by Institute of Entrepreneurship Development iED

Το 9ο Συνέδριο Blue Sea Land

Το 9ο Συνέδριο «Blue Sea Land» λαμβάνει χώρα από 22-25 Οκτωβρίου 2020. Το «Blue Sea Land» είναι ένα εγχείρημα στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ χωρών της Μεσογείου, της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Ο στόχος του συνεδρίου είναι η ενδυνάμωση της διπλωματικής, επιστημονικής και οικονομικής συνεργασίας. Το Συνέδριο εστιάζει κυρίως στη Μεσόγειο, αλλά φτάνει έως και τις χώρες που συνορεύουν με τον Ινδικό ωκεανό.

Ακολουθώντας τις οδηγίες υγείας και ασφάλειας, οι φετινές εκδηλώσεις γίνονται για πρώτη φορά εξ’ ολοκλήρου ψηφιακά. Παρόλα αυτά, η πλήρης ψηφιοποίηση του συνεδρίου ενισχύει την συμμετοχή σε διαφορετικές εκδηλώσεις, ενώ προωθεί και την ψηφιακή αλληλεπίδραση. Έτσι, οι συμμετέχοντες μπορούν να συμμετάσχουν ευκολότερα σε περισσότερες εκδηλώσεις με τη συμμετοχή καταξιωμένων ακαδημαϊκών, οικονομολόγων και διπλωμάτων. Επίσης, έχουν προγραμματιστεί συναντήσεις οικονομικής και εμπορικής συνεργασίας για την δικτύωση των επιχειρήσεων. Σκοπός του συνεδρίου είναι η δημιουργία ενός δικτύου που επιτρέπει τη διάχυση της τεχνογνωσίας, των εμπειριών και την εύρεση λύσεων σε διάφορα προβλήματα.

Το Πρόγραμμα HELIOS

Το HELIOS είναι ένα έργο που χρηματοδοτείται από την Eυρωπαϊκή Ένωση υπό την αιγίδα του «ENI CBC Med». Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πρωτοβουλία Διασυνοριακής Συνεργασίας (CBC) που υλοποιήθηκε από την ΕΕ στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μέσου Γειτονίας (ENI) και περιλαμβάνει 14 χώρες της Μεσογείου. Στόχος του κόμβου είναι η προώθηση της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης και η αντιμετώπιση κοινών περιβαλλοντικών προβλημάτων.

Ένα κοινό πρόβλημα στις Μεσογειακές χώρες είναι τα υψηλά ποσοστά των νέων «Εκτός εκπαίδευσης, κατάρτισης και απασχόλησης» (NEETs) και η αναντιστοιχία δεξιοτήτων. Το έργο HELIOS προτείνει την αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών ώστε να περιλαμβάνει μαθήματα δεξιοτήτων που εστιάζουν στην Μπλε και Κυκλική Oικονομία (BaCE). Ο τομέας BaCE αναγνωρίστηκε ως ο τομέας με τη μεγαλύτερη προοπτική για την οικονομική ανάπτυξη των NEET στην Μεσόγειο. Η προτεινόμενη εκπαίδευση περιλαμβάνει coaching για soft skills, mentorship και τη δημιουργία εργαλείων και μεθοδολογιών ηλεκτρονικής εκπαίδευσης.

Η Συνεισφορά του Ινστιτούτου Επιχειρηματικής Ανάπτυξης

Η καλλιέργεια των ιδεών της κυκλικής οικονομίας και της καινοτομίας από νεαρή ηλικία θα οδηγήσει στην αύξηση της απασχολησιμότητας και της κοινωνικής ένταξης των νέων. Η έννοια της κυκλικής οικονομίας αντιτίθεται στην ιδέα της γραμμικής οικονομίας, που βασίζεται στο μοντέλο παραγωγής «λήψης, παραγωγής, απόρριψης».

Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας πιστεύει ότι ορισμένα αναγνωρισμένα χαρακτηριστικά στους νέους τους καθιστούν την ιδανική ομάδα-στόχο. Κάποια από αυτά τα χαρακτηριστικά είναι το υψηλό ποσοστό ανεργίας στους νέου, η περιβαλλοντική τους συνείδηση, το ενδιαφέρον τους για την καινοτομία και επιθυμία τους για αυτοαπασχόληση.

Η στοχευμένη κατάρτιση στον τομέα της BaCE θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας σχετικές με το περιβάλλον, θα προωθήσει την επιχειρηματικότητα και θα εξαλείψει τα εμπόδια εργασίας που αντιμετωπίζει τη νεολαία. Για να καταστήσει αυτήν εκπαίδευση ελκυστικότερη στους νέους, το Ινστιτούτο Επιχειρηματικής Ανάπτυξης προτείνει συγκεκριμένα εργαλεία και μεθόδους. Πρώτον, υπάρχει η ανάγκη εφαρμογής της έννοιας του gamification καθολικά σε όλη τη διάρκεια της εκπαίδευσης. Στη συνέχεια, είναι σημαντικό καταλάβουν οι νέοι γιατί θα τους ενδιέφερε η εκπαίδευση στους συγκεκριμένους τομείς. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, είναι σημαντικό να επικεντρωθούμε  σε συγκεκριμένα πρακτικά αποτελέσματα της εκπαίδευσης τους και να τονίσουμε τη συνάφεια του BaCE με τη βιωσιμότητα και την προστασία του περιβάλλοντος που τους ενδιαφέρει. Τέλος, προτείνεται η εκπαίδευση αυτή να γίνει από κάποιον mentor και με τη χρήση μελετών περίπτωσης (case studies).  

Είναι ιδιαίτερη τιμή για εμάς να συμμετέχουμε στην κοινοπραξία του έργου “enHancing thE sociaL Inclusion Of neetS“. Aποτελεί δέσμευση για εμάς η υποστήριξη των δράσεων του έργου HELIOS και προσβλέπουμε στον ισχυρό κοινωνικό του αντίκτυπο.

Τελευταία Νέα

Accessibility: 5 Συχνά Λάθη στην Ιστοσελίδα...

του Στέλιου Αμπατζίδη  Τις τελευταίες δεκαετίες, το Διαδίκτυο έχει αποκτήσει δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Οι κυριότεροι λόγοι χρήσης του διαδικτύου σχετίζονται με την ενημέρωση και την ψυχαγωγία. Κατά πόσο όμως...

Niche Marketing και Ανάπτυξη Στρατηγικής

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου Μία τάση στην αγορά, την οποία επιλέγουν να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις είναι αυτή του niche marketing. Ουσιαστικά, απευθύνονται σε ένα μικρό μέρος της αγοράς,...

Διαγωνισμός Επιχειρηματικότητας BIG InternPrize στη Μάλτα:...

Το καλοκαίρι του 2022 το Erasmus+ έργο BIG InternPrize διοργάνωσε ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στη Μάλτα για φοιτητές από όλη την Ευρώπη με ενδιαφέρον για...

Τεχνητή Νοημοσύνη και Marketing

του Στέλιου Αμπατζίδη Ο κορωνοϊός είχε σημαντική επίδραση στον τομέα της διαφήμισης και του μάρκετινγκ. Οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν και να ανταπεξέλθουν στις νέες συνθήκες,...

8 Tips για πιο Παραγωγική Εργασία

της Ελευθερίας Χασάπη Από τον Μαρξ ως παραγωγική ορίζεται η εργασία που παράγει αξίες χρήσης, δηλαδή η δραστηριότητα που οδηγεί στην παραγωγή χρήσιμων πραγμάτων. Μόνο από τον ορισμό της παραγωγικής εργασίας γίνεται...