by Institute of Entrepreneurship Development iED

10 Tips για να γίνετε ένας digital marketing “Σούπερ-Ήρωας”

Digital marketing, ένας τομέας που απασχολεί όλο και περισσότερο τα στελέχη του μάρκετινγκ, τους επιχειρηματίες και τους φοιτητές, καθώς ο τρόπος της επικοινωνίας αλλάζει και γίνεται digital, δημιουργώντας την ανάγκη για γνώση και επαγγελματική εμπειρία. Τα αναπάντητα ερωτήματα είναι πολλά, γι αυτό και μιλήσαμε με τον πλέον ειδικό για digital και social media marketing, Αποστόλη Αϊβαλή, ο οποίος είναι Managing Partner της aival.com και σύμβουλος επιχειρηματικής στρατηγικής σε επιχειρήσεις και startups, ώστε να μας τα απαντήσει όλα.

Έχει ζήτηση στην Ελλάδα ή το εξωτερικό το επάγγελμα του Digital & Social Media Marketing Specialist;

Ναι. Αυτή την στιγμή έχει μεγάλη ζήτηση. Οι επιχειρήσεις όπως και διαφημιζόμενοι ενσωματώνουν τα νέα αυτά κανάλια στις δραστηριότητές τους και έτσι αναζητούν ανθρώπους που γνωρίζουν καλά το αντικείμενο. Αναζητούν τον digital marketing ‘super ήρωα’ όπως λέω και στις ομιλίες μου. Αυτός ο ‘ήρωας’ πρέπει να γνωρίζει καλά ‘όλα αυτά’ αν γίνεται. Η ζήτηση τον τελευταίο καιρό έχει αυξηθεί πολύ καθώς οι γνώσεις digital marketing είναι αναγκαίες σε όλες τις θέσεις και για κάθε ιεραρχία στις επιχειρήσεις. Έτσι αυτή η κατάρτιση είναι απαραίτητη για την βασική λειτουργία της επιχείρησης (marketing, πωλήσεις, δημόσιες σχέσεις, διοίκηση, ανθρώπινο δυναμικό κ.ο.κ.). Στο εξωτερικό τα πράγματα είναι πολύ πιο ώριμα και οι Digital θέσεις πλέον έχουν εξειδικευτεί.

Τι πρέπει να γνωρίζει καλά ένας Digital & Social Media Marketing Specialist;

Καλό είναι να γνωρίζει καλά όλα τα διαθέσιμα digital marketing εργαλεία και κανάλια. Για παράδειγμα θα πρέπει να γνωρίζει Email marketing, Mobile marketing, Social media marketing και Web Marketing ενέργειες. Θα πρέπει να γνωρίζει για το κάθε ένα κανάλι από τα παραπάνω την μεθοδολογία αλλά και ιδιαιτερότητες του. Θεωρώ επίσης απαραίτητο να γνωρίζει όλα τα σημαντικά social media και social networks και τα features τους. Όχι μόνο το Facebook και το Twitter. Όλα αυτά είναι μία καλή αρχή.

Γίνεται ένας άνθρωπος Digital & Social Media Marketing Specialist να τα κάνει όλα; One-man-show δηλαδή;

Πρακτικά όχι. Αυτό το τονίζω παντού και πάντα. Είναι καλό να έχει κάποιος πολύπλευρη κατάρτιση (σε θέματα και στρατηγικής από τη μία αλλά και υλοποίησης από την άλλη). Αλλά είναι πρακτικά αδύνατον κάποιος να υλοποιεί τα πάντα σε 8 ώρες και να είναι ταυτόχρονα designer, προγραμματιστής, πωλητής, εξυπηρέτηση και social media manager. Οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν το γνωρίζουν αυτό οπότε αναζητούν αυτόν τον έναν ήρωα και αναμένουν από αυτόν να τα ξέρει και να τα κάνει όλα. Αργότερα όμως όταν καταλαβαίνουν το μέγεθος της εργασίας που απαιτείται, τελικά προσλαμβάνουν περισσότερους ανθρώπους με παρόμοιες γνώσεις και εξειδικεύουν τις θέσεις εργασίας.

Τι κατάρτιση απαιτείται για να γίνει κάποιος Digital Marketing Specialist; Ένα γενικό πτυχίο σε παρεμφερές αντικείμενο ή ένα απλό σεμινάριο δεν είναι αρκετό;

Δυστυχώς δεν υπάρχει κάποιο πρόγραμμα πανεπιστημιακών σπουδών ή ‘αναγνωρισμένο πτυχίο’ στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Πόσο μάλλον να ανανεώνεται συνεχώς σύμφωνα με τις εξελίξεις. Ούτε γίνεται ένα σεμινάριο μέχρι 40 ώρες να καλύψει όσα απαιτούνται. Απαιτείται επαγγελματική κατάρτιση και όχι «κάποια» επιφανειακή ύλη μόνο. Η εκπαίδευση όπως και οι εκπαιδευτές πρέπει να προέρχονται από την πραγματική αγορά και με διεθνή γνώση και εμπειρία όχι μόνο τοπική. Η εκπαίδευση πρέπει να είναι τουλάχιστον 100 ωρών, όσες κατ’ ελάχιστο απαιτούνται ώστε κάποιος να μάθει τα πάντα αλλά να κάνει και αρκετές –απαραίτητες- πρακτικές εργασίες. Το Digital & Social Media Marketing Diploma στο οποίο συμμετέχω τώρα πληροί όλα τα παραπάνω. Είναι πληρέστατο από πλευράς ύλης (περιλαμβάνει όλες τις στρατηγικές, όλα τα κανάλια, όλες τις μορφές προβολής και όλες τις ορολογίες). Ανανεώνεται συνεχώς και ακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις της αγοράς (που αλλάζουν κάθε εβδομάδα).

Τελευταία Νέα

Ενδυνάμωση της Nεολαίας στην Kοινωνική Eπιχειρηματικότητα...

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου "Socially Agile", συντάχθηκε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη έκθεση για τη διερεύνηση του τοπίου της κοινωνικής...

Ανοικτή Πρόσκληση: Online Σεμινάριο για την...

Είστε νέος/α επιχειρηματίας ή ενδιαφέρεστε για την επιχειρηματικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη; Θέλετε να εξελίξετε τις γνώσεις σας και να ενσωματώσετε τις αρχές της...

Διαδραστικό βιβλίο SAHHim: Καλλιεργώντας Υγιείς Τρόπους...

Το SAHHim δημιουργήθηκε για να βελτιώσει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες των μαθητών με ειδικές ανάγκες (SSN) και των εκπαιδευτικών τους σχετικά...

Έρευνα για την Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων...

Δηλώστε συμμετοχή στην έρευνα που απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ευέλικτου και πιστοποιημένου προγράμματος επανεκπαίδευσης (reskilling) για πρόσφατους πτυχιούχους και...

Νέα Πρόσκληση για Χρηματοδοτική Στήριξη Επενδύσεων...

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιχορηγήσεις έως και 50.000 ευρώ! Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη δεύτερη πρόσκληση του.   Το STAGE...