by Institute of Entrepreneurship Development iED

Γυναικείο Επιχειρείν και Social Media

Πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στάθηκαν η αφορμή ώστε να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο το γυναικείο επιχειρείν;

Μια σύγχρονη μορφή επιχειρηματικότητας, η γυναικεία επιχειρηματικότητα στα social media, αναπτύσσεται όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Πολλά χρόνια πριν δεν ήταν σύνηθες για τις γυναίκες να μπουν στον επιχειρηματικό χώρο και να αποκτήσουν οικονομική ανεξαρτησία. Οι συνθήκες όμως, τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει. Η χρήση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης δημιούργησε επιπλέον ευκαιρίες για γυναίκες που επιθυμούσαν να εργαστούν ανεξάρτητα. Επιπροσθέτως η χρήση των social media από επιχειρήσεις που διοικούνται από γυναίκες έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην οικονομική ενίσχυση τους.

Τα Social Media

Τα social media έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνιση τους αρκετά χρόνια πριν και έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση της μέχρι τότε επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων. Με το πέρασμα των χρόνων, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αυξήθηκαν κατά πολύ αναδιαμορφώνοντας τον αρχικό ρόλο που αυτές αντιπροσώπευαν. Από εργαλεία επικοινωνίας και διαμοιρασμού περιεχομένου, αναπτύχθηκαν σε εργαλεία ανάπτυξης και προβολής ακόμη και επιχειρήσεων αλλά και σε μέσα άμεσης πώλησης και αγοράς προϊόντων.

Οι online αγορές αυξήθηκαν ταχύτατα τον τελευταίο χρόνο που οι επιπτώσεις του Covid-19 οδήγησαν στην αναστολή λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων. Μεγάλος αριθμός των επιχειρήσεων οδηγήθηκαν στην δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων (E-Shops). Παράλληλα, όμως, με τα E-shops δημιουργήθηκε και η δυνατότητα του Social Commerce. Με τον αγγλικό όρο Social Commerce εννοούμε τη δυνατότητα που δίνεται σε μια επιχείρηση να πουλήσει τα προϊόντα της απευθείας από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Οι πιο συνηθισμένες πλατφόρμες που χρησιμοποιούν οι χρήστες για να κάνουν τα ψώνια τους είναι αυτές του Instagram και του Facebook.

Η Άνθηση του Γυναικείου Επιχειρείν

Η επιχειρηματικότητα μπορεί να εντοπιστεί στα social media με δύο μορφές. Εντοπίζεται αρχικά στις φυσικές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μέσο διαφήμισης και προβολής τους, αλλά και στις επιχειρήσεις εκείνες που δραστηριοποιούνται και αναπτύσσονται εξολοκλήρου μέσω αυτών.

Η δεύτερη αυτή, νέα μορφή που πήραν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αύξησε αισθητά το γυναικείο επιχειρείν. Ολοένα και περισσότερες γυναίκες καθημερινά, επιλέγουν τα social media προκειμένου να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση. Οι λόγοι που το κάνουν είναι πολλοί και σημαντικοί.

Πλεονεκτήματα και Ιδιαίτερα Χαρακτηριστικά

Αρχικά, είναι ένα πολύ εύκολο και οικονομικό βήμα για τις γυναίκες που θέλουν να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα. Δεν χρειάζεται να διαθέσουν μεγάλο οικονομικό κεφάλαιο για την online επιχείρηση τους, καθώς τα λειτουργικά έξοδα δεν υφίστανται σε αυτή. Δεν υπάρχει φυσικό κατάστημα ούτε και η ανάγκη για επιπλέον προσωπικό δυναμικό. Χρειάζεται μόνο ένας λογαριασμός στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Για τις γυναίκες εκείνες, λοιπόν, που αδυνατούσαν να διαθέσουν κάποιο κεφάλαιο  για μια νέα επιχείρηση, αυτή είναι η καλύτερη λύση!

