by Institute of Entrepreneurship Development iED

Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις: Μεγαλύτερο Μερίδιο Αγοράς χρησιμοποιώντας αποτελεσματικά τα κανάλια του Internet Marketing

Το Internet είναι ένα πολύ αποτελεσματικό μέσο προβολής μιας επιχείρησης. Χαρακτηρίζεται από το χαμηλό κόστος επένδυσης συγκριτικά με άλλα παραδοσιακά μέσα, αποδίδει όμως πολύ αποτελεσματικότερα, δεδομένης της επένδυσης.

Πως μπορεί όμως μια μικρομεσαία επιχείρηση να εκμεταλλευτεί το Διαδίκτυο, δεδομένου του μεγάλου ανταγωνισμού;

Σύμφωνα με στοιχεία της Κοινωνίας της Πληροφορίας (έρευνα 2005-2008) περίπου οι μισές επιχειρήσεις στη χώρα μας διαθέτουν εταιρική ιστοσελίδα στο Διαδίκτυο!Πόσες είναι όμως οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν αποτελεσματικά το μέσο;

Σίγουρα πολύ λίγες. Με ένα γρήγορο «σερφάρισμα» στις ιστοσελίδες ελληνικών εταιρειών διαπιστώνουμε ότι πολύ λίγες είναι οι εταιρείες που έχουν ένα ολοκληρωμένο πλάνο στην on-line παρουσία τους, με συγκροτημένη στόχευση και στρατηγική.

Η σκληρή πραγματικότητα
Χωρίς ολοκληρωμένο πλάνο οι περισσότερες επιχειρήσεις αποτυγχάνουν στο Διαδίκτυο. Αυτό συμβαίνει διότι το Διαδίκτυο είναι μια παγκόσμια αγορά με υψηλούς δείκτες ανταγωνιστικότητας. Για κάθε χρήστη που αναζητά προϊόντα και υπηρεσίες εκεί η προσφορά είναι τεράστια. Μόνο οι επιχειρήσεις που διαθέτουν σοβαρό πλάνο και στόχευση θα καταφέρουν να επιβιώσουν έναντι του ανταγωνισμού, αποκομίζοντας τα προσδοκώμενα οφέλη.

Φτιάξτε ένα ολοκληρωμένο πλάνο on-line προβολής της επιχείρησής σας στο Διαδίκτυο σε 3 απλά βήματα
Είτε πρόκειται για μια μικρή επιχείρηση είτε για μια πολυεθνική, η λογική είναι πολλές φορές η ίδια. Ξεκινάμε από τα βασικά ερωτήματα «Βρίσκεται το κοινό μας on-line;» και «Ποιο είναι το μέγεθος της αγοράς μας on-line; Υπάρχουν ευκαιρίες;».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κοινωνίας της Πληροφορίας, περίπου οι μισοί Έλληνες, πλέον, έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Επίσης, ο τζίρος από ηλεκτρονικές αγορές λογίζεται σε κάποια δισ. ευρώ και συνεχώς αυξάνεται. Άρα, για τις περισσότερες επιχειρήσεις οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα θα είναι ενθαρρυντικές.

Ας δούμε λοιπόν ένα απλό πλάνο που μπορεί να χρησιμοποιήσει μια σύγχρονη επιχείρηση για να εκμεταλλευτεί σωστά τα κανάλια του Διαδικτύου:

1. Αναγνώριση κοινού: Ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται η ιστοσελίδα της επιχείρησης; Ποια είναι τα δημογραφικά του; Είναι σημαντικό να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα πριν επιλέξουμε τα κανάλια στα οποία θα προβληθούμε.

2. Καθορισμός στόχου: Πρόκειται για ένα website που στοχεύει στην επίτευξη πωλήσεων ή στη διεύρυνση του εμπορικού ονόματος της επιχείρησης; Αυτός είναι ο κυριότερος στόχος που πρέπει να τεθεί. Στις περισσότερες περιπτώσεις έχουμε να επιλέξουμε ανάμεσα στους εξής στόχους:

i. Αναγνωρισιμότητα, διεύρυνση του εμπορικού ονόματος.
ii. Ενίσχυση του εμπορικού ονόματος (branding).
iii. Επίτευξη πωλήσεων.

