by Institute of Entrepreneurship Development iED

Eσύ, πώς θα ονομάσεις την επιχείρησή σου;

Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα σίγουρα δεν είναι απλή και μονολεκτική, αλλά σύνθετη. Πολλοί πιστεύουν ότι η ονομασία της επιχείρησης που μόλις ξεκινάς λίγη σημασία έχει για την περαιτέρω πορεία και ανάπτυξή της, αποτελώντας με μια πρώτη ματιά το τελευταίο πράγμα που φαίνεται να σε απασχολεί στην εκκίνηση της νέας σου προσπάθειας.

Οι ψυχολόγοι όμως που απασχολούνται με τη συμπεριφορά των καταναλωτών, έχουν εντελώς διαφορετική άποψη. Το όνομα που θα δώσεις στη δική σου επιχείρηση θα πρέπει να είναι σχεδιασμένο και σωστά μελετημένο. Υπάρχουν τρία είδη προσέγγισης για την τελική επιλογή: ένα αφηρημένο ή ουδέτερο όνομα (όπως  Apple), ένα όνομα που περιγράφει απευθείας το είδος της επιχείρησης (Burger King), ή τέλος, η δημιουργία μιας ονομασίας που περιλαμβάνει μια καινούρια λέξη που δεν υπάρχει στο λεξικό (Skype). Oι ψυχολόγοι, μέσα από έρευνες ανακάλυψαν ότι οι εταιρείες τις οποίες ο πελάτης μπορεί να προφέρει με άνεση και ευκολία έχουν σαφές προβάδισμα έναντι αυτών που παρουσιάζουν δυσκολία στην προφορά. Είναι αυτό που ονομάζουν οι ψυχολόγοι ως «cognitive fluency», την οποία αν χρησιμοποιήσεις σωστά θα σε οδηγήσει σε μια πετυχημένη επιλογή ονομασίας της επιχείρησης, ενώ σε αντίθετη περίπτωση, επιλογές όπως: αρχικά γράμματα, λέξεις που προέρχονται από μια ξένη γλώσσα από το κοινό που απευθύνεσαι, λέξεις που μπορεί να έχουν πολλούς (ή και κωμικούς) τρόπους  προφοράς, η λέξεις που προφέρονται με δυσκολία, μπορούν να οδηγήσουν σε ανεπιθύμητα μονοπάτια.

Μπορείς να επινοήσεις μια νέα λέξη, για παράδειγμα «Acura», όπου το συνθετικό «acu» εκφράζει μια ακρίβεια. Προσπάθησε να συνδυάσεις λέξεις, στοχεύοντας απευθείας στη φύση της επιχείρησης, για παράδειγμα «travelocity», ή δημιούργησε ένα φουτουριστικό όνομα και εικόνα του προϊόντος, όπως «alienware». Αν έχεις ακόμα ενδοιασμούς και μένεις αναποφάσιστος, τότε δώσε την ευκαιρία στους υποψήφιους πελάτες σου να επιλέξουν την ονομασία που τους κάνει να νιώθουν πιο οικεία, την ονομασία εκείνη που  δημιουργεί ενδιαφέρον, αλλά συγχρόνως  ασφάλεια και εμπιστοσύνη.

MTI5MDIxODI0MjA0ODM5Mzkw

Δημοσιεύτηκε στο away.gr

Τελευταία Νέα

Startup Europe Week 2025 στη Λάρισα:...

📅 Τρίτη 13 Μαΐου 2025 | 🕕 18:00–20:00 | 📍 JOIST Innovation Park, Λάρισα Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας (iED), σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Θεσσαλικών...

Διαδικτυακά Σεμινάρια Ενδυνάμωσης Γυναικείας Επιχειρηματικότητας στο...

Μάθε να δημιουργείς φυσικά καλλυντικά και ξεκίνησε τη δική σου επιχείρηση από το σπίτι με υποστήριξη και δικτύωση Τι είναι το Wonderful EU Project Το νέο...

Αναζητούμε Συμμετέχοντες για το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα...

Είσαι εκπαιδευτής ενηλίκων με πάθος για την τεχνολογία και την υποστήριξη της τρίτης ηλικίας; Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας σε προσκαλεί να συμμετάσχεις στο διακρατικό...

Η Πραγματικότητα της Νομικής: Σπουδές, Άσκηση...

Η Νομική αποτελεί μια από τις πιο απαιτητικές και συνάμα ουσιαστικές ακαδημαϊκές επιλογές. Οι σπουδές στον τομέα αυτό δεν περιορίζονται στην αποστήθιση νόμων, αλλά...

Ενισχύοντας την περιβαλλοντική συνείδηση και την...

Στις 17 Δεκεμβρίου 2024, το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας (iED), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Green Up Yourself, πραγματοποίησε ένα διαδραστικό εργαστήριο στα Εκπαιδευτήρια Μπακογιάννη...