by Institute of Entrepreneurship Development iED

Socially Agile Hackathon: Οι Ομάδες από την Ελλάδα και την Κύπρο που Ξεχώρισαν

Στις 21 Μαΐου 2024, πραγματοποιήθηκε επιτυχώς το διαδικτυακό Hackathon μέσω της πλατφόρμας Zoom, το οποίο διοργάνωσε το έργο Socially Agile, εταίρος του οποίου είναι το A.B.IED. Η διαδραστική εκδήλωση είχε στόχο την προώθηση της καινοτομίας και της συνεργασίας μεταξύ νέων από τη Βουλγαρία, την Πολωνία, την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Λετονία. Δηµιουργικοί και δραστήριοι νέοι σχημάτισαν οµάδες για να αναπτύξουν αποτελεσµατικές λύσεις σε πραγµατικά προβλήµατα της κοινότητας τους. Στο διαγωνισμό ξεχώρισαν 2 ομάδες από την Ελλάδα και την Κύπρο για τις καινοτόμες ιδέες και τον εν δυνάμει θετικό κοινωνικό τους αντίκτυπο.

Όλοι οι συμμετέχοντες δούλεψαν σκληρά για την ανάπτυξη των ιδεών τους και χρησιμοποίησαν ψηφιακά εργαλεία, όπως το Canva, για να τις δώσουν ζωή. Η συνεννόηση τόσο μεταξύ των ομάδων όσο και με τον συντονιστή έγινε διαδικτυακά μέσω βίντεο. Επίσης, τα άτυπα «icebreakers» αποτέλεσαν σημαντικό κομμάτι της εκδήλωσης, ενισχύοντας τη συμμετοχή και την επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων.

Παρουσιάζοντας τις ομάδες απ’ την Ελλάδα και την Κύπρο

1. ALL IN Coffee Shop

To ALL IN Coffee Shop είναι μια μοναδική επιχείρηση-καφετέρια που προσλαμβάνει αποκλειστικά άτομα με αναπηρία, ενώ προσφέρει επιπλέον εκπαιδευτικά και επιμορφωτικά προγράμματα για να βοηθήσει άλλες επιχειρήσεις από την Ελλάδα και την Κύπρο να γίνουν περισσότερο προσβάσιμες και φιλικές προς τα άτομα με αναπηρίες. Προωθεί τη συμμετοχικότητα και τη διαφορετικότητα στον εργασιακό χώρο, ενώ ο καφές που σερβίρει φτιάχνεται με πάθος και για καλό σκοπό.

Βασικά χαρακτηριστικά

  • Απασχόληση χωρίς αποκλεισμούς: Παροχή βιώσιμων ευκαιριών εργασίας για τα άτομα με αναπηρία.
  • Εκπαιδευτικά προγράμματα: Προσφορά κατάρτισης για τις επιχειρήσεις ώστε να γίνουν πιο συμπεριληπτικές και να βελτιώσουν τον κοινωνικό τους αντίκτυπο.
  • Συνεργασία με την κοινότητα: Προώθηση της συμμετοχικότητας και της ποικιλομορφίας, δημιουργώντας παράλληλα ένα φιλόξενο περιβάλλον για όλους.

Οφέλη

  • Ορατότητα και αποδοχή: Αύξηση της ορατότητας και της αποδοχής των περιθωριοποιημένων ομάδων.
  • Ενδυνάμωση: Ενδυνάμωση ενός συχνά αδικημένου εργατικού δυναμικού και ενθάρρυνση της ενεργού συμμετοχής.
  • Κοινωνικός αντίκτυπος: Δημιουργία ενός μοντέλου για επιχειρηματικές πρακτικές χωρίς αποκλεισμούς και προσβάσιμες.

Μέλη της ομάδας

  1. Αδαμαντία Τσαλοπούλου: Φοιτήτρια Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών. LinkedIn
  2. Νάσος Χατζόπουλος: Κινηματογραφιστής/Life Coach. LinkedIn

2. Ethical.Kiosk

Το Ethical.Kiosk είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα που προωθεί ευαισθητοποιημένες, βιώσιμες και τοπικές επιχειρήσεις, συνδέοντάς τες απευθείας με τους καταναλωτές. Η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα στις μικρές επιχειρήσεις να παρουσιάζουν και να πωλούν προϊόντα με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την τοπική οικονομία.

Βασικά χαρακτηριστικά

  • Πρόσβαση σε προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον: Οι καταναλωτές μπορούν εύκολα να βρουν ένα ευρύ φάσμα βιώσιμων και φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων, ενθαρρύνοντας συνειδητοποιημένες αποφάσεις αγοράς..
  • Στήριξη της τοπικής οικονομίας: Συνδέοντας τους καταναλωτές με τις τοπικές επιχειρήσεις, το Ethical.Kiosk τονώνει την ανάπτυξη της κοινότητας και στηρίζει τις μικρές επιχειρήσεις.
  • Διαφάνεια και εμπιστοσύνη: Η πλατφόρμα δίνει έμφαση στη διαφάνεια, παρέχοντας λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο και την προέλευση των προϊόντων.
  • Ενίσχυση της προβολής μικρών και ηθικών επιχειρήσεων: Οι τοπικές επιχειρήσεις αποκτούν αυξημένη προβολή και ευρύτερη πελατειακή βάση.

Οφέλη

  • Προσωποποιημένη εμπειρία: Προσαρμοσμένες προτάσεις στις προτιμήσεις των χρηστών.
  • Συνεργασία με την κοινότητα: Σύνδεση με ομοϊδεάτες και υποστήριξη πρωτοβουλιών σε τοπικό επίπεδο.
  • Περιβαλλοντικός και οικονομικός αντίκτυπος: Μείωση των εκπομπών CO2, των αποβλήτων και υποστήριξη των τοπικών οικονομιών.

