Η Οικονομική Κρίση έχει πλήξει όλους άσχημα, και κυρίως τις μικρές επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες. Παρακάτω αποτυπώνονται ορισμένα βασικά στοιχεία:
- Σημαντική πτώση τζίρου, όπου σε πολλούς κλάδους φτάνει από 50% μέχρι και 80% – και σε κάποιους κλάδους ακόμα μεγαλύτερη
- Λιγότερες αγορές από τους πελάτες – και μικρότερη κατανάλωση
- Λιγότερους πελάτες. Έχουμε μείωση δηλαδή των ανθρώπων που επισκέπτονται το κατάστημα ή το γραφείο
- Έντονη έλλειψη ενδιαφέροντος για την δουλειά και την επιχείρηση τους από πολλούς επαγγελματίες
- Χαμηλή διάθεση για δουλειά με αποτέλεσμα να μην γίνονται κινήσεις και ενέργειες για την επιβίωση και ανάπτυξη της δουλειάς και πολλοί μοιάζουν σαν έχουν ήδη παραδοθεί
Οι 2 επιλογές που διαμορφώνονται είναι οι εξής:
- 1ον Να μην κάνετε τίποτα. Να μείνετε θεατές του έργου και να περιμένετε “τι θα γίνει”.
- 2ον Να κάνετε κάτι πάνω σε αυτά που ελέγχετε και μπορείτε. Και αυτά που ελέγχετε βρίσκονται μέσα στην ίδια σας την επιχείρηση.
Ποια είναι λοιπόν τα πράγματα που ελέγχουμε και μπορούμε να αλλάξουμε στην δουλειά μας;
Σύμφωνα με τον Michael Gerber, τον συγγραφέα ενός από τα σπουδαιότερα βιβλία Management που έχουν γραφτεί ποτέ, του βιβλίου The E-Myth – Ο μύθος του επιχειρηματία δηλαδή, μας λέει ότι κάθε επιχείρηση έχει 3 τομείς:
- Ο πρώτος τομέας είναι η δουλειά καθαυτή που κάνουμε. Είναι η «τέχνη» στην οποία είτε εκπαιδευτήκαμε είτε σπουδάσαμε (κομμωτής, μηχανικός αυτοκινήτων, λογιστής, αρχιτέκτονας, Σύμβουλος επιχειρήσεων, γιατρός, δικηγόρος, επιπλοποιός, αλουμινάς, βιοτέχνης, αγρότης, κλπ.)
- Ο δεύτερος τομέας μιας επιχείρησης είναι ο τομέας της οργάνωσης και της διοίκησης. Είναι ο τομέας όπου ασχολούμαστε στην οργάνωση της δουλειάς, την οικονομική διαχείριση, την διαχείριση του προσωπικού μας, και ότι αφορά στην διαχείριση της λειτουργίας της επιχείρησης μας.
- Και το τρίτο κομμάτι μιας επιχείρησης αφορά τις πωλήσεις και το Μάρκετινγκ. Είναι το κομμάτι που σας φέρνει ουσιαστικά τα χρήματα στο ταμείο σας. Είναι το κομμάτι που σας φέρνει τους πελάτες στην επιχείρηση σας.
Όλες οι έρευνες που έχουν γίνει δείχνουν ότι περίπου το 70% του χρόνου και της ενέργειας του κάποιος ελεύθερος επαγγελματίας τον αφιερώνει πάνω στην δουλειά του – στην παραγωγή δηλαδή! Περίπου το 20% το αφιερώνει στις λειτουργίες και την διαχείριση, και μόλις το 10% του χρόνου και της ενέργειας του, το αφιερώνει πάνω στο Μάρκετινγκ της επιχείρησης του – παρόλο που το Μάρκετινγκ είναι το μοναδικό κομμάτι στην επιχείρηση που φέρνει τους πελάτες και τα έσοδα!
Και επειδή για τους 2 πρώτους τομείς έχετε κάνει ότι περνάει από το χέρι σας για να γίνετε καλύτεροι στην δουλειά σας, αλλά και να βελτιώσετε την διαχείριση της επιχείρησης σας (και κυρίως την οικονομική διαχείριση με σημαντικές περικοπές εξόδων), θα πρέπει να ρίξετε μεγαλύτερο βάρος στο Μάρκετινγκ. Οι περισσότεροι επαγγελματίες δεν το έχουν εκτιμήσει σωστά και δεν έχουν δώσει την βαρύτητα που θα έπρεπε.
Πραγματικά την εποχή που διανύουμε δεν έχει μείνει τίποτα άλλο να κάνουμε, πέρα από έξυπνες και χωρίς μεγάλο κόστος ενέργειες Μάρκετινγκ προκειμένου να προσελκύσουμε περισσότερους πελάτες και να κάνουμε τους παλιούς να έρθουν ξανά πίσω και να αγοράσουν – ξανά από εμάς. Θα πρέπει να μάθουμε να «επιχειρούμε» μέσα στην κρίση!