του Νικόλα Μπραούλια
Μία από τις διαφορές μεταξύ ανθρώπων με και χωρίς αναπηρία, είναι η διαδικασία των αγορών. Τα ψώνια, όπως λέμε, συνιστούν δυσκολία για τους πρώτους και αναψυχή για τους δεύτερους. Μεγάλο ρόλο στην προσπάθεια μετατροπής μιας επιχείρησης σε επιχείρηση φιλική προς πελάτες με αναπηρία, παίζει το επίπεδο προσβασιμότητας του περιβάλλοντος.
Πώς αλλάζει το περιβάλλον για να γίνει η επιχείρηση φιλική προς τα άτομα με αναπηρία; Αλλάζει τη στάση της σε τρία ζητήματα προσβασιμότητας: τη γλώσσα, την επικοινωνία και τον σχεδιασμό κτηρίου.
Χρήση της Γλώσσας
Ο σεβασμός και η ευγένεια είναι απαραίτητο στοιχείο μίας επιτυχημένης εξυπηρέτησης πελατών. Όταν, λοιπόν, σχεδόν ένας στους τέσσερις (¼) πελάτες είναι ΑμεΑ, ο λεξιλογικός χειρισμός οφείλει να διακατέχεται από τακτ. Έτσι, είτε απευθυνόμαστε διαδικτυακά είτε ζωντανά, πρέπει να προσέχουμε η έννοια του ατόμου να προηγείται της έννοιας της αναπηρίας. Ουσιαστικά, ο χαρακτηρισμός “άτομα με αναπηρία” είναι περιγραφικά ορθός, χωρίς να προσβάλλει ή να φέρνει σε δύσκολη θέση τους πελάτες.
Όσον αφορά ειδικότερες κατηγορίες αναπηρίας, οι σωστοί όροι είναι “χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου” και “άτομα με νοητική αναπηρία”. Άλλες επιλογές, αν και φαινομενικά ακίνδυνες, ρισκάρουν να δημιουργηθεί αίσθημα δυσφορίας στον εκάστοτε πελάτη. Αυτό θα ήταν κακό και για την εμπειρία του ίδιου, αλλά και για το brand της εταιρίας.
Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.