“It’s not about whom you know, but rather than who knows you”.
Ένα ρητό το οποίο κυριαρχεί στον αγγλοσαξονικό κόσμο και μέσω του οποίου μπορεί κανείς να καταλάβει τη σημαντικότητα της δικτύωσης για μία νέα επιχείρηση και ειδικά για τις νεοφυείς επιχειρήσεις (startups).
Σήμερα ζούμε στην εποχή της πληροφορίας, πράγμα το οποίο σημαίνει πως η πληροφορία μπορεί να αποδειχθεί το σημαντικότερο συστατικό για την ανάπτυξη μιας startup, σημαντικότερο ακόμη και από την αρχική ύπαρξη κεφαλαίων. Μία κατάλληλη δικτύωση σημαίνει πως αυτομάτως η startup αποκτά καλή φήμη στο περιβάλλον του διαδικτύου, ένα περιβάλλον το οποίο κρύβει πολλές και μοναδικές ευκαιρίες.
Ο κάθε startupper θα πρέπει να γνωρίζει πως τα οφέλη από τη δικτύωση της επιχείρησής του είναι πολλά και σημαντικά. Πάνω απ’ όλα πρέπει να γνωρίζει πως είναι σημαντικό να μιλάνε για σένα χωρίς τις περισσότερες φορές να το γνωρίζεις. Το word of mouth ισχύει και στο διαδίκτυο! Όταν κανείς δεν ασχολείται με την startup σου δεν μπορείς να δημιουργήσεις αναγνωρισιμότητα γύρω από το προϊόν ή την υπηρεσία σου και έτσι δεν μπορείς να φτάσεις στα αυτιά των πελατών σου ή να προσελκύσεις το ενδιαφέρον ενός επενδυτή. Σε μία εποχή όπου οι πληροφορίες διαχέονται με τόσο υψηλούς ρυθμούς και σε τόσο μεγάλο εύρος, η καλή φήμη μεταφράζεται σε χρήμα.
Τα κόστη των διαφημιστικών δαπανών στο διαδίκτυο έχουν αυξηθεί κατά πολύ τα τελευταία χρόνια και αυτό καθιστά δύσκολη την οργάνωση διαφημιστικών εκστρατειών στον συγκεκριμένο χώρο. Έτσι οι startuppers αναγκάζονται να στραφούν σε διαφορετικές λύσεις για την ανάπτυξη και την εδραίωση της startup τους. Μία τέτοια λύση είναι μία νέα υπηρεσία την οποία έχει αναπτύξει το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας (iED) και σύμφωνα με την οποία μπορεί ο κάθε startupper να καταχωρίσει τη startup του στη σελίδα του Ινστιτούτου και αυτομάτως να συνδεθεί με τις ευκαιρίες που υπάρχουν στο ελληνικό και στο παγκόσμιο οικοσύστημα.
Πως γίνεται αυτό;
Ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο http://entre.gr/kataxwriste-tin-epixeirisi-sas/ ο κάθε startupper μπορεί να καταχωρήσει τη startup του, εντελώς δωρεάν και να ωφεληθεί από το μεγάλο δίκτυο συνεργατών του iED, το οποίο απαριθμεί 100 συνεργάτες σε όλη την Ευρώπη. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη καταχώρηση της κάθε νεοφυούς επιχείρησης είναι να αναπτύσσει κάποια μορφή καινοτομίας η οποία θα αναφέρεται στην ανάπτυξη ενός νέου προϊόντος ή μιας νέας υπηρεσίας, στην ανάπτυξη νέων τρόπων παραγωγής, στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών στη παραγωγική διαδικασία και στην εισαγωγή κάποιας μορφής καινοτομίας στη διοικητική δομή της επιχείρησης.