by Institute of Entrepreneurship Development iED

Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις: Μεγαλύτερο Μερίδιο Αγοράς χρησιμοποιώντας αποτελεσματικά τα κανάλια του Internet Marketing

Το Internet είναι ένα πολύ αποτελεσματικό μέσο προβολής μιας επιχείρησης. Χαρακτηρίζεται από το χαμηλό κόστος επένδυσης συγκριτικά με άλλα παραδοσιακά μέσα, αποδίδει όμως πολύ αποτελεσματικότερα, δεδομένης της επένδυσης.

Πως μπορεί όμως μια μικρομεσαία επιχείρηση να εκμεταλλευτεί το Διαδίκτυο, δεδομένου του μεγάλου ανταγωνισμού;

Σύμφωνα με στοιχεία της Κοινωνίας της Πληροφορίας (έρευνα 2005-2008) περίπου οι μισές επιχειρήσεις στη χώρα μας διαθέτουν εταιρική ιστοσελίδα στο Διαδίκτυο!Πόσες είναι όμως οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν αποτελεσματικά το μέσο;

Σίγουρα πολύ λίγες. Με ένα γρήγορο «σερφάρισμα» στις ιστοσελίδες ελληνικών εταιρειών διαπιστώνουμε ότι πολύ λίγες είναι οι εταιρείες που έχουν ένα ολοκληρωμένο πλάνο στην on-line παρουσία τους, με συγκροτημένη στόχευση και στρατηγική.

Η σκληρή πραγματικότητα
Χωρίς ολοκληρωμένο πλάνο οι περισσότερες επιχειρήσεις αποτυγχάνουν στο Διαδίκτυο. Αυτό συμβαίνει διότι το Διαδίκτυο είναι μια παγκόσμια αγορά με υψηλούς δείκτες ανταγωνιστικότητας. Για κάθε χρήστη που αναζητά προϊόντα και υπηρεσίες εκεί η προσφορά είναι τεράστια. Μόνο οι επιχειρήσεις που διαθέτουν σοβαρό πλάνο και στόχευση θα καταφέρουν να επιβιώσουν έναντι του ανταγωνισμού, αποκομίζοντας τα προσδοκώμενα οφέλη.

Φτιάξτε ένα ολοκληρωμένο πλάνο on-line προβολής της επιχείρησής σας στο Διαδίκτυο σε 3 απλά βήματα
Είτε πρόκειται για μια μικρή επιχείρηση είτε για μια πολυεθνική, η λογική είναι πολλές φορές η ίδια. Ξεκινάμε από τα βασικά ερωτήματα «Βρίσκεται το κοινό μας on-line;» και «Ποιο είναι το μέγεθος της αγοράς μας on-line; Υπάρχουν ευκαιρίες;».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κοινωνίας της Πληροφορίας, περίπου οι μισοί Έλληνες, πλέον, έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Επίσης, ο τζίρος από ηλεκτρονικές αγορές λογίζεται σε κάποια δισ. ευρώ και συνεχώς αυξάνεται. Άρα, για τις περισσότερες επιχειρήσεις οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα θα είναι ενθαρρυντικές.

Ας δούμε λοιπόν ένα απλό πλάνο που μπορεί να χρησιμοποιήσει μια σύγχρονη επιχείρηση για να εκμεταλλευτεί σωστά τα κανάλια του Διαδικτύου:

1. Αναγνώριση κοινού: Ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται η ιστοσελίδα της επιχείρησης; Ποια είναι τα δημογραφικά του; Είναι σημαντικό να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα πριν επιλέξουμε τα κανάλια στα οποία θα προβληθούμε.

2. Καθορισμός στόχου: Πρόκειται για ένα website που στοχεύει στην επίτευξη πωλήσεων ή στη διεύρυνση του εμπορικού ονόματος της επιχείρησης; Αυτός είναι ο κυριότερος στόχος που πρέπει να τεθεί. Στις περισσότερες περιπτώσεις έχουμε να επιλέξουμε ανάμεσα στους εξής στόχους:

i. Αναγνωρισιμότητα, διεύρυνση του εμπορικού ονόματος.
ii. Ενίσχυση του εμπορικού ονόματος (branding).
iii. Επίτευξη πωλήσεων.

