Ζούμε σε ένα κόσμο γεμάτος αφορμές για απόσπαση της προσοχής. Έτσι, δεν είναι λίγες οι φορές, που αναρωτιέσαι πόσο γρήγορα πέρασε η ώρα και πόσα λίγα κατάφερες να διεκπεραιώσεις, σε σχέση με αυτά που αρχικά είχες σχεδιάσει.
Δεν είσαι ο μόνος. Έρευνα του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια έχει αποδείξει πως ο σύγχρονος εργαζόμενος δέχεται βομβαρδισμό ερεθισμάτων και αποσπάται από τη δουλειά του περίπου κάθε 10΄ (ένα τηλεφώνημα πελάτη, μια ερώτηση συναδέλφου, ένα ραντεβού που πρέπει εκτάκτως να οργανώσει ένα μήνυμα που θυμήθηκε να στείλει κλπ). Σύμφωνα πάντα με την ίδια έρευνα, απαιτούνται 5 έως 23 ολόκληρα λεπτά για να ξαναβρεθεί κανείς στην προηγούμενη νοητική κατάσταση της συγκέντρωσης.
Όπως είναι φυσικό, αυτό το «χάσιμο» χρόνου συχνά έχει αντίκτυπο και στα έσοδα σου, καθώς συχνά πολλοί από εμάς, αναλωνόμαστε σε ασχολίες που στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, δεν προσθέτουν κάποια υπεραξία στο τέλος της ημέρας.
Για να το πω με ένα παράδειγμα, φαντάσου πως είσαι επιχειρηματίας, ιδιοκτήτης ενός online shop που πουλά βιολογικές σάλτσας. Σε τόσο δύσκολους καιρούς, είναι πολύ φυσικό να θέλεις να εξοικονομήσεις τα έξοδα μιας γραμματέως κι ενός λογιστή. Έτσι αποφασίζεις να τα βγάλεις πέρα μόνος σου, χωρίς γραμματειακή υποστήριξη και αναλαμβάνεις ο ίδιος τη διεκπεραίωση των λογιστικών της επιχείρησης σου. Ας υποθέσουμε ότι αυτή η εργασία σου τρώει συνολικά σου 2ώρα/ημέρα (ήτοι 44ώρες/μήνα) αυτό σημαίνει πως κατανάλωσες 44 ώρες και εξοικονόμησες (ή κέρδισες, πες το όπως θες) τα 300€ του λογιστή και τα 300€ (έστω) μιας part time γραμματέως, ήτοι 600€ μηνιαίως.
Φαντάσου τώρα, πως αποφασίζεις να εργαστείς πιο επικεντρωμένα και να αφιερώσεις αυτές τις 44 ώρες σε πιο παραγωγικούς τομείς, όπως η επικοινωνία με νέους δυνητικούς πελάτες, ή οργάνωση νέου δικτύων πωλήσεων. Αν υποθέσουμε ότι το προϊόν που πουλάς έχει μέση τιμή πώλησης πχ 4€/προιόν, τότε, στην χειρότερη περίπτωση, αρκεί 1 μικρός πελάτης (πχ ένα συνοικιακό παντοπωλείο) που θα αγοράζει 3,75 σάλτσες/ημέρα, προκειμένου να «βγάλεις» τα έξοδα σου. Έτσι όμως, όχι μόνο καλύπτεις τα έξοδα του λογιστή και της γραμματέως, αλλά:
- Δημιουργείς μία νέα πηγή σταθερών μηνιαίων εσόδων (εφόσον ο πελάτης μένει ευχαριστημένος από το προϊόν σου και συνεχίσει τις παραγγελίες)
- αυξάνεις τις πιθανότητες να αυξήσεις τον τζίρο σου (επικεντρώνοντας την προσοχή σου στο να βρεις περισσότερους πελάτες ή να αυξήσεις τις παραγγελίες των ήδη υπαρχόντων)
- δημιουργείς περαιτέρω προοπτικές για ανάπτυξη του πελατολογίου σου (αφού ένας ευχαριστημένος πελάτης μπορεί να σε συστήσει στον επόμενο) και περαιτέρω ανάπτυξη της ίδιας της επιχείρησης σου.
Τώρα που έγινε πιο αντιληπτή η σημασία της σωστής αξιοποίησης του χρόνου σου, μπορείς να ακολουθήσεις κάποιους βασικούς κανόνες του time management που στηρίζονται σε εμπεριστατωμένες μελέτες, προκειμένου να μάθεις να αξιοποιείς το χρόνο σου με τον πιο αποτελεσματικό και παραγωγικό τρόπο.