by Institute of Entrepreneurship Development iED

Μήπως ήρθε ο καιρός να ασχοληθούμε με το Branding των «Μικρών» Ελληνικών Αγροδιατροφικών Επιχειρήσεων;

Οι Δικές μου Απαντήσεις…

Δε διαφωνώ ότι πρέπει οι άνθρωποι που έχουν πλούτο στα χέρια τους να κάνουν επενδύσεις. Δε διαφωνώ ότι τέτοιου είδους «μεγάλες» επιχειρήσεις, ειδικά αν είναι εξαγωγικές, συμβάλλουν στην ενίσχυση της οικονομίας.

Όμως τελικά αυτή η ενίσχυση της οικονομίας πόσο μας κοστίζει; Αξίζει τον κόπο; Έγινε ποτέ κάποια αξιολόγηση;

Ναι, πιστεύω, όπως άλλωστε το έχω δηλώσει σε ομιλίες, σε σεμινάρια, στα άρθρα που γράφω και στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις, ότι το Branding των μικρών αγροδιατροφικών προϊόντων μπορεί να αποτελέσει την απάντηση στις προκλήσεις και στα προβλήματα που υφίστανται σε εθνικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο.

Όμως πιστεύω ότι αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα μόνον μέσα από τους μικρούς παραγωγούς και μεταποιητές και μόνον αν όλοι οι μικροκαλλιεργητές, η βάση δηλαδή του ελληνικού αγροδιατροφικού τομέα, γίνουν επιχειρηματίες ρίσκου καλλιεργώντας και μεταποιώντας τα προϊόντα τους μέσα σε ένα πλαίσιο, σε μία λογική, σε ένα mindset, το οποίο στηρίζεται:

  • Στις συνέργειες, στις συνεργασίες και όχι στον ανταγωνισμό, ώστε να είναι όλοι κερδισμένοι
  • Στον «Ελληνικό Τρόπο» που σχετίζεται με τη Μεσογειακή Διατροφή αλλά και με την «μη-απόλυτη συσκευασία» όπως την αποκαλώ (έξυπνες συσκευασίες που να θυμίζουν Ελλάδα… και όχι απαραίτητα Αρχαία Ελλάδα ή Μυθολογία…)
  • Σε παραδοσιακές Ελληνικές ποικιλίες που τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά «ξεχωρίζουν» έναντι αυτών που λανσάρονται από τις μεγάλες πολυεθνικές
  • Στην παραγωγή «καθαρών» και «άσχημων» προϊόντων που όμως είναι «αληθινά»
  • Σε αειφορικές βιώσιμες ιδέες οι οποίες οδηγούν στην ανάπτυξη μιας διευρυμένης επιχειρηματικότητας η οποία δεν στηρίζεται αποκλειστικά στο οικονομικό όφελος των επιχειρηματιών αλλά στοχεύει στην προστασία του Γήινου Οικοσυστήματος και στην παραγωγή Αληθινής Αξίας τόσο για τους καταναλωτές όσο και τους επιχειρηματίες
  • Στο Πλαίσιο Διαχείρισης Ιδέας και στη λογική της Ελάχιστης Βιώσιμης Επιχείρησης.
  • Στη σκληρή δουλειά
  • Στην εκπαίδευση και στη δια βίου μάθηση
  • Στην έρευνα
  • Στη μη ελιτίστικη νοοτροπία

Το Δικό μου Μήνυμα (backed by science)

H Βιοσυνεργατική αποτελεί το «κλειδί» της επιτυχίας του Branding των Ελληνικών Αγροδιατροφικών Επιχειρήσεων. Και η Βιοσυνεργατική λειτουργεί από «κάτω προς τα πάνω» και με τη λογική H2H-Human to Human, Από Άνθρωπο σε Άνθρωπο.

Η επιστήμη έχει ανακαλύψει ότι ο ανταγωνισμός δεν υπάρχει στη φύση των ανθρώπων.

