Ο Αγροδιατροφικός Τομέας σε παγκόσμιο επίπεδο καλείται να απαντήσει σε προκλήσεις όπως το «μέλλον των 9 δισ», τον υψηλό ρυθμό απώλειας της βιοποικιλότητας, την κλιματική αλλαγή, την αναγκαιότητα της επαναχρησιμοποίησης των παραδοσιακών ποικιλιών για προώθηση της Μεσογειακής Διατροφής.
Στο ερώτημα αν οι Ελληνικές αγροδιατροφικές επιχειρήσεις μπορούν να απαντήσουν σ’ αυτές τις προκλήσεις η δική μου απάντηση είναι ΝΑΙ… υπό προϋποθέσεις όπως αναλύω στο άρθρο μου «Το Branding των Ελληνικών Αγροδιατροφικών Επιχειρήσεων Μπορεί να Αποτελέσει την Απάντηση στις Προκλήσεις του Μέλλοντος;».
Μία βασική προϋπόθεση είναι το χτίσιμο του brand τους. Ιδέες για δημιουργία αγροδιατροφικών προϊόντων/υπηρεσιών υπάρχουν πολλές. Το ζήτημα είναι όμως κάθε επιχειρηματική ιδέα αφού τεσταριστεί και αποδειχθεί ότι είναι μία επιχειρηματική ευκαιρία να υλοποιηθεί και να διαδοθεί μέσα σε ένα πλαίσιο που να υποστηρίζει το χτίσιμο ενός αειφορικού και βιώσιμου brand. Γιατί η διαμόρφωση ενός brand δεν αφορά μόνο το σχεδιασμό ενός λογότυπου. Αφορά οτιδήποτε κάνει και νιώθει ο κάθε άνθρωπος ή η κάθε ομάδα ανθρώπων που υλοποιεί μία επιχειρηματική ευκαιρία.
Ποιοι είναι οι Πυλώνες του Branding μιας Μικρής Αγροδιατροφικής Επιχείρησης; Το χτίσιμο ενός brand θα πρέπει να στηρίζεται σε τρεις (3) πυλώνες:
Ποιο είναι το Θεμέλιο του Branding μιας Αγροδιατροφικής Επιχείρησης;
Για να χτιστεί όμως ένα brand με χρήση όλων των προαναφερόμενων εργαλείων πρέπει να υπάρχει μία ισχυρή Πρόταση Αξίας. Αυτή αποτελεί το θεμέλιο!
Πρόταση αξίας είναι η δήλωση των χειροπιαστών αποτελεσμάτων-ωφελειών που αποκομίζει ο πελάτης χρησιμοποιώντας ένα προϊόν/υπηρεσία. Μία Πρόταση Αξίας απαντά στα ερωτήματα:
- Τι προσφέρω;
- Σε ποιον το προσφέρω;
- Ποιο το όφελος;
Η εταιρεία «Plated» έχει ως πρόταση αξίας την ακόλουθη φράση:
«Η Plated προσφέρει ό,τι χρειάζεστε για να δημιουργήσετε πιάτα από συνταγές σχεδιασμένες από σεφ, κάνοντας πιο απλό και διασκεδαστικό το μαγείρεμα στο σπίτι.»
Χωρίς την Πρόταση Αξίας δεν μπορούμε να:
- τεστάρουμε αν μία επιχειρηματική ιδέα είναι επιχειρηματική ευκαιρία
- ξέρουμε ποιους ανθρώπους χρειαζόμαστε για συνεργάτες
- ορίσουμε τη φύση των βασικών λειτουργιών της αγροδιατροφικής μας επιχείρησης
- γνωρίζουμε πώς θα αποκτήσουμε και θα διατηρήσουμε πελάτες
Οι περισσότερες υποτιθέμενες προτάσεις αξίας των ελληνικών αγροδιατροφικών επιχειρήσεων εδώ και πολλά χρόνια στηρίζονται στην τιμή ή στην ιστορία της Ελλάδας. Όμως αυτά τα δύο από μόνα τους δεν βοηθούν τον επιχειρηματία να διαφοροποιηθεί.
Για να αναπτύξει λοιπόν μία αγροδιατροφική επιχείρηση μία Πρόταση Αξίας που να μιλάει στο νου και στην καρδιά των ανθρώπων μπορεί να εστιάσει σε μία ή και περισσότερες από τις παρακάτω επιλογές/προτάσεις/ιδέες:
Άρα…
Για να προσφέρει μία αγροδιατροφική επιχείρηση εμπειρία στους πελάτες της και αυτοί με τη σειρά τους να διαδώσουν το μήνυμά της θα πρέπει να δουλέψει σκληρά αλλά και με fun. Θα πρέπει οι ιδιοκτήτες της επιχείρησης να αγαπούν πραγματικά αυτό που κάνουν, να εξελίσσουν συνέχεια το brand της, να είναι ανοικτοί στην αλλαγή και στο καινούργιο και να είναι αυθεντικοί και μοναδικοί! Μόνο τότε παράγουν αξία τόσο για τους πελάτες τους όσο και για τους ίδιους!
Δημοσιεύτηκε στο startup.gr