Το SEO επιδρά διαφορετικά επάνω σε ένα μεγάλο brand σε σχέση με ένα μικρό. Δείτε γιατί το να χτίζεις ένα μεγάλο, αξιόπιστο brand στα μάτια των χρηστών του internet αλλά και της Google, είναι η καλύτερη στρατηγική όσον αφορά το Search Engine Optimization.
Η Google λαμβάνει υπόψη της πάνω από 200 διαφορετικούς παράγοντες για να αξιολογήσει τις ιστοσελίδες και να τις κατατάξει στα οργανικά της αποτελέσματα της 1η σελίδας. Αυτό και μόνο το γεγονός είναι η απόδειξη ότι το Search EngineOptimization δεν είναι μία στρατηγική ή μία υπηρεσία που «μπαίνει σε πακέτο» την οποία μπορεί ο καθένας να ακολουθήσει ή να αγοράσει από το ράφι, αναμένοντας το ίδιο αποτέλεσμα με τον προηγούμενο.
«Το SEO είναι ένα εντελώς CUSTOM Concept για κάθε ένα ξεχωριστό brand, SEO στόχο, η συγκεκριμένη σελίδα στόχο.»
Αν ψάχνετε μία πακεταρισμένη υπηρεσία «One Size Fits All» τότε η ποιότητα του SEO που θα λάβετε δεν θα είναι ικανοποιητική, γιατί θα λείπει η δημιουργική CUSTOM ανάλυση όλων εκείνων των σημαντικότερων διαφορετικών παραγόντων που θα συνθέσουν το καλύτερο αποτέλεσμα εν καιρώ, για μία συγκεκριμένη μοναδική περίπτωση που αποτελεί το κάθε brand, η κάθε επιχείρηση.
Ας δούμε δύο από τους πιο σημαντικούς παράγοντες στο SEO που η Googleκοιτάει για να ανταμείψει την ιστοσελίδα ενός Brand με premium οργανικές κατατάξεις στην 1η σελίδα:
- RELEVANCY (ή Σχετικότητα)
- AUTHORITY (ή Αξιοπιστία)
Πάμε να δούμε τι σημαίνουν αυτοί οι παράγοντες στο SEO για την Google.
Παράγοντας «RELEVANCY»
Η Google, κάθε φορά που ένας χρήστης πληκτρολογεί μία λέξη ή φράση κλειδί στο search box της, θέλει να εμφανίζει στην 1η σελίδα τις πιο ΣΧΕΤΙΚΕΣ πηγές πληροφοριών που απαντούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο «INTEND» του χρήστη, ο οποίος ψάχνει απαντήσεις για κάποιο συγκεκριμένο θέμα και για το λόγο αυτό πηγαίνει στην Google να ψάξει.
Παράγοντας «AUTHORITY»
Στα μάτια της Google, ένα Brand έχει «AUTHORITY» ή φαίνεται «αξιόπιστο», όταν είναι πολύ ενεργό στο διαδίκτυο και δημιουργεί και μοιράζεται συστηματικά υψηλής ποιότητας μοναδικό περιεχόμενο το οποίο:
- προκαλεί αίσθηση
- βοηθάει και προσθέτει αξία στον αναγνώστη
- οι αναγνώστες το μοιράζονται με άλλους αβίαστα στα κοινωνικά δίκτυα
Το περιεχόμενο αυτό μπορεί να έχει πολλαπλές μορφές και είναι ανάλογο με το είδος του υλικού που το κάθε κοινό σε κάθε διαφορετικό industry ευχαριστιέται να καταναλώνει.
Όταν συντρέχουν οι 2 παρακάτω παράγοντες για ένα resource στο διαδίκτυο:
- To resource δίνει υψηλής ποιότητας απαντήσεις σε συγκεκριμένες ερωτήσεις χρηστών του διαδικτύου (είναι δηλαδή πολύ ΣΧΕΤΙΚΟ με αυτό που ο χρήστης αναζητά)
- Το resource αυτό ζει πάνω στην ιστοσελίδα (το domain) ενός brand το οποίο έχει υψηλό AUTHORITY στα μάτια της Google αλλά και των χρηστών
… τότε το resource αυτό έχει τις καλύτερες πιθανότητες να ανέβει στην 1η σελίδα της Google για σχετικές αναζητήσεις των χρηστών πολύ πιο γρήγορα από ένα αντίστοιχα σχετικό και υψηλής ποιότητας resource, που προέρχεται από ένα νέο η απλά μικρό brand με καθόλου η ελάχιστο AUTHORITY.