Μέλη της ομάδας

  • Παρασκευή Πήτα: Marketer στην ομάδα Girls in Tech Greece και φοιτήτρια οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας – LinkedIn
  • Βασίλης Μενεξές: Περιβαλλοντολόγος – LinkedIn
    Δημήτρης Νάρης: Μεταπτυχιακός φοιτήτης του τμήματος Φυσικής ΑΠΘ

Στόχος της ψηφιακής εκδήλωσης

Οι κύριοι στόχοι του Socially Agile Hackathon ήταν:

  • Η ενθάρρυνση της συνεργασίας μεταξύ των συμμετεχόντων και η ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων.
  • Να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα δικτύωσης και ανταλλαγής γνώσεων μεταξύ ατόμων που μοιράζονται την αγάπη για την κοινωνική επιχειρηματικότητα.
  • Να αναδείξει και να επιβραβεύσει ιδέες που μπορούν να δημιουργήσουν σημαντικό κοινωνικό αντίκτυπο.
  • Να παρέχει χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες σχετικά με την κοινωνική επιχειρηματικότητα.

Εγγραφές και συμμετοχή

Το διαδικτυακό Hackathon προσέλκυσε ένα πολυσυλλεκτικό και ενθουσιώδες κοινό, πετυχαίνοντας ένα αρκετά υψηλό ποσοστό συμμετοχής και αποκομίζοντας θετικά σχόλια. Η αποτελεσματικότη διαδικασία εγγραφής, το ενημερωτικό περιεχόμενο και οι διαδραστικές συναντήσεις, μαζί με τη ζωντανή συνομιλία, συνέβαλαν στη συνολική επιτυχία της εκδήλωσης και τη διάδραση των συμμετεχόντων.

Επίσης, η παρουσίαση του οδηγού «An Insight into Social Entrepreneurship» για την εφαρμογή της επιχειρηματικότητας για την επίλυση κοινωνικών ζητημάτων, εστιάζονταςε κυρίως στον ορισμό της κοινωνικής επιχειρηματικότητας, ανέδειξε τη σημασία της κοινωνικής επιχειρηματικότητας και πρόσφερε πρακτικές συμβουλές για τη δημιουργία επιχειρήσεων με κοινωνικό αντίκτυπο.

Κλείνοντας

Το διαδικτυακό Hackathon, που φιλοξενήθηκε από το έργο Socially Agile με εταίρο το A.B.IED, ανέδειξε σημαντικές ιδέες με κοινωνικό σκοπό αλλά και τη δυναμική του ελληνοκυπριακού οικοσυστήματος καινοτομίας. Οι ιδέες των ALL IN Coffee Shop και Ethical.Kiosk ξεχώρισαν ως υποδειγματικά μοντέλα συμπερίληψης και βιωσιμότητας, αναδεικνύοντας τη δημιουργικότητα και την προσήλωση των ελληνικών και κυπριακών ομάδων.

Το ALL IN Coffee Shop επαναπροσδιορίζει τη συμπερίληψη στον εργασιακό χώρο, παρέχοντας ουσιαστικές ευκαιρίες απασχόλησης και κατάρτισης σε άτομα με αναπηρία. Απ’ την άλλη, το Ethical.Kiosk μεταμορφώνει τις καταναλωτικές συνήθειες προωθώντας φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα και στηρίζοντας την τοπική οικονομία. Και οι δύο πρωτοβουλίες αναδεικνύουν τον αντίκτυπο που μπορούν να έχουν η καινοτόμα σκέψη στην κοινωνία.

Η εκδήλωση αποτέλεσε μια πλατφόρμα δικτύωσης και ανταλλαγής γνώσεων και ανέδειξε τη σημασία της συνεργασίας για την προώθηση της κοινωνικής αλλαγής. Ελπίζουμε να δούμε αυτές τις ιδέες να προχωράνε και να εμπνεύσουν και άλλους να ακολουθήσουν τα βήματα τους.

Είμαστε υπερήφανοι που υποστηρίξαμε μια τόσο συναρπαστική και επιτυχημένη εκδήλωση και είμαστε χαρούμενοι που θα συνεχίσουμε να προωθούμε την καινοτομία και τη συνεργασία στο μέλλον.

Τελευταία Νέα

Το Νεαρό Διοικητικό Συμβούλιο του Μορφωτικού...

Στο ορεινό χωριό Άγιος Νικόλαος Τρικάλων, το νεαρό διοικητικό συμβούλιο του Μορφωτικού Συλλόγου "Καμνάι" έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να αναζωογονήσει το χωριό τους και...

Έως 25.000 Eυρώ Aνά Eπιχείρηση από...

Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη νέα πρόσκληση του, η οποία είναι πλέον διαθέσιμη για αιτήσεις σε ολόκληρη την...

Γίνετε Πρότυπο: Εμπνεύστε τη Νέα Γενιά...

Είστε μία δυναμική και καταξιωμένη γυναίκα στον τομέα της επιχειρηματικότητας, της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής, των τεχνών ή των μαθηματικών; Σας προσκαλούμε να...

Ενδυνάμωση της Nεολαίας στην Kοινωνική Eπιχειρηματικότητα...

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου "Socially Agile", συντάχθηκε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη έκθεση για τη διερεύνηση του τοπίου της κοινωνικής...

Ανοικτή Πρόσκληση: Online Σεμινάριο για την...

Είστε νέος/α επιχειρηματίας ή ενδιαφέρεστε για την επιχειρηματικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη; Θέλετε να εξελίξετε τις γνώσεις σας και να ενσωματώσετε τις αρχές της...