by Institute of Entrepreneurship Development iED

Πώς να διαχειριστείτε μία Κρίση στα Social Media!

Με τον όρο «Κρίση» στα social media εννοούμε οποιαδήποτε αναφορά με αρνητικό πρόσημο αναμεταδίδεται με ταχύ ρυθμό συνολικά στο διαδίκτυο συμπεριλαμβανομένων blogs και fora.

Γενικά θεωρούμε ότι βρισκόμαστε σε κατάσταση κρίσης, αν ένα αρνητικό σχόλιο ή παράπονο αναπαράγεται με γρήγορους ρυθμούς και μόνο στα social media.

Πώς προκύπτει μια κρίση στα Social Media;

Εντοπίζουμε τους πιθανούς παράγοντες από τους οποίους είναι πιθανό να προκληθεί κρίση στα Social Media, οι οποίοι είναι: τυχαία γεγονότα, θέματα επικαιρότητας και θέματα επιχειρησιακής λειτουργίας.

Περίπτωση Α’: Τυχαία Γεγονότα

Είναι συχνό φαινόμενο οι κρίσεις στα social media να ξεσπούν απροειδοποίητα από τυχαία γεγονότα (για παράδειγμα, ένας πελάτης είχε μια δυσάρεστη εμπειρία κατά τη διάρκεια αγοράς ενός προϊόντος, αποφασίζει να δημοσιοποιήσει την εμπειρία του με έντονο τρόπο και βρίσκει «συμπαραστάτες» πρόθυμους να διαδώσουν την ιστορία του και να διηγηθούν και τη δική τους).

Περίπτωση Β’: Θέματα επικαιρότητας

Θέματα επικαιρότητας τα οποία αφορούν συγκεκριμένα τo brand ή ευρύτερα τον κλάδο και έχουν άμεση ή έμμεση επίπτωση στο κοινό και στην ποιότητα υπηρεσιών που λαμβάνει (για παράδειγμα η επιβολή των capital controls σε οπιαδήποτε σελίδα οικονομικού φορέα κατά τη διάρκεια του μήνα Ιουλίου που συνέβη αυτό κ.α) είναι πιθανόν να αποτελέσουν αφορμή για ενδεχόμενη εκδήλωση κρίσης στα Social Media.

Περίπτωση Γ’: Θέματα επιχειρησιακής λειτουργίας

Στην περίπτωση που κάποια υπηρεσία ή προϊόν που παρέχει ένα brand προς το κοινό παρουσιάσει σφάλμα στη λειτουργία του, είναι πιθανό να προκαλέσει ‘αγανάκτηση’ στους fans ή followers του στα Social Media.

Τι ενέργειες κάνουμε για να προετοιμαστούμε;

Οι προληπτικές ενέργειες είναι πάντα σημαντικές για να έχουμε γρήγορα αντανακλαστικά σε ενδεχόμενη κρίση:

  • Χρησιμοποιούμε ειδικά εργαλεία e-listening και monitoring για να παρακολουθούμε τις σχετικές με το brand διαδικτυακές αναφορές ώστε να έχουμε γνώση του τι λέγεται καθημερινά και το πως εξελίσσονται οι συζητήσεις.
  • Δημιουργούμε σενάρια καταστάσεων, τα οποία πιθανόν να οδηγήσουν σε κρίση και προετοιμάζουμε τις αντίστοιχες απαντήσεις σε ερωτήσεις που μπορεί να δεχθούμε.
  • Ορίζουμε ομάδα διαχείρισης κρίσεων και δίνουμε διακριτούς ρόλους και αρμοδιότητες στον κάθε εμπλεκόμενο.
  • Ετοιμάζουμε πλάνο ενεργειών και διαδικασίας εγκρίσεων αυτών των ενεργειών στην περίπτωση κρίσης.

Πως αντιλαμβανόμαστε ότι ξεκινάει μια κρίση;

Υπάρχει ένας αριθμός κριτηρίων, τα οποία αν συνδυαστούν μας δίνουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για το αν αντιμετωπίζουμε κρίση, καθώς και για το πόσο εκτεταμένη είναι αυτή:

  • Πρόσημο sentiment των σχολίων των χρηστών. Όταν χρήστες των Social Media διαδίδουν ανακρίβειες ή μη πραγματικά γεγονότα και κάνουν σχόλια.
  • Προφίλ χρήστη & digital footprint. Διερευνούμε αν ο χρήστης είναι επώνυμος, σε πόσο μεγάλη κοινότητα απευθύνεται και αν έχει μεγάλη επιρροή σε αυτήν την κοινότητά.
  • Περιεχόμενο των σχολίων. Δηλαδή ποιο θέμα συζητείται από απλούς χρήστες ή influencers.
  • Πλήθος και συχνότητα σχολίων. Όσο περισσότερα αρνητικά σχόλια εμφανίζονται γύρω από ένα θέμα και όσο πιο γρήγορη είναι η αναπαραγωγή τους, τόσο πυκνώνουν οι ενδείξεις ότι οδεύουμε προς μία κρίση στα Social Media.

Ο τρόπος εντοπισμού των αντιδράσεων των χρηστών, οι οποίες σηματοδοτούν την έναρξη μιας κρίσης στα Social Media είναι πιθανότατα, ο πιο σημαντικός παράγοντας για την γρήγορη αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων. Το Digital & Social Media Marketing Diploma της KnowCrunch , περιλαμβάνει μια ολόκληρη ενότητα, η οποία αφορά τη διαχείριση της κοινότητας σε περίπτωση κρίσης στα Social Media.

Δημοσιεύτηκε στο epixeiro.gr

Δείτε τη συνέχεια…

Τελευταία Νέα

Ενδυνάμωση της Nεολαίας στην Kοινωνική Eπιχειρηματικότητα...

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου "Socially Agile", συντάχθηκε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη έκθεση για τη διερεύνηση του τοπίου της κοινωνικής...

Ανοικτή Πρόσκληση: Online Σεμινάριο για την...

Είστε νέος/α επιχειρηματίας ή ενδιαφέρεστε για την επιχειρηματικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη; Θέλετε να εξελίξετε τις γνώσεις σας και να ενσωματώσετε τις αρχές της...

Διαδραστικό βιβλίο SAHHim: Καλλιεργώντας Υγιείς Τρόπους...

Το SAHHim δημιουργήθηκε για να βελτιώσει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες των μαθητών με ειδικές ανάγκες (SSN) και των εκπαιδευτικών τους σχετικά...

Έρευνα για την Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων...

Δηλώστε συμμετοχή στην έρευνα που απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ευέλικτου και πιστοποιημένου προγράμματος επανεκπαίδευσης (reskilling) για πρόσφατους πτυχιούχους και...

Νέα Πρόσκληση για Χρηματοδοτική Στήριξη Επενδύσεων...

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιχορηγήσεις έως και 50.000 ευρώ! Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη δεύτερη πρόσκληση του.   Το STAGE...