Η καραντίνα έφερε μεταξύ όλων των άλλων και μία σημαντική αλλαγή στον κόσμο του εμπορίου. Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές ψωνίζουν ηλεκτρονικά πλέον. Αυτό οδηγεί τις επιχειρήσεις στη διατύπωση ενός αμείλικτου ερωτήματος: Πώς φτιάχνεται ένα πετυχημένο e-shop;
Για να απαντήσουμε θα σταθούμε σε πέντε παράγοντες. Πρώτον, στην ανάλυση του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος μίας επιχείρησης. Τι πουλάει η επιχείρηση; Ποια είναι τα πλεονεκτήματά της έναντι του ανταγωνισμού; Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές της; Πόσα χρήματα διαθέτει; Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα οδηγούν τους επιχειρηματίες στον σχεδιασμό στρατηγικής για τη δημιουργία ενός πετυχημένου e-shop.
Η στρατηγική αυτή συμπυκνώνεται σε δύο λέξεις. Βελτιστοποίηση και ανάπτυξη. Ας τις αναλύσουμε μία μία με τη σειρά. Η βελτιστοποίηση αναφέρεται στην προσπάθεια μιας επιχείρησης να διορθώσει τις ατέλειές της και να πετύχει τους στόχους της. Η ανάπτυξη αναφέρεται στη μακροπρόθεσμη προσπάθειά της να διευρυνθεί. Αμφότεροι οι δύο στόχοι αυτοί πρέπει να συγκεκριμενοποιηθούν, αλλά πάντοτε καταλήγουν σε ένα ερώτημα: «Πώς θα αποδώσουν τα λεφτά που δώσαμε;».
Βήματα για την Επιτυχία
Πρώτα απ’ όλα, έχουμε την προσεκτική διαχείριση του budget. Πώς το κάνουμε αυτό στην πράξη; Ελέγχουμε την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα των ψηφιακών προωθητικών ενεργειών μας, φυσικά. Ελέγχουμε π.χ. ποια αποτελέσματα μας έφερε η χρήση κάποιων καναλιών όπως τα social media, οι μηχανές αναζήτησης ή το site μας. Φυσικά, το ρήμα «ελέγχω» συνδέεται στον κόσμο του digital marketing με τη φράση «ανάλυση δεδομένων».
Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.