by Institute of Entrepreneurship Development iED

Διάλογος για την Κοινωνική Επιχειρηματικότητα – Αποτελέσματα

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα “Διάλογος για την Κοινωνική Επιχειρηματικότητα” από το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας (iED), την Τρίτη 8 Δεκεμβρίου, στα πλαίσια του έργου Another Entrance.

Πρωταρχικός σκοπός του Διαλόγου ήταν να ταυτοποιηθούν οι ανάγκες των Ρομά αναφορικά με την Κοινωνική Επιχειρηματικότητα ως επαγγελματική επιλογή. Δευτερευόντως, η παραγωγή ιδεών για μελλοντικά έργα βασισμένα σε αυτές τις ανάγκες.

Στο Διάλογο συμμετείχαν συνολικά 52 άτομα, εκπρόσωποι φορέων κοινωνικής επιχειρηματικότητας, εκπρόσωποι οργανισμών Ρομά, ειδικοί στην Κοινωνική Επιχειρηματικότητα και κοινωνικοί επιχειρηματίες καθώς και ενδιαφερόμενοι πάνω στο αντικείμενο.

Η ατζέντα της συζήτησης

Η Διάλογος για την Κοινωνική Επιχειρηματικότητα ξεκίνησε με μια σύντομη παρουσίαση του τομέα της Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας. Στη συνέχεια έγινε αναφορά στο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει στην Ελλάδα καθώς και στις Εθνικές και Ευρωπαϊκές Στρατηγικές. Κατά την ολοκλήρωση του πρώτου μέρους της εκδήλωσης, έγινε η παρουσίαση Κοινωνικών Επιχειρήσεων που έχουν ιδρυθεί από Ρομά, ως παραδείγματα καλών πρακτικών.

Προχωρώντας στο δεύτερο μέρος, τη διεξαγωγή του Διαλόγου, δόθηκαν οι απαραίτητες διευκρινίσεις σχετικά με τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί. Αρχικά, οι συμμετέχοντες ανέπτυξαν τις ιδέες τους (brainstorming) σε ένα padlet, το οποίο έδινε τη δυνατότητα να παρακολουθούνται σε πραγματικό χρόνο οι ιδέες ώστε να είναι πιο αποτελεσματική η διαδικασία. Οι κυριότερες ιδέες που προέκυψαν ήταν οι εξής:

  • Δημιουργία παντοπωλείου στο οποίο θα εργάζονται Ρομά. Μέσα από αυτή την απασχόληση θα είναι σε θέση να αναπτύξουν επαγγελματικές και διαπροσωπικές δεξιότητες, βελτιώνοντας παράλληλα την ποιότητα ζωής τους 
  • Δημιουργία Δικτύου με  Κοινωνικούς Επιχειρηματίες Ρομά με την μορφή πλατφόρμας στην οποία θα μπορούν να συνδέονται, να αλληλοϋποστηρίζονται αλλά και να δέχονται υποστήριξη κάθε μορφής από φορείς και οργανισμούς και κυρίως να έχουν διαθέσιμα εργαλεία τα οποία θα αναπτυχθούν στα πλαίσια του έργου με σκοπό την διευκόλυνση της εργασίας τους και την επαγγελματική τους ενίσχυση 
  • Εκπαίδευση για τις δεξιότητες της Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας εντός της Κοινότητας τους  
  • Εκπαίδευση βήμα προς βήμα για την δημιουργία κοινωνικής επιχείρησης 

Στη συνέχεια, ακολούθησε ψηφοφορία, προκειμένου να αναδειχθούν οι επικρατέστερες ιδέες. Οι ψηφοφορία γινόταν σε πραγματικό χρόνο ανώνυμα, ενώ όλοι οι συμμετέχοντες μπορούσαν να παρακολουθούν την εξέλιξη της.

Οι παραπάνω ιδέες θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν μεταξύ των εταίρων του έργου Another Entrance και πιθανότατα θα οδηγήσουν στην υλοποίηση επιτυχημένων έργων που θα είναι ειδικά σχεδιασμένα πάνω στις ανάγκες των Ρομά.

Τελευταία Νέα

Accessibility: 5 Συχνά Λάθη στην Ιστοσελίδα...

του Στέλιου Αμπατζίδη  Τις τελευταίες δεκαετίες, το Διαδίκτυο έχει αποκτήσει δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Οι κυριότεροι λόγοι χρήσης του διαδικτύου σχετίζονται με την ενημέρωση και την ψυχαγωγία. Κατά πόσο όμως...

Niche Marketing και Ανάπτυξη Στρατηγικής

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου Μία τάση στην αγορά, την οποία επιλέγουν να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις είναι αυτή του niche marketing. Ουσιαστικά, απευθύνονται σε ένα μικρό μέρος της αγοράς,...

Διαγωνισμός Επιχειρηματικότητας BIG InternPrize στη Μάλτα:...

Το καλοκαίρι του 2022 το Erasmus+ έργο BIG InternPrize διοργάνωσε ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στη Μάλτα για φοιτητές από όλη την Ευρώπη με ενδιαφέρον για...

Τεχνητή Νοημοσύνη και Marketing

του Στέλιου Αμπατζίδη Ο κορωνοϊός είχε σημαντική επίδραση στον τομέα της διαφήμισης και του μάρκετινγκ. Οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν και να ανταπεξέλθουν στις νέες συνθήκες,...

8 Tips για πιο Παραγωγική Εργασία

της Ελευθερίας Χασάπη Από τον Μαρξ ως παραγωγική ορίζεται η εργασία που παράγει αξίες χρήσης, δηλαδή η δραστηριότητα που οδηγεί στην παραγωγή χρήσιμων πραγμάτων. Μόνο από τον ορισμό της παραγωγικής εργασίας γίνεται...