by Institute of Entrepreneurship Development iED

4 Λύσεις για το Marketing Myopia

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου

Αν και κάποιες επιχειρήσεις έχουν μία φαινομενικά επιτυχημένη πορεία, κάποιες φορές καταλήγουν στην αποτυχία. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους θα μπορούσε να συμβαίνει κάτι τέτοιο και ένας από αυτούς είναι το marketing myopia.

Τι Είναι Marketing Myopia;

Πρόκειται για ένα φαινόμενο, όπου οι διαχειριστές μίας επιχείρησης, αντί να έχουν την προσοχή τους στραμμένη προς την εξέλιξη και την ανάπτυξη της, έχουν πιο “κοντόφθαλμη” προσέγγιση (όπως άλλωστε υπονοεί ο όρος). Αυτό μεταφράζεται στην προσήλωση σε πιο βραχυπρόθεσμους στόχους, αγνοώντας τη συνολική εικόνα. Σε κάποιες περιπτώσεις, η επιχείρηση δεν βρίσκεται σε επαφή με το κοινό της, ώστε να γνωρίζει τις ανάγκες του ή δεν προσαρμόζεται στις αλλαγές της αγοράς και μένει προσκολλημένη στο παρελθόν.

Οι συνέπειες του marketing myopia μπορεί να διακινδυνεύσουν την εξέλιξη της επιχείρησης. Υπάρχουν κάποιες λύσεις, οι οποίες μπορούν να το αποτρέψουν το φαινόμενο αυτό. Βέβαια, το πιο σημαντικό βήμα για την επιχείρηση είναι να αποδεχτεί πως ήρθε η ώρα να κάνει κάποιες αλλαγές.

1. Ο Πελάτης Είναι Προτεραιότητα

Μία επιχείρηση έχει ως στόχο την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών της και προκειμένου να είναι αποτελεσματική, προφανώς θα πρέπει να γνωρίζει τις επιθυμίες του. Η επαφή μαζί τους είναι πολύ σημαντική. Αυτό θα μπορούσε να γίνει μέσα από ερωτηματολόγια και δειγματισμό των νέων προϊόντων ή υπηρεσιών σε μία μικρή μερίδα του κοινού, οι οποίοι στη συνέχεια θα δώσουν feedback.

2. Καινοτομία

Στο νέο πνεύμα των αλλαγών έρχεται και η καινοτομία. Οι νέες ανάγκες ζητούν νέες λύσεις. Συνεπώς, το περιβάλλον της επιχείρησης θα πρέπει να ευνοεί την δημιουργικότητα και τον πειραματισμό. Αν και οι αλλαγές ενέχουν ρίσκο και αποτυχία, αυτό δεν πρέπει να λειτουργήσει ανασταλτικά. Μέσα από την διαδικασία της δοκιμής (trial and error), μπορούν να προκύψουν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην πρόσληψη ατόμων, οι οποίοι έχουν μία ανανεωμένη οπτική και μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά με το brainstorming στο δυναμικό της επιχείρησης.

Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.

Τελευταία Νέα

Το Νεαρό Διοικητικό Συμβούλιο του Μορφωτικού...

Στο ορεινό χωριό Άγιος Νικόλαος Τρικάλων, το νεαρό διοικητικό συμβούλιο του Μορφωτικού Συλλόγου "Καμνάι" έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να αναζωογονήσει το χωριό τους και...

Έως 25.000 Eυρώ Aνά Eπιχείρηση από...

Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη νέα πρόσκληση του, η οποία είναι πλέον διαθέσιμη για αιτήσεις σε ολόκληρη την...

Γίνετε Πρότυπο: Εμπνεύστε τη Νέα Γενιά...

Είστε μία δυναμική και καταξιωμένη γυναίκα στον τομέα της επιχειρηματικότητας, της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής, των τεχνών ή των μαθηματικών; Σας προσκαλούμε να...

Socially Agile Hackathon: Οι Ομάδες από...

Στις 21 Μαΐου 2024, πραγματοποιήθηκε επιτυχώς το διαδικτυακό Hackathon μέσω της πλατφόρμας Zoom, το οποίο διοργάνωσε το έργο Socially Agile, εταίρος του οποίου είναι...

Ενδυνάμωση της Nεολαίας στην Kοινωνική Eπιχειρηματικότητα...

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου "Socially Agile", συντάχθηκε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη έκθεση για τη διερεύνηση του τοπίου της κοινωνικής...