Tips για αποδοτικό crowdfunding
1. Πρoσφέρετε λύση
Το προϊόν ή η υπηρεσία σας θα πρέπει να απαντούν σε μια ρεαλιστική ανάγκη ή πρόβλημα. Ανατρέξτε στην προσωπική σας εμπειρία και έχετε υπόψη ότι οι πολύ προχωρημένες για την εποχή τους ιδέες δε θα εξελιχθούν κατ’ανάγκη επιτυχώς αφού συχνά είναι δύσκολο και χρονοβόρο να εξηγήσετε το γιατί θα είναι χρήσιμες.
2. Xτίστε momentum πριν να βγείτε online
Ξεκινήστε το marketing πριν ξεκινήσετε την καμπάνια online. Δημιουργήστε μια λίστα πιθανών πελατών και χρησιμοποιήστε τα social media για να διαδώσετε το προϊόν/υπηρεσία. Ακόμα κι αν το προϊόν σας δεν είναι απόλυτα τελειοποιημένο, χρησιμοποιήστε προσχέδιο για να προϊδεάσετε το κοινό.
3. Επενδύστε στην ιδέα σας
Το crowdfunding είναι ένας τρόπος συμπληρωματικής χρηματοδότησης και δεν είναι καλή ιδέα να θεωρηθεί ως πρώτη και αποκλειστική πηγή κεφαλαίου. Αυτό που συνήθως γίνεται είναι να υπάρχει χρηματοδότηση της τάξεως του 10–50% κι έπειτα να αναζητούνται συμπλωρωματικά κεφάλαια με μια εντατική καμπάνια. Επιπλέον, το να έχετε μια καμπάνια κολλημένη στο μηδέν δε θα προσελκύσει σίγουρα το ενδιαφέρον αλλά αντίθετα θα αποθαρρύνει και εκείνους που ενδιαφέρονται να συνεισφέρουν.
4. Οργανώστε σωστά την καμπάνια σας και δημιουργήστε έξυπνα perks
Αφιερώστε χρόνο και προσπάθεια για να κάνετε μια δυνατή παρουσίαση του προϊόντος/υπηρεσίας και να οργανώσετε τις πληροφορίες με εύληπτο τρόπο. Το να ανεβάσετε μια καλά δουλεμένη παρουσίαση κι ένα προσεγμένο υψηλής ανάλυσης βίντεο δεν κοστίζει τίποτα και μπορούν να απογειώσει την καμπάνια σας. Παρουσιάστε με αμεσότητα το εγχείρημά σας, εξηγήστε πώς θα βοηθήσει το κοινό, πώς προέκυψε το πρότζεκτ, γιατί έχετε πάθος γι’αυτό και, αν χρειαστεί, γιατί είστε καλύτεροι από τους ανταγωνιστές σας. Μην αφήνετε έξω απο την παρουσίαση την ομάδα σας και καλλιεργήστε ένα κλίμα διαύγειας κι εμπιστοσύνης με τους πιθανούς υποστηρικτές σας. Προσφέρετε πολλά και διαφορετικά, ελκυστικά rewards/perks στους υποστηρικτές σας. Η προσφορά επιλογών είναι χαρακτηριστικό έξυπνης καμπάνιας. Φροντίστε να είστε δίκαιοι και συνεπείς ως προς τα rewards και μην ξεχνάτε πως πέραν της προσφοράς πρέπει να γίνει και παράδοσή τους και αυτό είναι κάτι που απαιτεί χρόνο και προσπάθεια.
5. Κάνετε χρήση των εργαλείων που έχετε στη διάθεσή σας
Οι πλατφόρμες crowdfunding παρέχουν εργαλεία που θα βοηθήσουν την καμπάνια σας. Βασικό built- in-tool είναι η δυνατότητα να κρατάτε τους υποστηρικτές σας ενήμερους για την εξέλιξη του πρότζεκτ σας μέσω μηνυμάτων που μπορείτε να στέλνετε σε αυτούς. Να είστε ειλικρινείς ακόμα κι αν τα πράγματα δεν πηγαίνουν όπως ακριβώς περιμένετε και να είστε σε τακτική επαφή μαζί τους.
