by Institute of Entrepreneurship Development iED

Τα Αποτελέσματα του Έργου Rural Treasures

Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει τα αποτελέσματα του Rural Treasures, του Ευρωπαϊκού έργου που υλοποιείται με επιτυχία. Οι συμμετέχουσες χώρες είναι οι: Λετονία, Τσεχία, Τουρκία, Μεγάλη Βρετανία, Ιταλία, Ρουμανία, Ολλανδία, Ισπανία και Ελλάδα.

Το Rural Treasures Συνοπτικά

Πρόκειται για ένα Erasmus+ έργο, το οποίο ξεκίνησε την 1η Οκτωβρίου 2018. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με σκοπό να επενδύσει και να αναδείξει τις αγροτικές περιοχές, εισάγοντας τους ενδιαφερόμενους στην κοινωνική επιχειρηματικότητα. Κύριος στόχος ήταν η αξιοποίηση του πολιτισμικού, κοινωνικού και περιβαλλοντικού πλαισίου της εκάστοτε περιοχής. Επιπλέον, το έργο προωθεί μια πιο δημιουργική ματιά της επιχειρηματικότητας, από θέμα δυνατοτήτων των αγροτικών περιοχών.

Παρουσίαση των Αποτελεσμάτων του Έργου

Στα πρώτα αποτελέσματα (ΙΟ1) συμπεριλαμβάνεται η ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των συμμετεχόντων χωρών. Κάθε χώρα παρουσίασε από δύο (2) υποδειγματικές επιχειρήσεις, που πληρούν τις προϋποθέσεις του έργου. Δηλαδή, επιχειρήσεις που αξιοποίησαν «πηγές» διαθέσιμες στην περιοχή τους, με έναν πιο εφευρετικό τρόπο. Το Ινστιτούτο, ως ο Έλληνας εταίρος του έργου, ανέδειξε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ελληνική κουζίνα και τους τρόπους που την αξιοποιούν στο έπακρο.

Το δεύτερο αποτέλεσμα (ΙΟ2), ήταν η διεξαγωγή μιας έρευνας σχετικά με την κοινωνική επιχειρηματικότητα σε κάθε χώρα. Η ελληνική έρευνα επικεντρώθηκε στην περιοχή της Θεσσαλίας, όπου η κοινωνική επιχειρηματικότητα είναι ορατή σε μεγάλο βαθμό. Οι τομείς που την συναντάμε είναι οι πολιτιστικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις, τα τοπικά και αγροτικά προϊόντα, η κοινωνική φροντίδα και υπευθυνότητα, οι υπηρεσίες υγείας και υποστήριξης, περιβαλλοντική φροντίδα και η διοργάνωση εκδηλώσεων.

Τα χαρακτηριστικά προς αξιοποίηση της περιοχής, είναι τα παρακάτω:

  • Κοινωνικά Χαρακτηριστικά:

Τεχνική υποστήριξη και παροχή “mentoring” στα άτομα που ενδιαφέρονται για την κοινωνική επιχειρηματικότητα.

Παροχή υποστήριξης, εκπαίδευσης και συμβουλευτικής, κατά την διάρκεια της ανάπτυξης.

Εκπαίδευση σε «πράσινα» υλικά και στην οικολογία.

Υποστήριξη σε κοινωνικά ευάλωτους πληθυσμούς.

  • Χαρακτηριστικά της Φύσης:

Αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων δασών

Αξιοποίηση αρωματικών και φαρμακευτικών βοτάνων που φύονται στην περιοχή

Καθαρισμός παραλιών, καθώς και ανακύκλωση πλαστικών που μαζεύτηκαν.

