by Institute of Entrepreneurship Development iED

Οι βασικές αρχές του Marketing παραμένουν σταθερές

Ακούμε όλοι συνεχώς πως τίποτα δεν μένει ίδιο.

Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει.

Η τεχνολογία επίσης αλλάζει και καινούρια πράγματα εμφανίζονται για να κάνουν τις ζωές μας ευκολότερες (ή και δυσκολότερες).

Βεβαίως όλα τα παραπάνω ισχύουν.

Όμως οι βασικές αρχές του Μάρκετινγκ – αυτές που ίσχυαν πριν 50 χρόνια – ισχύουν και σήμερα – και εάν μπορώ να κάνω μια πρόβλεψη – θα ισχύουν και για τα επόμενα 50 χρόνια!

Αυτό που αλλάζει κάθε φορά είναι οι τακτικές και τα εργαλεία. Οι βασικές αρχές του Μάρκετινγκ παραμένουν σταθερές.

Παλιότερα, για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις για να επικοινωνήσουν με την αγορά τους, χρησιμοποιούσαν το telex (μπορεί κάποιοι να το θυμούνται) ή έστελναν επιστολές με το ταχυδρομείο ή διαφημιστικά φυλλάδια με Fax.

Σήμερα οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το email, τα social media και το internet.

Αύριο μπορεί να χρησιμοποιούν κάτι άλλο.

Ότι δούλευε στο παρελθόν – για τον εντοπισμό της σωστής αγοράς, του προφίλ του πιθανού πελάτη, των προβλημάτων που θέλει να λύσει, τους πραγματικούς λόγους που χρειάζεται το προϊόν ή την υπηρεσία μας και για το πως μπορούμε να τον βοηθήσουμε να καλύψει μια συγκεκριμένη ανάγκη ή επιθυμία – παραμένουν τόσο επίκαιρα όσο και πριν από 5 , 20 ή 50 χρόνια! Δεν έχουν αλλάξει – και αυτός είναι ο πυρήνας το Μάρκετινγκ.

Οι επιχειρήσεις σήμερα δυσκολεύονται στο Μάρκετινγκ και δεν έχουν αποτελέσματα από τις ενέργειες που κάνουν γιατί επικεντρώνονται στις τακτικές και τα “εργαλεία” – ξεχνώντας (ή δίνοντας μικρή σημασία) στον “πυρήνα” του Μάρκετινγκ που δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.

Γιατί όμως αυτές οι βασικές αρχές δεν αλλάζουν;

Μια απλή απάντηση που μπορώ να δώσω είναι ότι πρώτα υπήρχαν οι ανάγκες και επιθυμίες από τον άνθρωπο και μετά βγήκε το Μάρκετινγκ. Και αυτό δεν αλλάζει.

Και το πόσο πολύ δεν αλλάζει ο «πυρήνας» του Μάρκετινγκ το βλέπουμε χαρακτηριστικά στην κλασική διαφήμιση (photo πάνω δεξιά) του εκδοτικού οίκου McGraw-Hill “Man in the chair” όπου γράφει:

Δεν ξέρω ποιος είσαι
Δεν ξέρω την εταιρεία σου
Δεν ξέρω τα προϊόντα της εταιρείας σου
Δεν ξέρω τι αντιπροσωπεύει η εταιρεία σου
Δεν ξέρω τους πελάτες της εταιρείας σου
Δεν ξέρω τα αποτελέσματα της εταιρείας σου
Δεν ξέρω την φήμη της εταιρείας σου
Τώρα, τι ακριβώς ήθελες να μου πουλήσεις;

Ξέρετε πότε δημοσιεύθηκε αυτή η διαφήμιση;

Το 1950.

Και το ερώτημα είναι, τι από τα παραπάνω έχει αλλάξει σήμερα (για το πως σκέφτονται οι άνθρωποι πριν αγοράσουν);

Προσωπικά θεωρώ – Τίποτα δεν έχει αλλάξει.

Ο πελάτης σας όταν πηγαίνετε να του πουλήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας – αυτά έχει στο μυαλό του και αυτά είναι τα ζητήματα που θα πρέπει να λύνει το Μάρκετινγκ που κάνετε είτε χρησιμοποιείτε επιστολές είτε κάνετε καμπάνιες στο Facebook.

Το επόμενο βήμα

Πάρτε μια βαθιά ανάσα και κάντε ένα βήμα πίσω. Δείτε την μεγάλη εικόνα. Σκεφτείτε ένα-ένα τα παραπάνω και μετά βρείτε τις τακτικές και τα μέσα που θα χρησιμοποιήσετε. Επικεντρωθείτε στον πελάτη και σε αυτά που θα κάνουν την ζωή του καλύτερη.

Δημοσιεύτηκε στο epixeirein.gr

Τελευταία Νέα

Νέα Πρόσκληση για Χρηματοδοτική Στήριξη Επενδύσεων...

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιχορηγήσεις έως και 50.000 ευρώ! Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη δεύτερη πρόσκληση του.   Το STAGE...

Εικονική Πραγματικότητα και Εκπαίδευση: Μια Νέα...

Η εικονική πραγματικότητα και η εκπαίδευση είναι δύο κλάδοι που αλληλεπιδρούν ραγδαία, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στη μάθηση. Με την τεχνολογική εξέλιξη των τελευταίων ετών,...

SEW Larissa 2024: Ολοκληρώθηκε με Επιτυχία...

Το SEW Larissa 2024 πραγματοποιήθηκε με πλήθος συμμετεχόντων την Πέμπτη 14 Μαρτίου, στο Πάρκο Καινοτομίας JOIST στην Λάρισα. Το Startup Europe Week, που τελεί...

Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων: Το Συνώνυμο της...

Στην εποχή της ψηφιακής επανάστασης, η ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων αποτελεί πυρήνα της προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης. Με την ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας και την...

Γυναικεία Επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα: Προκλήσεις και...

Η ανάπτυξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας. Παρά την εμφανή πρόοδο τα...