by Institute of Entrepreneurship Development iED

Social Media: Εθισμός ή Προνόμιο

του Μάριου Κωστόπουλου

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως τα social media έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ρουτίνας του νέου. Οι δυνατότητες και οι προοπτικές που ξεδιπλώνονται από τη σωστή χρήση τους, υπεράριθμες. Οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν από την επιπόλαια χρήση τους, το ίδιο. Σε μια εποχή, όπου τα ποσοστά χρηστών έχουν εκτοξευθεί, έχει ο νέος την κριτική ικανότητα να αξιοποιήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προσανατολιστεί επαγγελματικά και να εκμεταλλευτεί οποιαδήποτε εργασιακή ευκαιρία, ή είναι έρμαιο της επιπολαιότητας του νεαρού της ηλικίας του, και η εκτεταμένη χρήση τους μόνο κακό μπορεί να του κάνει;

Τα social media αποτελούν πλέον παγκόσμιο φαινόμενο στην ψηφιακή πραγματικότητα. Μεγάλες εταιρίες, είτε παγκοσμίου βεληνεκούς είτε εγχώριες, εκμεταλλεύονται τη διαρκώς αυξανόμενη δύναμη τους. Πέρα από διαφημιστικούς σκοπούς, βρίσκονται σε διαρκή αναζήτηση για καινούργιους εργαζόμενους, ειδικά για τα δημιουργικά και ξεκούραστα μυαλά των νέων. Για παράδειγμα, με ένα απλό ανεβοκατέβασμα στην αρχική σελίδα του Facebook, ο οποιοσδήποτε μπορεί να «πέσει» πάνω σε μια διαφήμιση, όπου μια πολυεθνική αναζητά έμψυχο δυναμικό άμεσα. Έτσι, με ένα απλό κλικ, παρουσιάζεται από το πουθενά η πιθανότητα εύρεσης εργασίας.

Βέβαια, κάθε νέος ατομικά πρέπει να αξιοποιήσει το προνόμιο της κοινωνικής δικτύωσης στο έπακρο. Παραδείγματος χάριν, μια καθημερινή έρευνα για το πώς κινείται η αγορά εργασίας και ποια επαγγέλματα είναι trending ανά την υφήλιο την τωρινή περίοδο αξίζει 10 λεπτά από την καθημερινότητα σου. Εξάλλου, τα social media κατακλύζονται από τέτοιου είδους πληροφορίες. Παράλληλα, πλατφόρμες προβολής επαγγελματικών ικανοτήτων και βιογραφικού ξεπετάγονται συνεχώς σαν τα μανιτάρια. Μια τέτοια σελίδα αλληλεπίδρασης, για παράδειγμα, είναι η Behance, πηγή ιδεών και δημιουργικότητας από άτομα που ασχολούνται με τον ίδιο κλάδο με σένα, αλλά και ευκαιρία να βρεις εργασία πάνω στο αντικείμενο ασχολίας σου, ακόμα και από το σπίτι, καθώς πληθώρα εταιριών παρακολουθεί τέτοιες σελίδες ασταμάτητα.

Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.

Τελευταία Νέα

Accessibility: 5 Συχνά Λάθη στην Ιστοσελίδα...

του Στέλιου Αμπατζίδη  Τις τελευταίες δεκαετίες, το Διαδίκτυο έχει αποκτήσει δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Οι κυριότεροι λόγοι χρήσης του διαδικτύου σχετίζονται με την ενημέρωση και την ψυχαγωγία. Κατά πόσο όμως...

Niche Marketing και Ανάπτυξη Στρατηγικής

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου Μία τάση στην αγορά, την οποία επιλέγουν να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις είναι αυτή του niche marketing. Ουσιαστικά, απευθύνονται σε ένα μικρό μέρος της αγοράς,...

Διαγωνισμός Επιχειρηματικότητας BIG InternPrize στη Μάλτα:...

Το καλοκαίρι του 2022 το Erasmus+ έργο BIG InternPrize διοργάνωσε ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στη Μάλτα για φοιτητές από όλη την Ευρώπη με ενδιαφέρον για...

Τεχνητή Νοημοσύνη και Marketing

του Στέλιου Αμπατζίδη Ο κορωνοϊός είχε σημαντική επίδραση στον τομέα της διαφήμισης και του μάρκετινγκ. Οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν και να ανταπεξέλθουν στις νέες συνθήκες,...

8 Tips για πιο Παραγωγική Εργασία

της Ελευθερίας Χασάπη Από τον Μαρξ ως παραγωγική ορίζεται η εργασία που παράγει αξίες χρήσης, δηλαδή η δραστηριότητα που οδηγεί στην παραγωγή χρήσιμων πραγμάτων. Μόνο από τον ορισμό της παραγωγικής εργασίας γίνεται...