4. Mobile
Εδώ και λίγα χρόνια η λέξη-κλειδί στην κατασκευή μίας ιστοσελίδας άκουγε στο όνομα responsive. Μία ιστοσελίδα δηλαδή, η οποία προσαρμόζεται στο μέγεθος της οθόνης όπου εμφανίζεται, επιτρέποντας την εύχρηστη προβολή της σε κινητά και tablets. Πλέον το κινητό παίρνει τη θέση της κύριας οθόνης στις ζωές μας και μία απλά responsive ιστοσελίδα δεν αρκεί. Ήρθε η στιγμή που το marketing jargon το οποίο άκουγε στο όνομα “mobile-first” γίνεται μία αναγκαιότητα για όλους.
Ενώ λοιπόν έως τώρα καλούμασταν να εκμεταλλευτούμε τη μεγάλη οθόνη ενός σταθερού υπολογιστή και την υψηλή επεξεργαστική του ισχύ, πλέον ακόμα και στο στάδιο του design οφείλουμε να περιοριστούμε στην πολύ στενότερη οθόνη ενός smartphone. Αυτό σημαίνει πως τα brief πρέπει να γίνουν πολύ πιο συγκεκριμένα και οι δύσκολες αποφάσεις ιεράρχησης περιεχομένου να παρθούν νωρίς, καθώς ο χώρος στον οποίο μπορούμε να κινηθούμε έχει, κυριολεκτικά, στενέψει πολύ και ο τρόπος αλληλεπίδρασης με αυτή έχει αλλάξει ριζικά.
Hint: Σκεφθείτε πως είστε υποψήφιος πελάτης της επιχείρησής σας. Αγνοήστε για μια στιγμή τον desktop υπολογιστή σας. Τώρα: Πόσο καλή είναι η εμπειρία πλοήγησης στην ιστοσελίδα σας από το smartphone σας;
5. Messenger
Ίσως χρησιμοποιείτε το Messenger αποκλειστικά για να συνομιλείτε με τους φίλους σας ή χρησιμοποιείτε κάποια από τις άπειρες εναλλακτικές του. Τα παραπάνω δεν είναι λόγοι να αντιμετωπίζουμε μυωπικά την παραπάνω πλατφόρμα, που για πολλά industries αποτελεί το βασικό after-sales κανάλι. Η Facebook προσφέρει διαρκώς νέες λειτουργίες, με απώτερο σκοπό να κερδίσει χώρο σε όλες τις αλληλεπιδράσεις που έχει μία εταιρία με τους πελάτες της: μέχρι και στη διαδικασία αγοράς! Μάλιστα, πρόκειται για ένα μοντέλο που στην Κίνα ήδη λειτουργεί μέσω της, εκεί, δημοφιλέστερης πλατφόρμας, το WeChat.
Hint: Εάν η τηλεφωνική διαχείριση του customer service μοιάζει ήδη βουνό, και το Messenger εμφανίζεται σαν ένα ακόμα βαρίδι, ξανασκεφθείτε την ευκολία που τελικά σας προσφέρει: Τη θέση μίας αλυσίδας email και τηλεφωνημάτων παίρνει μία συνομιλία στο Messenger, η οποία συγκρατεί ιστορικό, ενώ σας τροφοδοτεί με επιπλέον πληροφορίες, ώστε να κατανοείτε με ποιον συνομιλείτε. Οι δυνατότητες είναι κυριολεκτικά ατελείωτες.
6. Πιο ακριβή διαφήμιση
Εδώ η κατάσταση είναι πολύ απλή. Σε παγκόσμιο επίπεδο η online διαφημιστική δαπάνη είναι σε αύξηση. Και καθώς η κοστολόγηση της online διαφήμισης βασίζεται κυρίως σε δημοπρατικά μοντέλα, η ύπαρξη περισσότερων διαφημιζόμενων οδηγεί και σε αυξημένο κόστος διαφήμισης. Στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, όπου οι εταιρίες προσπαθούν ενεργά να προβληθούν πιο αποδοτικά, η στροφή στη διαδικτυακή διαφήμιση είναι μονόδρομος.
Hint: Μην καθυστερείτε να εκμεταλλευτείτε τη διαδικτυακή διαφήμιση και αγοράστε “φθηνή” διαφημιστική προβολή. Έχοντας δει την εξέλιξη του cost per click σε περισσότερο ανεπτυγμένες αγορές, ένα είναι σίγουρο: το θέαμα δεν είναι ωραίο!
Δημοσιεύτηκε στο epixeiro.gr