3. Επιλογή της κατάλληλης στρατηγικής Internet Marketing: Γνωρίζοντας το κοινό μας και έχοντας αποφασίσει το στόχο μας, μένει να σχεδιάσουμε το πλάνο Internet Marketing μέσω του οποίου θα διεκδικήσουμε κομμάτι από την αγορά μας, όπως αυτή σχηματίζεται στο Internet. Τα κυριότερα κανάλια προώθησης της επιχείρησής μας on-line είναι τα παρακάτω:

i. Έξυπνο web design: Το design της ιστοσελίδας πρέπει να είναι ξεκάθαρο, εικαστικά άρτιο και να ενισχύει το σκοπό της ιστοσελίδας, να οδηγεί δηλαδή τον επισκέπτη στην επιθυμητή ενέργεια.

ii. Δυναμική προώθηση στις μηχανές αναζήτησης (ή αλλιώς Search Engine Marketing): Είτε πρόκειται για προώθηση στα «φυσικά» αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης είτε για πληρωμένη διαφήμιση, οι μηχανές αναζήτησης αποτελούν ίσως το αποδοτικότερο κανάλι ανάπτυξης μιας επιχείρησης στο Διαδίκτυο.

iii. Ευέλικτο E-mail Marketing: Αποστολή στοχευμένων ενημερωτικών e-mails σε χιλιάδες παραλήπτες. Ενέργεια που χαρακτηρίζεται από χαμηλό κόστος και μετρήσιμα αποτελέσματα.

iv. Εξονυχιστικά Web Analytics: Διαρκής παρακολούθηση και ανάλυση των στατιστικών του website με σκοπό την πραγματοποίηση διορθώσεων και την ανεύρεση νέων ευκαιριών στο ίδιο μας το website!

Μια ευκαιρία για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Οι ευκαιρίες στο ελληνικό web σήμερα είναι πολλές. Μπορεί οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Διαδίκτυο να είναι εξίσου πολλές, όμως λίγες είναι αυτές που εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις δυνατότητες του μέσου.  Παρουσιάζεται, λοιπόν, μια σημαντική ευκαιρία για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αν χρησιμοποιήσουν έξυπνα την ευελιξία τους έναντι των μεγαλύτερων εταιρειών και εντάξουν γρήγορα το Internet Marketing στη συνολική στρατηγική της επιχείρησης, θα μπορέσουν να διεκδικήσουν μεγαλύτερα μερίδια της αγοράς τους.


Τελευταία Νέα

Ενδυνάμωση της Nεολαίας στην Kοινωνική Eπιχειρηματικότητα...

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου "Socially Agile", συντάχθηκε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη έκθεση για τη διερεύνηση του τοπίου της κοινωνικής...

Ανοικτή Πρόσκληση: Online Σεμινάριο για την...

Είστε νέος/α επιχειρηματίας ή ενδιαφέρεστε για την επιχειρηματικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη; Θέλετε να εξελίξετε τις γνώσεις σας και να ενσωματώσετε τις αρχές της...

Διαδραστικό βιβλίο SAHHim: Καλλιεργώντας Υγιείς Τρόπους...

Το SAHHim δημιουργήθηκε για να βελτιώσει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες των μαθητών με ειδικές ανάγκες (SSN) και των εκπαιδευτικών τους σχετικά...

Έρευνα για την Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων...

Δηλώστε συμμετοχή στην έρευνα που απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ευέλικτου και πιστοποιημένου προγράμματος επανεκπαίδευσης (reskilling) για πρόσφατους πτυχιούχους και...

Νέα Πρόσκληση για Χρηματοδοτική Στήριξη Επενδύσεων...

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιχορηγήσεις έως και 50.000 ευρώ! Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη δεύτερη πρόσκληση του.   Το STAGE...