by Institute of Entrepreneurship Development iED

Γίνονται επιχειρηματίες για να είναι «αφεντικά του εαυτού τους»

Τα υψηλά ποσοστά ανεργίας, η επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων, αλλά και η διαδεδομένη αντίληψη στην Ελλάδα ότι όλοι θέλουμε και μπορούμε να είμαστε… αφεντικά, καθορίζουν την επιχειρηματική προοπτική στη χώρα.

Την ίδια ώρα και ενώ η ανάγκη για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη, αλλά δυστυχώς μόνο στο επίπεδο των συζητήσεων και όχι των πράξεων, διαπιστώνεται έλλειμμα στην εκπαίδευση σε ό,τι αφορά την επιχειρηματικότητα και τις δεξιότητες που απαιτούνται.

Στα συμπεράσματα αυτά καταλήγει η παγκόσμια έρευνα Επιχειρηματικότητας 2014 που πραγματοποιήθηκε σε 38 χώρες από την εταιρεία Gfk SE σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο LMU (Ludwig Maximilians University) Enterpeneurship Center στο Μόναχο για λογαριασμό της Amway Europe. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο διάστημα Ιουλίου-Απριλίου 2014 σε δείγμα 22.767 ατόμων. Τα αποτελέσματα της έρευνας, με έμφαση αυτά που αφορούν στην αντίληψη που έχουν οι Ελληνες για την επιχειρηματικότητα, παρουσιάστηκαν χθες σε ειδική εκδήλωση.

Οι Ελληνες διάκεινται θετικά στην επιχειρηματικότητα σε ποσοστό 70%, κοντά στον παγκόσμιο μέσο όρο που είναι 75% και στον κοινοτικό μέσο όρο που είναι 73%. Πιο θετικοί απέναντι στην επιχειρηματικότητα είναι οι Σουηδοί (94%) και ακολουθούν οι Μεξικανοί και οι Νορβηγοί (ποσοστό 93% και στις δύο χώρες). Στις τρεις τελευταίες θέσεις από την άλλη, βρίσκονται η Αυστρία (60% των ερωτηθέντων είναι θετικοί έναντι της επιχειρηματικότητας), η Γερμανία (56%) και η Σλοβακία (55%).

Η επιχειρηματική προοπτική, δηλαδή το να φαντασθεί ο Ελληνας ότι θα φτιάξει τη δική του επιχείρηση, είναι πολύ υψηλή. Συγκεκριμένα, το 49% των Ελλήνων μπορεί να φαντασθεί την έναρξη της δικής του επιχείρησης, ενώ ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 42% και ο κοινοτικός μέσος όρος 38%. Σύμφωνα με τον κ. Μάκη Θεοδώρου, διευθύνοντα σύμβουλο της GfK Hellas, η υψηλή επιχειρηματική προοπτική στην Ελλάδα, πάντως, συνδέεται και με τη δυσμενή οικονομική συγκυρία. Με άλλα λόγια, η έναρξη επιχειρηματικής δράσης αποτελεί για πολλούς διέξοδος από την ανεργία. Πάντως, το ισχυρότερο κίνητρο για να ξεκινήσουν οι Ελληνες επιχειρηματική δράση είναι, σύμφωνα με την έρευνα, ότι θέλουν να είναι «αφεντικά του εαυτού τους». Η επιλογή αυτή συγκέντρωσε το 54% των απαντήσεων, ποσοστό πολύ υψηλότερο από τον μέσο παγκόσμιο όρο (46%). Το 40% θεωρεί κίνητρο την αυτοεκπλήρωση και τη δυνατότητα πραγματοποίησης των δικών του ιδεών, ενώ το 38% έχει ως κίνητρο την επιστροφή στην αγορά εργασίας.

Το 69% των Ελλήνων ερωτηθέντων θεωρεί ότι η επιχειρηματικότητα διδάσκεται και μόνο το 30% ότι ο επιχειρηματίας γεννιέται. Ωστόσο, το 70% δηλώνει δυσαρέσκεια για την επιχειρηματική εκπαίδευση που παρέχεται από σχολές, πανεπιστήμια και κυβερνητικά προγράμματα. Το πόση σημασία έχει η επιχειρηματική εκπαίδευση αποτυπώνεται στα όσα υποστήριξε στη χθεσινή εκδήλωση ο κ. Γιάννης Καλογήρου, καθηγητής του ΕΜΠ: «Οι επιχειρήσεις που φρόντισαν να συνεχίσουν την κατάρτιση του προσωπικού, δεν αμέλησαν την άνοδο του τεχνολογικού επιπέδου και την καινοτομική επίδοση είναι αυτές που άντεξαν μέσα στην κρίση. Η έμφαση αποκλειστικά στο μοναδιαίο κόστος εργασίας δεν είναι πάντα η καλύτερη λύση, ειδικά όταν θέλουμε διαρθρωτική ανταγωνιστικότητα».

Δημοσιεύτηκε στο epixeiro.gr

Τελευταία Νέα

Remarketing: Ό,τι Πρέπει να Ξέρεις

του Στέλιου Αμπατζίδη Κάθε επιχείρηση, για να επιδιώκει να παραμένει ανταγωνιστική στην αγορά, καλείται να αναπτύξει και να διατηρήσει το πελατολόγιό της. Πλέον, με την χρήση...

Ψηφιακή Οικονομία: Ποιες Είναι οι Δεξιότητες-διαβατήριο;

του Μάριου Αναστασίου Η ψηφιακή οικονομία είναι ένας όρος που ακούγεται ολοένα και πιο συχνά. Για να περιγράψει περιληπτικά το μετασχηματισμό της παγκόσμιας οικονομίας που...

Συναισθηματική Νοημοσύνη και Αγορά Εργασίας

Της Αναστασίας Αδάμ Σε ενδιαφέρει άραγε, να είσαι πιο αποτελεσματικός στην επαγγελματική και προσωπική ζωή σου; Θέλεις να γνωρίζεις συνειδητά τι νοιώθεις και με βάση αυτό, να...

Ο Ρόλος και η Σημασία του...

του Στέλιου Αμπατζίδη Στη σημερινή εποχή, οι περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ως πηγή διαφήμισης και προώθησης των προϊόντων τους, το διαδίκτυο. Παρατηρείται, δηλαδή, έντονη τάση προς τη...

Οι Νέες Τεχνολογίες στην Αγορά Εργασίας

της Μαρίας Φραγκίνη Στις μέρες μας οι νέες τεχνολογίες αποτελούν ένα αναπόσπαστο μέρος στην ζωή του ανθρώπου, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό και την αγορά εργασίας....