by Institute of Entrepreneurship Development iED

Με Επιτυχία Πραγματοποιήθηκε το Climathon Larissa 2020

Φέτος ο Βιομιμητισμός Ελλάδος, Έρευνα και Καινοτομία (Biomimicry Greece Research and Innovation) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας διοργάνωσαν το Climathon Larissa 2020 με την πρόκληση «Κυκλική οικονομία και Επιχειρηματικά Μοντέλα». H εκδήλωση Climathon Larissa 2020 πραγματοποιήθηκε σε συν διοργάνωση με το Ερευνητικό κέντρο ¨Αθηνά¨ υπό την αιγίδα και τη στήριξη της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού και Επιστημών του Δήμου Λαρισαίων, καθώς και με την συνεργασία της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Η εκδήλωση έλαβε χώρα διαδικτυακά στις 21-22 Νοεμβρίου 2020. Την εκδήλωση χαιρέτησε και ο Περιφερειακός Σύμβουλος Αθανάσιος Παιδής.

Η πρωτοβουλία του Climathon πραγματοποιήθηκε με την συμμετοχή τεσσάρων Climathons (Πειραιά, Θήβα, Κέρκυρα και Λάρισα) υπό την αιγίδα του EIT Climate-KIC HUB Greece. To πρόγραμμα αποτελεί μια από τις πρωτοβουλίες EIT Climate –KIC (Κοινότητα Γνώσης και Καινοτομίας για το Κλίμα), η οποία υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Καινοτομίας και Τεχνολογίας (ΕΙΤ). Το Climathon έχει καταφέρει να ενώσει πάνω από 145 πόλεις σε 7 ηπείρους, υποστηρίζοντας δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Oι νικήτριες ιδέες του Climathon Larissa 2020

1η νικήτρια ιδέα-Circular Clothing Project (Ομάδα Μυρτώ Μακρυγιάννη –Κωνσταντίνα Γρηγοροπούλου). H ιδέα αναφέρεται στη δημιουργία αυτόματων πωλητών στη πόλη της Λάρισας όπου θα προωθούνται τα παλιά ρούχα για ανακύκλωση και θα επιστρέφει στο συμμετέχοντα εκπτωτικό κουπόνι για αγορά νέων ειδών από διάφορες επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Οι πρώτες Νικήτριες θα λάβουν 2 δωροεπιταγές των 50 ευρώ.

2η νικήτρια ιδέα-Κυκλική Τέντα (Ομάδα Carlos Arturo Alvarez Ponce De Leon). Η ιδέα αναφέρεται στη μετάβαση στη κυκλική οικονομία παλιών προϊόντων πανιών τεντοποιίας δημιουργώντας νέα προϊόντα όπως ανθεκτικές ανακυκλώσιμες τσάντες. Η 2η ομάδα θα λάβει ως δώρο καθοδήγηση από ειδικούς μέντορες.

Oι πιο καλές εμπνευσμένες ιδέες θα προωθηθούν στην παγκόσμια πλατφόρμα του Climathon και θα βραβευτούν την 21η Ιανουαρίου 2021 σε διαδικτυακή εκδήλωση.

Λίγα λόγια για το Climathon

Στα τέλη του 2015 η ΕΕ, υιοθέτησε ένα φιλόδοξο σχέδιο δράσης για την προώθηση της κυκλικής οικονομίας το οποίο περιλαμβάνει μέτρα που θα συμβάλλουν στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα νέο μοντέλο και στη προώθηση της βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας.

Η ανθρωπότητα βρίσκεται αντιμέτωπη με μια σειρά απειλών που προέρχονται από τις ίδιες τις πράξεις της. Σύμφωνα με το μέχρι τώρα μοντέλο της οικονομίας, πολύτιμα υλικά χρησιμοποιούνται για την παραγωγή τροφίμων, την κατασκευή, την παραγωγή καταναλωτικών αγαθών ή την παροχή ενέργειας. Σύμφωνα με το παλιότερο μοντέλο όλα τα προϊόντα αφού καταναλωθούν απορρίπτονται .

Η μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία προϋποθέτει αλλαγή στον τρόπο χρήσης των προϊόντων και συγκεκριμένα στην επαναχρησιμοποίηση , επισκευή, ανανέωση ανακύκλωση υφιστάμενων υλικών και προϊόντων. Η κυκλική Οικονομία ξεκινά από την αρχή ζωής του προϊόντος. Τόσο η φάση της σχεδίασης του προϊόντος όσο και οι μέθοδοι κατασκευής επηρεάζουν την διάρκεια ζωής του.

Τα τελευταία 3 χρόνια οι δράσεις του Climathon Larissa αναζητούσαν πάντα λύσεις σε θέματα Κυκλικής Οικονομίας. To Climathon αποτελεί μια δράση του EIT Climate-KIC που υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Καινοτομίας και Τεχνολογίας και έχει ως στόχο την ενίσχυση τοπικών πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Τελευταία Νέα

Accessibility: 5 Συχνά Λάθη στην Ιστοσελίδα...

του Στέλιου Αμπατζίδη  Τις τελευταίες δεκαετίες, το Διαδίκτυο έχει αποκτήσει δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Οι κυριότεροι λόγοι χρήσης του διαδικτύου σχετίζονται με την ενημέρωση και την ψυχαγωγία. Κατά πόσο όμως...

Niche Marketing και Ανάπτυξη Στρατηγικής

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου Μία τάση στην αγορά, την οποία επιλέγουν να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις είναι αυτή του niche marketing. Ουσιαστικά, απευθύνονται σε ένα μικρό μέρος της αγοράς,...

Διαγωνισμός Επιχειρηματικότητας BIG InternPrize στη Μάλτα:...

Το καλοκαίρι του 2022 το Erasmus+ έργο BIG InternPrize διοργάνωσε ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στη Μάλτα για φοιτητές από όλη την Ευρώπη με ενδιαφέρον για...

Τεχνητή Νοημοσύνη και Marketing

του Στέλιου Αμπατζίδη Ο κορωνοϊός είχε σημαντική επίδραση στον τομέα της διαφήμισης και του μάρκετινγκ. Οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν και να ανταπεξέλθουν στις νέες συνθήκες,...

8 Tips για πιο Παραγωγική Εργασία

της Ελευθερίας Χασάπη Από τον Μαρξ ως παραγωγική ορίζεται η εργασία που παράγει αξίες χρήσης, δηλαδή η δραστηριότητα που οδηγεί στην παραγωγή χρήσιμων πραγμάτων. Μόνο από τον ορισμό της παραγωγικής εργασίας γίνεται...