Ευκολία και Ευελιξία

Οι περισσότερες γυναίκες που είναι μητέρες, αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα επιστροφής στο χώρο εργασίας μετά την εγκυμοσύνη τους. Οι υποχρεώσεις τους αυξάνονται και αδυνατούν να βρουν τον απαραίτητο χρόνο που χρειάζονται. Το social media επιχειρείν, δίνει την δυνατότητα σε αυτές τις γυναίκες να εργάζονται από το σπίτι τους. Είναι μόνες τους και ανεξάρτητες και δεν χρειάζεται να έρθουν σε φυσική επαφή με τους καταναλωτές τους. Αυτό αυτόματα τις απαλλάσσει από το άγχος και το στρες και τις βοηθάει να είναι πιο παραγωγικές και ικανοποιημένες.

Επιπλέον, με τη δραστηριοποίηση μιας επιχείρησης μέσω των social media το ωράριο εργασίας γίνεται περισσότερο ευέλικτο. Το συνηθισμένο μοτίβο της οχτάωρης πρωινής εργασίας παύει να υφίσταται. Η γυναίκα έχει την ευκαιρία να κατανείμει τον διαθέσιμο χρόνο της ανάλογα με τις υποχρεώσεις της και να ορίσει μόνη της το ωράριο και το χρόνο που χρειάζεται να διαθέσει στην επιχείρηση της.

Στόχευση Κοινού

Μέσω των social media κάθε επιχειρηματίας έχει το πλεονέκτημα να στοχεύσει ακριβώς στο κοινό που θέλει να απευθυνθεί. Πλατφόρμες όπως το Facebook δίνουν την δυνατότητα της λεπτομερούς στόχευσης με βάση την ηλικία, το φύλο, τα ενδιαφέροντα κ.α. Με τον τρόπο αυτό μπορεί κάθε επιχειρηματίας να προσελκύσει νέους πιθανούς πελάτες και να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της εταιρείας του. Η σωστή χρήση των διαφημιστικών εργαλείων που παρέχουν τα social media, μπορούν να μετατρέψουν ευκολότερα μια online επιχείρηση σε επιτυχημένη συγκριτικά με μια αντίστοιχη φυσική.

Η ανάπτυξη των social media επιχειρήσεων, στάθηκε η αφορμή για την ενίσχυση της ένταξη των γυναικών στον τομέα  της επιχειρηματικότητας. Ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό γυναικών αναμένεται εντός των επόμενων χρόνων να ασχοληθεί με αυτόν τον τομέα, ενδυναμώνοντας συνολικά το γυναικείο επιχειρείν και έχοντας θετικό αντίκτυπο στις οικονομίες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Τελευταία Νέα

Προώθηση της Μάθησης στις ΜΜΕ: Λάβετε...

Η ικανότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων να ενσωματώνουν την ενεργό διαδικασία διαχείρισης της σταδιοδρομίας και την ανάπτυξη των επιχειρηματικών ικανοτήτων των εργαζομένων τους, στην εσωτερική...

Social Media: Ο Νέος Ρόλος και...

του Στέλιου Αμπατζίδη Η επέλαση των social media στη ζωή μας την έχει επηρεάσει σε πολλά επίπεδα. Μέσω αυτών, οι χρήστες, δημιουργώντας έναν λογαριασμό, μπορούν να ψυχαγωγηθούν...

Ψηφιακές Δεξιότητες: Το Μέλλον της Εργασίας

της Στεφανίας Κόντου Οι παγκοσμίως ραγδαίες μεταβολές στην τεχνολογία προκαλούν νέα δυναμική στην οικονομία, νέες ευκαιρίες απασχόλησης, νέες συνθήκες και απαιτήσεις στην αγορά εργασίας. Στο...

Εκπαίδευση Υπευθύνων Εργασιακής Ευεξίας για τη...

Τα οφέλη της καινοτομίας στο χώρο εργασίας στην παραγωγικότητα και τη βελτίωση της δημιουργικότητας είναι προφανή. Ταυτόχρονα, η διατήρηση της ευεξίας των εργαζομένων αποτελεί...

Word of Mouth Marketing: Πώς &...

του Ανδρέα Φράγκου Το marketing είναι ένας ευρύς τομέας, πολύ κρίσιμος για όλες τις επιχειρήσεις. Εκτός από την εφαρμογή του μέσα από παραδοσιακά κανάλια όπως...