Τα βήματα τα οποία ακολουθεί κάποιος για να παρουσιάσει τα προϊόντα του στους υποψήφιους αγοραστές (διανομείς-χονδρεμπόρους-λιανεμπόρους) στο εξωτερικό είναι συνήθως τα παρακάτω, με στόχος να επιτευχθεί η προσωπική συνάντηση που έχει και τις περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας.
1. Αποστολή email
Αποστολή ενός πρώτου email, στο οποίο σύντομα μπορεί να περιγραφεί ο λόγος της επικοινωνίας σας καθώς και βασικές πληροφορίες για την εταιρία και το προϊόν σας. Συνημμένη θα πρέπει να βρει ο παραλήπτης του email μία σύντομη εταιρική παρουσίαση (4-5 σελίδες), όπου θα παρουσιάζετε τα βασικά χαρακτηριστικά του προϊόντος σας. Σε εμφανές σημείο θα φαίνεται το site σας, όπου μπορεί να απευθυνθεί κάποιος για περισσότερες λεπτομέρειες και πληροφορίες.
Είναι σημαντικό το site σας να παρουσιάζει με τον καλύτερο τρόπο τα ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήματα.
2. Τηλεφωνική επικοινωνία, επικοινωνία μέσω skype
Ο υποψήφιος πωλητής θα πρέπει να είναι καλά προετοιμασμένος ώστε να απαντήσει γρήγορα και με σαφήνεια σε οποιεσδήποτε απορίες μπορεί να έχουν δημιουργηθεί από την αποστολή της εταιρικής παρουσίασης. Μία αναλυτικότερη και επεξηγηματικότερη παρουσίαση των προϊόντων θα πρέπει να έχει προετοιμαστεί. Το πιο πιθανό είναι ο εισαγωγέας με τον οποίο συζητάτε να θέλει να αντιληφθεί τα χαρακτηριστικά του προϊόντος σας ώστε να δει αν θα ταίριαζε στο δικό του portfolio. Τονίστε τι το διαφορετικό έχετε να προσφέρετε και γιατί θεωρείτε ότι το προϊόν σας θα έχει επιτυχία στην συγκεκριμένη αγορά, στο συγκεκριμένο κανάλι διανομής κ.τλ. Χρησιμοποιήστε στοιχεία από διεθνείς έρευνες αγορών, ώστε να φανείτε «διαβασμένοι» και ιδανικά παρουσιάστε στοιχεία από δική σας έρευνα, που έγινε για την απήχηση του δικού σας προϊόντος, στην συγκεκριμένη αγορά.
3. Προσωπική συνάντηση
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης έχετε την ευκαιρία να δημιουργήσετε μία σχέση εμπιστοσύνης και καλής συνεργασίας. Είναι σημαντικό να πάτε στη συνάντηση με ένα πλάνο μάρκετινγκ το οποίο θα έχει δημιουργηθεί για την συγκεκριμένη αγορά και για τον συγκεκριμένο συνεργάτη. Η παρουσίαση ενός ολοκληρωμένου πλάνου μάρκετινγκ έχει σαν στόχο να πείσει τον υποψήφιο συνεργάτη σας ότι το να επιλέξει το δικό σας προϊόν σημαίνει ότι θα έχει και βοήθεια στην προώθησή του στην αγορά και συνεπώς θα «ξεστοκάρει» πιο γρήγορα.
Ακολουθήστε την τακτική που ακολουθούν μεγάλες εταιρίες παρουσιάζοντας ένα πλάνο μάρκετινγκ και Internet μάρκετινγκ που θα έχει σαν στόχο να κάνει γνωστό το προϊόν στον καταναλωτή (brand awareness) και ταυτόχρονα να τον κατευθύνει στα συγκεκριμένα σημεία πώλησης του συνεργάτη σας. Για παράδειγμα μπορείτε να του παρουσιάσετε για τον μήνα Μάιο μία καμπάνια στη σελίδα σας στο facebook, η οποία θα στοχεύει μόνο τους καταναλωτές συγκεκριμένης πόλης στη χώρα που συζητάτε (το facebook έχει απίστευτες δυνατότητες στοχευμένης διαφήμισης με εξαιρετικά χαμηλό κόστος) με στόχο το brand awareness και ταυτόχρονα θα κάνετε Google Αdwords διαφημίζοντας το προϊόν σας ή κάποια προσφορά και αναφέροντας το κατάστημα ή το site ή το e-shop του συνεργάτη σας για πληροφορίες.
Οι παραπάνω ενέργειες, οι οποίες θα γίνουν από εσάς στην χώρα που στοχεύετε (ακόμα και με πολύ μικρό κόστος) θα δείξουν στον υποψήφιο συνεργάτη σας την πρόθεσή σας για σοβαρή επένδυση στην αγορά του και σίγουρα θα σας κάνουν να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό.
Δημοσιεύτηκε στο epixeiro.gr