6. Δουλέψτε διαρκώς και ακούραστα την καμπάνια σας
Μια επιτυχημένη καμπάνια crowdfunding είναι το άθροισμα χρόνου, αφοσίωσης και διαρκούς δουλειάς. Η πιο συνηθισμένη παρανόηση σχετικά με το crowdfunding και συχνό λάθος των χρηστών είναι ότι πιστεύουν ότι το να ανεβάζεις την καμπάνια με τη σχετική περιγραφή, το βίντεο και τις πληροφορίες αρκούν για να προσελκύσουν υποστηρικτές. Στην πραγματικότητα αυτό είναι μόνο η αρχή. Η διαρκής προσέγγιση υποστηρικτών/επενδυτών μέσω καλά δομημένων e-mails, χρήση των social media κατά τη διάρκεια της καμπάνιας και εφευρετικών τρόπων διάδοσης σε νέα κοινό θα σας βοηθήσουν να δείξετε momentum, να γίνετε trend και να τραβήξετε την προσοχή των χρηστών της πλατφόρμας.
7. Αξιοποιείστε το feedback και τη δημοσιότητα που σας προσφέρονται
Πέραν της συγκέντρωσης κεφαλαίων, το crowdfunding έχει να προσφέρει και άλλα οφέλη. Ένα από τα κυριότερα είναι η ανταπόκριση, το feedback, των υποστηρικτών στο προϊόν/υπηρεσία σας πριν οριστικοποιήσετε την μορφή του και το διαθέσετε στην αγορά. Οι υποστηρικτές με ερωτήσεις ή προτάσεις μπορεί να συμβάλουν ουσιαστικά στο να αναπτύξετε και να βελτιώσετε την ιδέα σας αρκεί να χρησιμοποιήσετε δημιουργικά το feedback που σας προσφέρουν και χτίσετε τη σχέση σας με αυτούς. Επιπλέον, όταν ανεβάσετε την καμπάνια σας online και ιδιαίτερα όταν αυτή είναι αρκετά επιτυχημένη ώστε να εμφανίζεται στα highlights ή στα trending απολαμβάνετε δημοσιότητα που ενδέχεται να ανοίξουν πόρτες σε συνεργασίες, επαφές με εμπόρους και προμηθευτές αλλά και επενδυτές.
8. Διαβάστε προσεκτικά το Handbook, τους όρους και τους περιορισμούς της κάθε πλατφόρμας
Πρόσφατα είδαμε την πλατφόρμα Kickstarter να καταργεί την καμπάνια του Laser Razor με συγκεντρωμένο κεφάλαιο 4 εκατομμυρίων δολαρίων ισχυριζόμενη ότι το νέο προϊόν δεν είχε να παρουσιάσει working prototype που απαιτείται για όλα τα πρότζεκτ που αναζητούν χρηματοδότηση μέσω της πλατφόρμας. Πριν ανεβάσετε την καμπάνια σας αφιερώστε χρόνο να διαβάσετε το Handbook, τους όρους και τους περιορισμούς της κάθε πλατφόρμας και απευθύνετε ερωτήσεις αν χρειάζεστε διευκρινήσεις. Κάθε πλατφόρμα είναι διαφορετική. Δείτε αν επιτρέπεται ή όχι να προσφέρετε τα rewards που έχετε κατά νου, αν το προϊόν σας είναι αρκετά έτοιμο να ανέβει και αν η καμπάνια σας είναι σύμφωνη με τους κανόνες της πλατφόρμας. Αν η καμπάνια σας gets kicked off αυτό θα κοστίσει σημαντικά σε επίπεδο αξιοπιστίας, επαφών και φυσικά χρόνου και προσπάθειας.
Δημοσιεύτηκε στο epixeiro.gr