by Institute of Entrepreneurship Development iED

Experiential Marketing: Το Προϊόν ως Εμπειρία

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου

Στις μέρες μας, η έννοια του marketing είναι αρκετά διαδεδομένη. Με διάφορες στρατηγικές, οι επιχειρήσεις καταφέρνουν να αναδείξουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους και να προσελκύσουν πελάτες. Παρόλα αυτά, όταν όλοι ακολουθούν τις ίδιες τακτικές, είναι δύσκολο να ξεχωρίσει κάποιος. Οι κλασικές στρατηγικές έχουν πάψει να γοητεύουν το κοινό. Προκειμένου να ξεπεραστεί αυτό το εμπόδιο, η αλλαγή προσέγγισης είναι μονόδρομος.

User Generated Content

Μία στρατηγική που κερδίζει έδαφος είναι το ίδιο το κοινό να δημιουργεί περιεχόμενο (content) για το brand. Ονομάζεται User Generated Content και σε αυτή την περίπτωση το κοινό γράφει μικρά κείμενα, τραβά φωτογραφίες και βίντεο και τα ανεβάζει στην ιστοσελίδα ή τη σελίδα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης της επιχείρησης ή/και τα μοιράζεται με άλλους.

Μήπως Κάτι Λείπει;

Αυτό έχει πολλά πλεονεκτήματα, πέρα από το προφανές της μείωσης του κόστους. Ποιος θα μπορούσε να σχεδιάσει το καλύτερο περιεχόμενο για μία επιχείρηση από τους ίδιους τους πελάτες; Βέβαια, ένα σοβαρό μειονέκτημα είναι πως πρέπει να δοθεί η κατάλληλη ώθηση στο κοινό, ώστε να εμπλακεί με αυτό τον τρόπο. Εδώ έρχεται να δώσει τη λύση το Experiential Marketing.

Τι είναι Experiential Marketing;

Το Experiential Marketing είναι μία στρατηγική, όπου δημιουργούνται οι κατάλληλες συνθήκες, ώστε οι ίδιοι οι πελάτες να επιδιώξουν να εμπλακούν με το brand. Με αυτό τον τρόπο, οι πελάτες δεν καταναλώνουν ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, αλλά μέσα από αυτό αποκομίζουν μία εμπειρία.

How to

Το experiential marketing έχει συγκεκριμένα βήματα, ώστε να δημιουργήσει την επιθυμητή εμπειρία:

1. Έμπνευση μέσα από την παρατήρηση

Αρχικά, θα ήταν σωστό ξεκίνημα η μελέτη άλλων campaigns που ακολούθησαν αυτή τη στρατηγική. Λαμβάνοντας έμπνευση χωρίς αντιγραφή, μπορεί κανείς να παρατηρήσει αυτά που τον γοήτευσαν και να τα εφαρμόσει στο δικό του project με έναν μοναδικό τρόπο.

2. Η ταυτότητα του πελάτη

Η ουσιαστική γνώση για την ταυτότητα του πελάτη δίνει τις απαραίτητες πληροφορίες για τα επόμενα βήματα. Οι συνήθειες, επιλογές, προτιμήσεις του κ.α. δίνουν το στίγμα της καμπάνιας.

Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.

Τελευταία Νέα

Socially Agile Hackathon: Οι Ομάδες από...

Στις 21 Μαΐου 2024, πραγματοποιήθηκε επιτυχώς το διαδικτυακό Hackathon μέσω της πλατφόρμας Zoom, το οποίο διοργάνωσε το έργο Socially Agile, εταίρος του οποίου είναι...

Ενδυνάμωση της Nεολαίας στην Kοινωνική Eπιχειρηματικότητα...

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου "Socially Agile", συντάχθηκε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη έκθεση για τη διερεύνηση του τοπίου της κοινωνικής...

Ανοικτή Πρόσκληση: Online Σεμινάριο για την...

Είστε νέος/α επιχειρηματίας ή ενδιαφέρεστε για την επιχειρηματικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη; Θέλετε να εξελίξετε τις γνώσεις σας και να ενσωματώσετε τις αρχές της...

Διαδραστικό βιβλίο SAHHim: Καλλιεργώντας Υγιείς Τρόπους...

Το SAHHim δημιουργήθηκε για να βελτιώσει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες των μαθητών με ειδικές ανάγκες (SSN) και των εκπαιδευτικών τους σχετικά...

Έρευνα για την Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων...

Δηλώστε συμμετοχή στην έρευνα που απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ευέλικτου και πιστοποιημένου προγράμματος επανεκπαίδευσης (reskilling) για πρόσφατους πτυχιούχους και...