Επιλέγοντας ένα προϊόν μέσα από μια μεγάλη γκάμα, οι καταναλωτές δεν ενδιαφέρονται μόνο για την τιμή και την ποιότητά του. Νοιάζονται και για το brand purpose, δηλαδή κατά πόσο η ίδια η επιχείρηση θέτει σαν προτεραιότητα την υιοθέτηση ενός οικονομικού μοντέλου και πρακτικών που υποστηρίζει την κοινωνία και το περιβάλλον. Φυσικά, όλα αυτά δεν έχουν καμία σημασία, αν η εταιρεία δεν μπορεί να αποδείξει ότι ακολουθεί τις πολιτικές αυτές. Για αυτό τον λόγο είναι σημαντικό το impact proof, δηλαδή η απόδειξη ότι οι δραστηριότητες, καθώς και τα προϊόντα/υπηρεσίες της συντελούν στην αντιμετώπιση των κοινωνικών, περιβαλλοντικών και άλλων προβλημάτων.
Ποιο μπορεί να είναι το impact proof που επιβεβαιώνει το brand purpose;
Ο ρόλος του καταναλωτή
Πλέον, ο καταναλωτής έχει γίνει πιο ευσυνείδητος στις επιλογές του. Το φαινόμενο αυτό λέγεται καταναλωτικός ακτιβισμός (consumer activism). Ειδικότερα με την πανδημία του COVID-19, οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο συνειδητοποιημένοι για το πώς οι επιλογές τους επηρεάζουν το περιβάλλον. Επομένως, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αφουγκραστούν την νέα καταναλωτική συμπεριφορά και να εναρμονιστούν σε αυτή.
Η στάση των εργαζομένων
Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, οι οποίοι επιλέγουν να σπάσουν την σιωπή τους και να μιλήσουν για την ηθική και την κουλτούρα σε μία επιχείρηση. Παράδειγμα αποτελεί η διαμαρτυρία των εργαζομένων της Google για την απόλυση του Timnit Gebru, ερευνητή τεχνητής νοημοσύνης (AI) μετά τη συνεργασία του για τη συγγραφή ενός άρθρου που ερευνούσε τις προκαταλήψεις εναντίον των γυναικών και μειονοτήτων. Συνεπώς, οι εργαζόμενοι είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές για την φιλοσοφία μιας επιχείρησης.
«Έξυπνη» εφοδιαστική αλυσίδα
Σύμφωνα με την McKinsey, μια τυπική εφοδιαστική αλυσίδα επιφέρει μεγαλύτερο κοινωνικό και περιβαλλοντικό κόστος από την ίδια της την λειτουργία. Είναι υπεύθυνη για παραπάνω από το 80% των αερίων του θερμοκηπίου, καθώς και παραπάνω από το 90% της επίδρασης της εταιρείας στον αέρα, την γη, το νερό την βιοποικιλότητα και τους γεωλογικούς πόρους. Είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν τα δεδομένα τους σχετικά με την εφοδιαστική αλυσίδα, προκειμένου να την βελτιώσουν.
Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.