Ο Alfie Kohn, στο βιβλίο του «No Contest: The Case Against Competition», έχοντας μελετήσει περισσότερες από 400 έρευνες για τη συνεργασία και τον ανταγωνισμό καταλήγει: «Το ιδανικό ποσοστό ανταγωνισμού… σε οποιοδήποτε περιβάλλον, στην τάξη, στην εργασία, στην οικογένεια, στο γήπεδο, είναι το μηδενικό ποσοστό… [Ο ανταγωνισμός] είναι πάντοτε καταστροφικός

Ο Ronald Logan, βασισμένος και στις παρατηρήσεις του φυσιοδίφη Peter Kropotkin, προκειμένου να δούμε τη Φύση ως πρότυπο για επιτυχημένες κοινωνίες, μας λέει χαρακτηριστικά: «Αν ρωτήσουμε τη Φύση: ‘Ποιοι είναι οι πιο ευπροσάρμοστοι: εκείνοι που βρίσκονται διαρκώς σε πόλεμο ο ένας με τον άλλο, ή μήπως εκείνοι που υποστηρίζουν ο ένας τον άλλον’, θα δούμε αμέσως ότι τα ζώα που αποκτούν τις συνήθειες της αλληλοβοήθειας είναι χωρίς αμφιβολία τα πιο ευπροσάρμοστα. Έχουν περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης και αναπτύσσουν, στις αντίστοιχες τάξεις τους, μεγαλύτερη ευφυΐα και καλύτερη σωματική οργάνωση

Ο Αγροδιατροφικός Τομέας είναι αυτός που συνδέει τη Φύση με τον Άνθρωπο. Και το Branding του θα πρέπει να αποτυπώνει ξεκάθαρα αυτή την αλληλεπιδραστική σχέση, αυτό το Integration, με χρήση όλων των σύγχρονων εργαλείων που μας προσφέρει η επιστήμη.

Και πιστεύω ότι ήρθε η ώρα πλέον στην Ελλάδα να αναρωτηθούμε… Τι είδους Αγροδιατροφικό Τομέα θέλουμε; Των πολλών ή των λίγων;

Είναι ευκαιρία τώρα για την Ελλάδα, μέσα από τις «στάχτες», να δημιουργήσει έναν μοναδικό Αγροδιατροφικό Πολιτισμό ο οποίος θα στηρίζεται στους μικροκαλλιεργητές (οι μικρές οικογενειακές αγροτικές επιχειρήσεις είναι το μέλλον όπως μας λένε και τα Ηνωμένα Έθνη), στη Φύση, στην πλούσια Ελληνική Φυτική και Ανθρώπινη (Βιο)-Ποικιλότητα, στις Αειφορικές Αρχές του «Επιχειρείν» και πάνω απ’ όλα στη Βιοσυνεργατική.

Δημοσιεύτηκε στο epixeiro.gr

Τελευταία Νέα

Ενδυνάμωση της Nεολαίας στην Kοινωνική Eπιχειρηματικότητα...

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου "Socially Agile", συντάχθηκε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη έκθεση για τη διερεύνηση του τοπίου της κοινωνικής...

Ανοικτή Πρόσκληση: Online Σεμινάριο για την...

Είστε νέος/α επιχειρηματίας ή ενδιαφέρεστε για την επιχειρηματικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη; Θέλετε να εξελίξετε τις γνώσεις σας και να ενσωματώσετε τις αρχές της...

Διαδραστικό βιβλίο SAHHim: Καλλιεργώντας Υγιείς Τρόπους...

Το SAHHim δημιουργήθηκε για να βελτιώσει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες των μαθητών με ειδικές ανάγκες (SSN) και των εκπαιδευτικών τους σχετικά...

Έρευνα για την Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων...

Δηλώστε συμμετοχή στην έρευνα που απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ευέλικτου και πιστοποιημένου προγράμματος επανεκπαίδευσης (reskilling) για πρόσφατους πτυχιούχους και...

Νέα Πρόσκληση για Χρηματοδοτική Στήριξη Επενδύσεων...

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιχορηγήσεις έως και 50.000 ευρώ! Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη δεύτερη πρόσκληση του.   Το STAGE...