by Institute of Entrepreneurship Development iED

4 Λύσεις για το Marketing Myopia

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου

Αν και κάποιες επιχειρήσεις έχουν μία φαινομενικά επιτυχημένη πορεία, κάποιες φορές καταλήγουν στην αποτυχία. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους θα μπορούσε να συμβαίνει κάτι τέτοιο και ένας από αυτούς είναι το marketing myopia.

Τι Είναι Marketing Myopia;

Πρόκειται για ένα φαινόμενο, όπου οι διαχειριστές μίας επιχείρησης, αντί να έχουν την προσοχή τους στραμμένη προς την εξέλιξη και την ανάπτυξη της, έχουν πιο “κοντόφθαλμη” προσέγγιση (όπως άλλωστε υπονοεί ο όρος). Αυτό μεταφράζεται στην προσήλωση σε πιο βραχυπρόθεσμους στόχους, αγνοώντας τη συνολική εικόνα. Σε κάποιες περιπτώσεις, η επιχείρηση δεν βρίσκεται σε επαφή με το κοινό της, ώστε να γνωρίζει τις ανάγκες του ή δεν προσαρμόζεται στις αλλαγές της αγοράς και μένει προσκολλημένη στο παρελθόν.

Οι συνέπειες του marketing myopia μπορεί να διακινδυνεύσουν την εξέλιξη της επιχείρησης. Υπάρχουν κάποιες λύσεις, οι οποίες μπορούν να το αποτρέψουν το φαινόμενο αυτό. Βέβαια, το πιο σημαντικό βήμα για την επιχείρηση είναι να αποδεχτεί πως ήρθε η ώρα να κάνει κάποιες αλλαγές.

1. Ο Πελάτης Είναι Προτεραιότητα

Μία επιχείρηση έχει ως στόχο την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών της και προκειμένου να είναι αποτελεσματική, προφανώς θα πρέπει να γνωρίζει τις επιθυμίες του. Η επαφή μαζί τους είναι πολύ σημαντική. Αυτό θα μπορούσε να γίνει μέσα από ερωτηματολόγια και δειγματισμό των νέων προϊόντων ή υπηρεσιών σε μία μικρή μερίδα του κοινού, οι οποίοι στη συνέχεια θα δώσουν feedback.

2. Καινοτομία

Στο νέο πνεύμα των αλλαγών έρχεται και η καινοτομία. Οι νέες ανάγκες ζητούν νέες λύσεις. Συνεπώς, το περιβάλλον της επιχείρησης θα πρέπει να ευνοεί την δημιουργικότητα και τον πειραματισμό. Αν και οι αλλαγές ενέχουν ρίσκο και αποτυχία, αυτό δεν πρέπει να λειτουργήσει ανασταλτικά. Μέσα από την διαδικασία της δοκιμής (trial and error), μπορούν να προκύψουν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην πρόσληψη ατόμων, οι οποίοι έχουν μία ανανεωμένη οπτική και μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά με το brainstorming στο δυναμικό της επιχείρησης.

Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.

Τελευταία Νέα

Startup Europe Week 2025 στη Λάρισα:...

📅 Τρίτη 13 Μαΐου 2025 | 🕕 18:00–20:00 | 📍 JOIST Innovation Park, Λάρισα Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας (iED), σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Θεσσαλικών...

Διαδικτυακά Σεμινάρια Ενδυνάμωσης Γυναικείας Επιχειρηματικότητας στο...

Μάθε να δημιουργείς φυσικά καλλυντικά και ξεκίνησε τη δική σου επιχείρηση από το σπίτι με υποστήριξη και δικτύωση Τι είναι το Wonderful EU Project Το νέο...

Αναζητούμε Συμμετέχοντες για το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα...

Είσαι εκπαιδευτής ενηλίκων με πάθος για την τεχνολογία και την υποστήριξη της τρίτης ηλικίας; Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας σε προσκαλεί να συμμετάσχεις στο διακρατικό...

Η Πραγματικότητα της Νομικής: Σπουδές, Άσκηση...

Η Νομική αποτελεί μια από τις πιο απαιτητικές και συνάμα ουσιαστικές ακαδημαϊκές επιλογές. Οι σπουδές στον τομέα αυτό δεν περιορίζονται στην αποστήθιση νόμων, αλλά...

Ενισχύοντας την περιβαλλοντική συνείδηση και την...

Στις 17 Δεκεμβρίου 2024, το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας (iED), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Green Up Yourself, πραγματοποίησε ένα διαδραστικό εργαστήριο στα Εκπαιδευτήρια Μπακογιάννη...