by Institute of Entrepreneurship Development iED

Αυτές οι εταιρείες συγκέντρωσαν εκατομμύρια πριν ακόμα κυκλοφορήσουν τα προϊόντα τους

Εταιρείες που χρηματοδότησε μέχρι και η Google χωρίς ακόμα να έχουν έσοδα στα ταμεία τους.

Το να έχει κάποιος μια επιχειρηματική ιδέα δεν είναι δύσκολο. Αρκεί να εντοπίσει τι λείπει απ’ την αγορά και ποιες είναι οι ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Το να κάνει αυτή την ιδέα, όμως, κερδοφόρα είναι η μεγάλη πρόκληση των νέων επιχειρηματιών.

Για να πάρει κάποια νέα εταιρεία μια χρηματοδότηση, αρκεί να πείσει τους επενδυτές πως το προϊόν τους είναι τόσο καινοτόμο που όχι μόνο έχει αρχίσει να αποδίδει, αλλά με μια βοήθεια θα γίνει αμέσως ανάρπαστο.

Στον κανόνα αυτό δεν εμπίπτουν όλες οι τεχνολογικές startups, αφού αρκετές κατάφεραν να «σηκώσουν» εκατομμύρια χωρίς να έχουν κανένα κέρδος απ’ τις πωλήσεις.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Magic Leap, η εταιρεία που εργάζεται πάνω σε προϊόντα εικονικής πραγματικότητας και 3D και κατάφερε να συγκεντρώσει 592 εκατομμύρια δολάρια από funds πριν ακόμα κυκλοφορήσει το προϊόν ή δώσει πολλές πληροφορίες στο κοινό. Ανάμεσα στις εταιρείες που στήριξε το εγχείρημα αυτό, συναντά κανείς τον τεχνολογικό κολοσσό Google και επενδυτές όπως KKR, Vulcan Capital, Kleiner Perkins Caufield & Byers, Andreessen Horowitz, και Obvious Ventures.

Στην «ίδια γραμμή» των εταιρειών που έβγαλαν εκατομμύρια πριν το pre-launch των προϊόντων, είναι η «αντίπαλός» της Amazon – Jet.com, η bitcoin startup 21 Inc, η startup στον χώρο της υγείας – Oscar και η εταιρεία λογισμικού για drone – Airware.

Παρόλο που αυτές οι εταιρείες έλαβαν χρήματα για να ξεκινήσουν, η πορεία τους δεν ήταν το ίδιο καλή. Η AdKeeper, μια υπηρεσία που επέτρεπε στους ανθρώπους να αποθηκεύσουν τις διαφημίσεις που είδαν στο διαδίκτυο, σε περίπτωση που συμπεριελάμβαναν προσφορές. Ενώ, λοιπόν, συγκέντρωσε 43 εκατομμύρια δολάρια πριν από επίσημα έναρξη της δραστηριότητας της τον Ιανουάριο του 2011, γρήγορα αποδείχτηκε πως οι άνθρωποι δεν ενδιαφέρονταν ιδιαίτερα να αποθηκεύουν τις online διαφημίσεις.

Η Color, μια photo-sharing εφαρμογή, είναι μια ακόμα εταιρεία που συγκέντρωσε από νωρίς χρήματα αλλά δε τα κατάφερε. Η εταιρεία συγκέντρωσε 41 εκατομμύρια δολάρια αλλά δε μπόρεσε να συναγωνιστεί τον «βασιλιά» Instagram.
Η χρηματοδότηση αυτή στο αρχικό στάδιο της δραστηριότητας, είναι αρκετά σημαντική για τις νεοφυείς εταιρείες. Ειδικά για εκείνες που απαιτούν έρευνα και ανάπτυξη, η δυνατότητα να λάβουν χρηματοδότηση πριν από την κυκλοφορία του προϊόντος μπορεί να είναι έως και απαραίτητη.

Όμως, η ικανότητα άντλησης χρημάτων δεν μεταφράζεται απαραιτήτως με την δημιουργία μιας μακροχρόνιας και επιτυχημένης επιχείρηση. Υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν και κυρίως αυτό το προϊόν να είναι απαραίτητο στο κοινό.

Δημοσιεύτηκε στο fortunegreece.com

Τελευταία Νέα

Ημέρα Γυναικείας Επιχειρηματικότητας: Η Γυναικεία Οπτική...

«Η αποτυχία δεν είναι το αντίθετο της επιτυχίας· είναι μέρος της επιτυχίας.» Arianna Huffington, Ελληνο-αμερικανίδα επιχειρηματίας.«Η αυτοπεποίθηση χτίζεται παίρνοντας ρίσκα και μαθαίνοντας πώς...

SMARTMED: Φέρνοντας την Έξυπνη, Βιώσιμη και...

Info Day – 12 Νοεμβρίου 2025 | Ώρα εναρξης 10:00 | JOIST Innovation Park, Λάρισα Στις 12 Νοεμβρίου 2025, το JOIST Innovation Park στη Λάρισα...

Aisthesis Medical: Η Healthtech Startup, με...

Η healthtech startup Aisthesis Medical, με έδρα στο Ηνωμένο Βασίλειο και με 100% ελληνικό DNA, η οποία συμμετείχε στη έκθεση του InnoHealth Forum το 2024, και...

JOINABLE: Τα πλαστικά του Ιονίου και...

Η ρύπανση από τα πλαστικά στο Ιόνιο και την Αδριατική αποτελεί μια σοβαρή περιβαλλοντική απειλή με σημαντικές επιπτώσεις στα θαλάσσια οικοσυστήματα και την ανθρώπινη...

Συμπεριληπτική Ηγεσία και Επιχειρηματικότητα | Εκδήλωση iED

Εκδήλωση από το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας – iED Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας (iED) σας προσκαλεί σε μια συμμετοχική εκδήλωση με επίκεντρο τη συμπεριληπτική ηγεσία και...