Να έχεις να λες ιστορίες
Αν θα χρειαστεί να πείσεις τους ανθρώπος να σε ακολουθήσουν στις αλλαγές που θες να επιφέρεις ή να καταφέρεις να ενστερνιστούν το όραμά σου, μερικές φορές χρειάζεται κάτι πιο χειροπιαστό από μια οικονομική πρόβλεψη. Δεν νοιάζονται όλοι για το business analysis που θα κάνεις και δεν μπορούν να δεθούν συναισθηματικά με γραφήματα και πλάνα. Οι ιστορίες που θα διαλέγεις να αναφέρεις θα είναι παραδείγματα του πως θα είστε μόλις καταφέρετε το στόχο σας ή μόλις επιφέρετε την αλλαγή, μέσα από το αντίστοιχο παράδειγμα των ηρώων ή δεδομένων της ιστορίας, ώστε να μπορούν όλοι να συσχετιστούν και να οραματιστούν τον εαυτό τους στην θέση τους. Να είναι παραδείγματα του ποιοι πραγματικά είστε σαν εταιρεία και του ποιος είναι ο ρόλος σας στο οικονομικό περιβάλλον που κινείστε. Του τι θέλετε να λένε για εσάς οι πελάτες σας και πως θέλετε να αλλάξουν την αγορά τα προϊόντα σας. Η Anne Mulcany αναφέρει σε μια συνέντευξή της πως, όταν ανέλαβε CEO της XEROX, έγραψε ένα άρθρο, μια ιστοριούλα. Η ιστορία αυτή έδειχνε του πως θα είναι η XEROX όταν βγει από την κρίση που αντιμετώπιζε. Η ιστορία αυτή έγινε η σημαία όλων των εργαζομένων. Η XEROX γρήγορα εμφάνισε κέρδη αλλά και αύξηση στη τιμή της μετοχής της.
Να προχωράς σε πράξεις
Είναι γνωστό το γνωμικό που λένε οι αμερικάνοι “Only action, is action.” Μόνο η πραγματική πράξη μπορεί να επιφέρει την αλλαγή και να αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τα πράγματα ή βιώνουμε την πραγματικότητα. Οι ιδέες δεν βοηθάνε αν μένουν μόνο στο μυαλό ή στα χαρτιά του σημειωματάριου. Το motto του Sir Richard Branson ήταν πάντα στην Virgin το «Screw it, let’s do it».
Να προσφέρεις προκλήσεις
Ο καλύτερος τρόπος να ενεργοποιείς τους ανθρώπους. Θέσε το στόχο και το χρονικό πλαίσιο και μετά άκου τις ιδέες ή πρότεινε εσύ στους συνεργάτες σου. Ακόμα και αν κανείς δεν ξέρει πως θα το κάνει και αν θα προλάβει, οι ιδέες θα πηγαινοέρχονται. Όταν ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Kennedy το 1961 δήλωσε πως ως το τέλος της δεκαετίας η Αμερική θα στείλει άνθρωπο στο φεγγάρι, κανείς, ούτε οι ίδιοι οι αμερικανοί επιστήμονες, δεν ήξεραν πως θα το καταφέρουν αυτό. Όμως η ΝASA αγκάλιασε το στόχο και τον πέτυχε καθώς ενεργοποιήθηκαν βάση αυτού.
Να σπας τους κανόνες
Όλοι ενεργούμε σε περιβάλλον που διέπεται από τυπικούς ή άτυπους κανόνες τους οποίους τις περισσότερες φορές, θεωρούμε δεδομένους και δεν τους αμφισβητούμε. Τι θα γινόταν όμως αν κάποιον κανόνα τον καταργούσαμε ή τον ξαναγράφαμε για να βολεύει εμάς έναντι των ανταγωνιστών μας; Ποια θα ήταν τα οφέλη αν κάποιος περιοριστικός κανόνας ίσχυε σε όλους εκτός από εμάς; Η Anita Roddick, ιδρυτής της αλυσίδας Body Shop, δρούσε σε ένα περιβάλλον που οι ανταγωνιστές της, τα φαρμακεία, προσέφεραν τα προϊόντα τους σε πολυτελή συσκευασίες. Η Roddick, έβαλε τα παρασκευάσματα σε απλά, φθηνά, πλαστικά μπουκαλάκια με λιτές ετικέτες. Η απόρριψη του να συμβιβαστεί με τον εν λόγω άτυπο κανόνα, οδήγησε τους πελάτες της στο να δίνουν σημασία στο περιεχόμενο, το οποίο είναι και αυτό που μετράει ενώ παράλληλα επωφελούνταν από χαμηλότερες τιμές λόγω χαμηλότερου κόστους συσκευασίας.