον κόσμο της εργασίας γενικότερα και την αναγνώριση παγκόσμιων τάσεων στον τομέα αυτό. Επίσης, παρέχει εργαλεία στους «μαθητές» της εκπαίδευσης αυτή βάσει των οποίων μπορούν να αναγνωρίσουν τα ταλέντα των μαθητών τους και να τους καθοδηγήσουν κατάλληλα προς κάποιο επάγγελμα ή προς περαιτέρω σπουδές ανώτατης εκπαίδευσης.
  2. Τις κύριες διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα σε μια επιχείρηση και τα απαραίτητα στοιχεία για την ανάπτυξη επιχειρηματικής νοοτροπίας
  3. Εργασιακή σταθερότητα και ασφάλεια: γνώση των εργασιακών νόμων και πολιτικών
  4. Τεχνικές εκπαίδευσης και καθοδήγησης ατόμων και ομάδων
  5. Soft skills για εκπαιδευτικούς για να αναγνωρίζουν τις ικανότητες των μαθητών και τα απαραίτητα soft skills που απαιτούνται από την αγορά εργασίας

Το δεύτερο αποτέλεσμα (IO2) του έργου ήταν η δημιουργία της διαδικτυακής πλατφόρμας η οποία φιλοξενεί το εκπαιδευτικό υλικό που αναπτύχθηκε νωρίτερα στα πλαίσια του έργου. Ο στόχος του IO2 ήταν η αυτονομία των σχολείων στην Ευρώπη, αφού έτσι μπορούν να έχουν πρόσβαση στο απαραίτητο υλικό που απαιτείται για την υλοποίηση προγραμμάτων εκμάθησης που βασίζονται στην εργασία.

Η πλατφόρμα αυτή δημιουργήθηκε έτσι ώστε να περιέχει:

  1. Μια εισαγωγή, 5 εκπαιδευτικά προγράμματα και τεστ σε κάθε ένα από αυτά για την εξέταση των γνώσεων που αποκτήθηκαν
  2. Έναν οδηγό για το πως μπορείς να δημιουργήσεις μια πετυχημένη πορεία μάθησης βασισμένη στην εκμάθηση μέσω της εργασίας
  3. Τρόπους αναβάθμισης της εκμάθησης μέσω της εργασίας
  4. Έναν τεχνικό οδηγό για το πως αξιοποιήσεις πλήρως την πλατφόρμα και το εκπαιδευτικό του υλικό
  5. Μια βιβλιοθήκη πηγών με νόμους κρατών, κανόνων, οδηγιών και άλλου υλικού που χρειάζεται κατά τη διαδικασία ανάπτυξης προγραμμάτων εκμάθησης που βασίζονται στην μάθηση
  6. Υποδείγματα και λίστες από υλικά που βρίσκονται στο διαδίκτυο ή έχουν δημιουργηθεί από άλλους εκπαιδευτικούς-συντονιστές τέτοιων προγραμμάτων
  7. Πηγές διδακτικού υλικού, σχολικών προγραμμάτων και άλλων εκπαιδευτικών υλικών που μπορεί να φανούν χρήσιμα για κάθε καινούργιο εκπαιδευτικό στη δημιουργία προγραμμάτων εκμάθησης μέσω της εργασίας.

Η Ανασκόπηση Ενός Επιτυχούς Έργου

Το Institute of Entrepreneurship Development αισθάνεται ιδιαίτερη χαρά που συμμετείχε στην υλοποίηση του Ευρωπαϊκού έργου WBL καθώς και για τα αποτελέσματα που δημιουργήθηκαν μέσω αυτού.

Η επαγγελματική εκπαίδευση και η εκμάθηση μέσω της εργασίας είναι δύο σημαντικά στοιχεία τα οποία δεν πρέπει να λείπουν από κανένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα στα σχολεία της Ευρωπαϊκής Επικράτειας.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο, μπορείτε να πατήσετε εδώ.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα παραδοτέα, παρακαλώ πατήστε εδώ.

Τελευταία Νέα

Accessibility: 5 Συχνά Λάθη στην Ιστοσελίδα...

του Στέλιου Αμπατζίδη  Τις τελευταίες δεκαετίες, το Διαδίκτυο έχει αποκτήσει δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Οι κυριότεροι λόγοι χρήσης του διαδικτύου σχετίζονται με την ενημέρωση και την ψυχαγωγία. Κατά πόσο όμως...

Niche Marketing και Ανάπτυξη Στρατηγικής

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου Μία τάση στην αγορά, την οποία επιλέγουν να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις είναι αυτή του niche marketing. Ουσιαστικά, απευθύνονται σε ένα μικρό μέρος της αγοράς,...

Διαγωνισμός Επιχειρηματικότητας BIG InternPrize στη Μάλτα:...

Το καλοκαίρι του 2022 το Erasmus+ έργο BIG InternPrize διοργάνωσε ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στη Μάλτα για φοιτητές από όλη την Ευρώπη με ενδιαφέρον για...

Τεχνητή Νοημοσύνη και Marketing

του Στέλιου Αμπατζίδη Ο κορωνοϊός είχε σημαντική επίδραση στον τομέα της διαφήμισης και του μάρκετινγκ. Οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν και να ανταπεξέλθουν στις νέες συνθήκες,...

8 Tips για πιο Παραγωγική Εργασία

της Ελευθερίας Χασάπη Από τον Μαρξ ως παραγωγική ορίζεται η εργασία που παράγει αξίες χρήσης, δηλαδή η δραστηριότητα που οδηγεί στην παραγωγή χρήσιμων πραγμάτων. Μόνο από τον ορισμό της παραγωγικής εργασίας γίνεται...