Πως το SEO Εκτοξεύει Ψηλά στην 1η Σελίδα τα Brands που Έχουν Μεγάλο Authority
Ένας Μήνας SEO: CASE STUDY (Epixeiro.gr)
Ας πάρουμε ένα παράδειγμα από την πραγματική μηχανή αναζήτησης Google.gr για μία παραδειγματική εσωτερική σελίδα στόχο (ενημερωτικό άρθρο για μία δημοφιλή υπηρεσία) στο Epixeiro.gr, για μία αναζήτηση μίας κύριας λέξης, η οποία σύμφωνα με το AHREFS SEO εργαλείο ανάλυσης, λαμβάνει 30.000 αναζητήσεις κατά μέσο όρο μηνιαίως στην Ελλάδα (βέβαια ταυτόχρονα έγινε optimization και για «longer tail» φράσεις στόχους που περιείχαν την κύρια λέξη στόχο με τις 30.000 αναζητήσεις). Τα αποτελέσματα αφορούν όλες τις σχετικές αναζητήσεις για τις οποίες η συγκεκριμένη σελίδα στόχος ανέβηκε στην 1η σελίδα της Google.
Μέσα σε έναν μήνα SEO εργασιών που συμπεριέλαβαν ONPAGE SEO βελτιώσεις και διαμοιρασμό (social shares) της συγκεκριμένης σελίδας στα Social Media, αυτή ανέβηκε από την θέση 11 στην 2η Google σελίδα στις τοπ 5 οργανικές θέσεις και αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα επόμενα:
- Τα SEO clicks που έλαβε η σελίδα Πενταπλασιάστηκαν (5X), συγκεκριμένα από 340 πήγαν στα 1.717
- Τα Impressions (οι φορές που εμφανίστηκε η σελίδα στα οργανικά αποτελέσματα της Google μπροστά στα μάτια των χρηστών) υπερδιπλασιάστηκαν. Συγκεκριμένα, αυξήθηκαν από 11.322 σε 28.625
- Το CTR (ή Click Through Rate) διπλασιάστηκε (2X) από 3% σε 6%(αποτελεί το ποσοστό των φορών που οι χρήστες είδαν την σελίδα στα οργανικά αποτελέσματα και την επισκέφτηκαν κάνοντας κλικ πάνω της στην Google, σε σχέση με το σύνολο των φορών που αυτή απλά εμφανίστηκε μπροστά τους, μετά από την πληκτρολόγηση των άμεσα σχετικών αναζητήσεων με το περιεχόμενο της συγκεκριμένης σελίδας
Συμπέρασμα:
Αυτό είναι ένα παράδειγμα κατά το οποίο ένα Brand με τεράστιο authority όχι μόνο όσον αφορά την Google και την συνολική δύναμη του domain του, αλλά και την αξιοπιστία στα μάτια των χρηστών του, ανεβαίνει από την 2η σελίδα στις πρώτες οργανικές θέσεις της Google, μετά από μόνο 1 μήνα επαγγελματικού SEO, για μία άκρως ανταγωνιστική και δημοφιλή αναζήτηση.
Θα επιδρούσε το SEO με τον ίδιο τρόπο και με την ίδια ταχύτητα για ένα brand με ένα domain νέο (σε ηλικία και SEO δύναμη) με μηδενικό ή ελάχιστο Authority το οποίο θα μοιραζόταν ένα resource αντίστοιχα υψηλής ποιότητας;
Είμαι σίγουρη ότι γνωρίζετε ήδη την απάντηση.
Η καλύτερη στρατηγική λοιπόν για ένα δυνατό Ongoing SEO είναι για ένα Brand, η επόμενη:
- να παραμένει πολύ RELEVANT στις αναζητήσεις του κοινού του μέσα από τις διαδικτυακές δραστηριότητες του και…
- να χτίζει το AUTHORITY του συστηματικά και στα μάτια της Google, φροντίζοντας να είναι όλα τα κομμάτια περιεχομένου τα οποία μοιράζεται με το κοινό του βελτιστοποιημένα σύμφωνα με τις αρχές του SEO (On-Page και Off-Page)
Δημοσιεύτηκε στο epixeiro.gr