by Institute of Entrepreneurship Development iED

Κάνε την Επιχείρηση σου Προσιτή στον Πελάτη με Αναπηρία

του Νικόλα Μπραούλια

Μία από τις διαφορές μεταξύ ανθρώπων με και χωρίς αναπηρία, είναι η διαδικασία των αγορών. Τα ψώνια, όπως λέμε, συνιστούν δυσκολία για τους πρώτους και αναψυχή για τους δεύτερους. Μεγάλο ρόλο στην προσπάθεια μετατροπής μιας επιχείρησης σε επιχείρηση φιλική προς πελάτες με αναπηρία, παίζει το επίπεδο προσβασιμότητας του περιβάλλοντος.

Πώς αλλάζει το περιβάλλον για να γίνει η επιχείρηση φιλική προς τα άτομα με αναπηρία; Αλλάζει τη στάση της σε τρία ζητήματα προσβασιμότητας: τη γλώσσα, την επικοινωνία και τον σχεδιασμό κτηρίου.

Χρήση της Γλώσσας

Ο σεβασμός και η ευγένεια είναι απαραίτητο στοιχείο μίας επιτυχημένης εξυπηρέτησης πελατών. Όταν, λοιπόν, σχεδόν ένας στους τέσσερις (¼) πελάτες είναι ΑμεΑ, ο λεξιλογικός χειρισμός οφείλει να διακατέχεται από τακτ. Έτσι, είτε απευθυνόμαστε διαδικτυακά είτε ζωντανά, πρέπει να προσέχουμε η έννοια του ατόμου να προηγείται της έννοιας της αναπηρίας. Ουσιαστικά, ο χαρακτηρισμός “άτομα με αναπηρία” είναι περιγραφικά ορθός, χωρίς να προσβάλλει ή να φέρνει σε δύσκολη θέση τους πελάτες.

Όσον αφορά ειδικότερες κατηγορίες αναπηρίας, οι σωστοί όροι είναι “χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου” και “άτομα με νοητική αναπηρία”. Άλλες επιλογές, αν και φαινομενικά ακίνδυνες, ρισκάρουν να δημιουργηθεί αίσθημα δυσφορίας στον εκάστοτε πελάτη. Αυτό θα ήταν κακό και για την εμπειρία του ίδιου, αλλά και για το brand της εταιρίας.

Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.

Τελευταία Νέα

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο για την Περιγεννητική Έμφυλη Βία στη Λάρισα:...

Το Εκπαιδευτικό Σεμινάριο «Πρόληψη, ανίχνευση και αντιμετώπιση της περιγεννητικής έμφυλης βίας» πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα, στο JOIST Innovation Park, στις 14 και 15 Νοεμβρίου 2025,...

Ημέρα Γυναικείας Επιχειρηματικότητας: Η Γυναικεία Οπτική...

«Η αποτυχία δεν είναι το αντίθετο της επιτυχίας· είναι μέρος της επιτυχίας.» Arianna Huffington, Ελληνο-αμερικανίδα επιχειρηματίας.«Η αυτοπεποίθηση χτίζεται παίρνοντας ρίσκα και μαθαίνοντας πώς...

SMARTMED: Φέρνοντας την Έξυπνη, Βιώσιμη και...

Info Day – 12 Νοεμβρίου 2025 | Ώρα εναρξης 10:00 | JOIST Innovation Park, Λάρισα Στις 12 Νοεμβρίου 2025, το JOIST Innovation Park στη Λάρισα...

Aisthesis Medical: Η Healthtech Startup, με...

Η healthtech startup Aisthesis Medical, με έδρα στο Ηνωμένο Βασίλειο και με 100% ελληνικό DNA, η οποία συμμετείχε στη έκθεση του InnoHealth Forum το 2024, και...

JOINABLE: Τα πλαστικά του Ιονίου και...

Η ρύπανση από τα πλαστικά στο Ιόνιο και την Αδριατική αποτελεί μια σοβαρή περιβαλλοντική απειλή με σημαντικές επιπτώσεις στα θαλάσσια οικοσυστήματα και την ανθρώπινη...