3. Επιλογή της κατάλληλης στρατηγικής Internet Marketing: Γνωρίζοντας το κοινό μας και έχοντας αποφασίσει το στόχο μας, μένει να σχεδιάσουμε το πλάνο Internet Marketing μέσω του οποίου θα διεκδικήσουμε κομμάτι από την αγορά μας, όπως αυτή σχηματίζεται στο Internet. Τα κυριότερα κανάλια προώθησης της επιχείρησής μας on-line είναι τα παρακάτω:

i. Έξυπνο web design: Το design της ιστοσελίδας πρέπει να είναι ξεκάθαρο, εικαστικά άρτιο και να ενισχύει το σκοπό της ιστοσελίδας, να οδηγεί δηλαδή τον επισκέπτη στην επιθυμητή ενέργεια.

ii. Δυναμική προώθηση στις μηχανές αναζήτησης (ή αλλιώς Search Engine Marketing): Είτε πρόκειται για προώθηση στα «φυσικά» αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης είτε για πληρωμένη διαφήμιση, οι μηχανές αναζήτησης αποτελούν ίσως το αποδοτικότερο κανάλι ανάπτυξης μιας επιχείρησης στο Διαδίκτυο.

iii. Ευέλικτο E-mail Marketing: Αποστολή στοχευμένων ενημερωτικών e-mails σε χιλιάδες παραλήπτες. Ενέργεια που χαρακτηρίζεται από χαμηλό κόστος και μετρήσιμα αποτελέσματα.

iv. Εξονυχιστικά Web Analytics: Διαρκής παρακολούθηση και ανάλυση των στατιστικών του website με σκοπό την πραγματοποίηση διορθώσεων και την ανεύρεση νέων ευκαιριών στο ίδιο μας το website!

Μια ευκαιρία για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Οι ευκαιρίες στο ελληνικό web σήμερα είναι πολλές. Μπορεί οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Διαδίκτυο να είναι εξίσου πολλές, όμως λίγες είναι αυτές που εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις δυνατότητες του μέσου.  Παρουσιάζεται, λοιπόν, μια σημαντική ευκαιρία για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αν χρησιμοποιήσουν έξυπνα την ευελιξία τους έναντι των μεγαλύτερων εταιρειών και εντάξουν γρήγορα το Internet Marketing στη συνολική στρατηγική της επιχείρησης, θα μπορέσουν να διεκδικήσουν μεγαλύτερα μερίδια της αγοράς τους.


Τελευταία Νέα

Startup Europe Week 2025 στη Λάρισα:...

📅 Τρίτη 13 Μαΐου 2025 | 🕕 18:00–20:00 | 📍 JOIST Innovation Park, Λάρισα Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας (iED), σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Θεσσαλικών...

Διαδικτυακά Σεμινάρια Ενδυνάμωσης Γυναικείας Επιχειρηματικότητας στο...

Μάθε να δημιουργείς φυσικά καλλυντικά και ξεκίνησε τη δική σου επιχείρηση από το σπίτι με υποστήριξη και δικτύωση Τι είναι το Wonderful EU Project Το νέο...

Αναζητούμε Συμμετέχοντες για το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα...

Είσαι εκπαιδευτής ενηλίκων με πάθος για την τεχνολογία και την υποστήριξη της τρίτης ηλικίας; Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας σε προσκαλεί να συμμετάσχεις στο διακρατικό...

Η Πραγματικότητα της Νομικής: Σπουδές, Άσκηση...

Η Νομική αποτελεί μια από τις πιο απαιτητικές και συνάμα ουσιαστικές ακαδημαϊκές επιλογές. Οι σπουδές στον τομέα αυτό δεν περιορίζονται στην αποστήθιση νόμων, αλλά...

Ενισχύοντας την περιβαλλοντική συνείδηση και την...

Στις 17 Δεκεμβρίου 2024, το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας (iED), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Green Up Yourself, πραγματοποίησε ένα διαδραστικό εργαστήριο στα Εκπαιδευτήρια Μπακογιάννη...