Τέλος του χρόνου και brands kai marketeers κάνουν τη δική τους αποτίμηση για το 2015, προσπαθώντας να ορίσουν τους στόχους του επόμενου έτους. Στη διαδικασία αυτή ποντάρουν στο marketing mix που θεωρούν πως θα φέρει το καλύτερο ROI, κρίνοντας τα νέα εργαλεία και τις ευκαιρίες που φαίνεται να διαμορφώνονται.
Στον κόσμο του digital marketing ευτυχώς κάποιες από τις ευκαιρίες αυτές είναι περισσότερο τηλεγραφημένες- λαμβάνοντας υπόψη και το χρόνο ωρίμανσης νέων εργαλείων και τεχνολογιών- επιτρέποντάς μας να δίνουμε εκ του ασφαλούς “προφητείες”. Ας εξετάσουμε τα 6 σίγουρα δυνατά χαρτιά του digital marketing για το 2016.
1. Ταχύτητα
Υπάρχει κάτι πιο ενοχλητικό από μία σελίδα που “φορτώνει” αργά; Κάτι που να διαταράσσει την εμπειρία πλοήγησης περισσότερο από ένα κλικ σε μία online διαφήμιση που δεν ανοίγει την ιστοσελίδα που έπρεπε; Οι κινητήριες δυνάμεις του διαδικτύου έχουν απόλυτη επίγνωση του γεγονότος αυτού και έχουν ήδη δρομολογήσει τον τρόπο με τον οποίο θα “επιβάλουν” τη στροφή σε ένα ταχύτερο web. Τα Instant Articles του Facebook πιθανόν να τα έχετε δει. Η Google ωστόσο υπερθεματίζει, κάνοντας την ταχύτητα έναν ακόμα πιο σημαντικό παράγοντα κατάταξης (ranking factor) στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Ρίξτε μια ματιά στο Google PageSpeed Insights: τι βαθμολογία συγκεντρώνει η ιστοσελίδα σας;
Hint: Μη μπείτε στον άδικο κόπο να κρατήσετε μία ιστοσελίδα στο απόλυτο 100/100, δεν αξίζει τις υποχωρήσεις σε λειτουργικότητα που θα χρειαστεί να κάνετε. Εφόσον το οργανικό traffic σας ενδιαφέρει και το SEO είναι στις προτεραιότητές σας, όταν η λυχνία γίνει πράσινη, είστε ασφαλής!
2. Videobrand
Καταναλώνουμε περιεχόμενο σε μορφή video παντού. Απίστευτα οικονομικές pre-roll διαφημίσεις TrueView στο YouTube, auto-play videos στο Facebook, 360° videos στο YouTube και το Facebook, Vines στο twitter και οι επιλογές δε σταματάνε εκεί. Ταυτόχρονα ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν ακόμα και διαφημίσεις video στα αποτελέσματα αναζήτησης στο Google Search.
Το μόνο σίγουρο είναι πως τα κανάλια προώθησης ενός διαφημιστικού video δεν περιορίζονται πια στην τηλεόραση. Αντιμετωπίστε την πρόκληση της παραγωγής ποιοτικού video και αδράξτε την ευκαιρία που προσφέρεται στους early adopters των σύγχρονων διαφημιστικών τεχνολογιών.
Hint: Μην αφήνεται το SEO equity των video σας να πάει χαμένο. Ρυθμίστε τα video sitemaps σας.
3. Apps
Σε αγορές όπου η αξία της οργανικής επισκεψιμότητας δεν ισοφαρίζεται από κανένα άλλο κανάλι, η δημιουργία ενός mobile app συχνά αντιμετωπίζονταν σαν σπατάλη πόρων. Ωστόσο, τα applications αποκτούν ολοένα και περισσότερους τρόπους προβολής στις σελίδες αποτελεσμάτων του Google.
Η Google ήδη μπορεί να “διαβάσει” ό,τι κρύβεται μέσα στα apps και να κάνει stream τις λειτουργίες μίας εφαρμογής μέσα από μία αναζήτηση στο Search. Και από τη στιγμή που οι εφαρμογές μας δίνουν τεράστιες ελευθερίες- τόσο σε επίπεδο λειτουργιών, όσο και από πλευράς marketing- μπορούμε με ασφάλεια να πούμε πως από το 2016 θα ξεκινήσει μία νέα, μεγαλύτερη έκρηξη των mobile apps.
Hint: Προτού ρίξετε όλο σας το budget στη δημιουργία μίας εφαρμογής, θυμηθείτε πως το δυσκολότερο έργο θα είναι η αποτελεσματική προώθησή της.