  • Πολιτισμικά Χαρακτηριστικά:

Διοργάνωση εκδηλώσεων με πληροφοριακό χαρακτήρα, σχετικά με τις τοπικές παραδόσεις

Την ανάπτυξη εργαλείων με χάρτινες κατασκευές

Η έρευνα υποδεικνύει τον τουρισμό, ως τομέας που έχει αναπτυχθεί λιγότερο. Επιπλέον, τονίζεται και η ανάγκη για εφαρμογή της τεχνολογίας, ως μέσο για την ανάπτυξη αυτού του τομέα και για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών.

Τέλος, αναπτύχθηκε ένα χρήσιμο εγχειρίδιο που εξηγεί την κοινωνική επιχειρηματικότητα με τις παρακάτω ενότητες:

  • Ενότητα 1: Τί είναι η κοινωνική επιχειρηματικότητα
  • Ενότητα 2: Σχεδιασμός και δημιουργία μιας ιδέας
  • Ενότητα 3: Διαχείριση
  • Ενότητα 4: Ψηφιακό μάρκετινγκ και μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Ενότητα 5: Πως να επιτύχεις στην κοινωνική επιχειρηματικότητα
  • Ενότητα 6: Οικονομικά
  • Ενότητα 7: Canvas model για κοινωνικές επιχειρήσεις
  • Ενότητα 8: Καταγράφοντας τον αντίκτυπο
  • Ενότητα 9: Βοήθεια και υποστήριξη

Κατά τη διάρκεια του έργου έγιναν έξι (6) διεθνείς συναντήσεις, εκ των οποίων τρείς (3) ήταν διαδικτυακές λόγω του COVID-19.

Επιπλέον, μια εκπαίδευση και ένα πιλοτικό διαδραματίστηκαν επιτυχώς, με τη συμμετοχή περισσότερων από 245 ατόμων. Όσοι παρακολούθησαν επιτυχώς την εκδήλωση έλαβαν πιστοποίηση παρακολούθησης.

Μια Επιτυχής Συνεργασία – Ένα Επιτυχές ΄Εργο

Για το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας είναι ιδιαίτερη τιμή η συμμετοχή στο Rural Treasures. Ήταν μια πολύτιμη εμπειρία, και από άποψη συνεργασίας αλλά και ως απόκτηση γνώσης και εμπειρίας.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο, μπορείτε να πατήσετε εδώ.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα παραδοτέα, παρακαλώ πατήστε εδώ.

Τελευταία Νέα

Accessibility: 5 Συχνά Λάθη στην Ιστοσελίδα...

του Στέλιου Αμπατζίδη  Τις τελευταίες δεκαετίες, το Διαδίκτυο έχει αποκτήσει δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Οι κυριότεροι λόγοι χρήσης του διαδικτύου σχετίζονται με την ενημέρωση και την ψυχαγωγία. Κατά πόσο όμως...

Niche Marketing και Ανάπτυξη Στρατηγικής

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου Μία τάση στην αγορά, την οποία επιλέγουν να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις είναι αυτή του niche marketing. Ουσιαστικά, απευθύνονται σε ένα μικρό μέρος της αγοράς,...

Διαγωνισμός Επιχειρηματικότητας BIG InternPrize στη Μάλτα:...

Το καλοκαίρι του 2022 το Erasmus+ έργο BIG InternPrize διοργάνωσε ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στη Μάλτα για φοιτητές από όλη την Ευρώπη με ενδιαφέρον για...

Τεχνητή Νοημοσύνη και Marketing

του Στέλιου Αμπατζίδη Ο κορωνοϊός είχε σημαντική επίδραση στον τομέα της διαφήμισης και του μάρκετινγκ. Οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν και να ανταπεξέλθουν στις νέες συνθήκες,...

8 Tips για πιο Παραγωγική Εργασία

της Ελευθερίας Χασάπη Από τον Μαρξ ως παραγωγική ορίζεται η εργασία που παράγει αξίες χρήσης, δηλαδή η δραστηριότητα που οδηγεί στην παραγωγή χρήσιμων πραγμάτων. Μόνο από τον ορισμό της παραγωγικής εργασίας γίνεται...