by Institute of Entrepreneurship Development iED

Ψηφιακές Δεξιότητες: Το Mέλλον της Eργασίας

της Στεφανίας Κόντου

Οι παγκοσμίως ραγδαίες μεταβολές στην τεχνολογία προκαλούν νέα δυναμική στην οικονομία, νέες ευκαιρίες απασχόλησης, νέες συνθήκες και απαιτήσεις στην αγορά εργασίας. Στο κέντρο του νέου εργασιακού περιβάλλοντος βρίσκεται η ζήτηση νέων γνώσεων και σύγχρονων, νέου τύπου δεξιοτήτων και επαγγελμάτων. Η ικανοποίηση αυτών των αναγκών μπορεί να επιτευχθεί μέσω της βελτίωσης της κατάρτισης των εργαζόμενων σε όλα τα επίπεδα.

Πώς θα γίνουν οι νέες τεχνολογίες προσιτές;
Απάντηση: Δια βίου μάθηση

Για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη προαγωγή των τεχνολογικών δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) προτείνει ένα σύστημα ενδοεπιχειρησιακής κατάρτισης. Στόχος του, η διαρκής εκπαίδευση στο πλαίσιο της εργασίας. Οι σύγχρονες, ψηφιακές δεξιότητες αξιώνουν μια προσέγγιση των εργαζομένων προσανατολισμένη στη συνεχή εξέλιξη και μεταβολή των συνθηκών και απαιτήσεων, τη “διά βίου μάθηση”. Η συνεχής κατάρτιση και πρόσληψη νέων γνώσεων είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια του εργασιακού βίου. Ο κεντρικός άξονας είναι η κατάκτηση και εμπέδωση των ψηφιακών δεξιοτήτων από πλευράς ανθρώπινου δυναμικού, για τον παραγωγικό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας.

Ψηφιακές δεξιότητες στην Ελλάδα

Στο πλαίσιο ελέγχου εφαρμογής του συστήματος ενδοεπιχειρησιακής κατάρτισης, διενεργήθηκε η 2η ετήσια έκθεση του Παρατηρητηρίου Ψηφιακού Μετασχηματισμού του ΣΕΒ. Δυστυχώς, η θέση της Ελλάδας στις ψηφιακές δεξιότητες, συγκριτικά με την υπόλοιπη ΕΕ, κυμαίνεται χαμηλά (27η). Η σειρά αυτή δεν είναι αναιτιολόγητη. Η χώρα μας παραδοσιακά στοχεύει στην προαγωγή καταρτισμένων πτυχιούχων, όπου και κατέχει ικανοποιητική θέση (14η). Αντίθετα, η επίδοση της σε ό,τι αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες είναι χαμηλή, λόγω της επαναλαμβανόμενης τριπλής αδυναμίας της. Συγκεκριμένα, λόγω της απουσίας σύνδεσης της εκπαίδευσης με τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας, της υποβαθμισμένης, αν όχι ανύπαρκτης δια βίου μάθησης (κατάρτιση, επανακατάρτιση και αναβάθμιση δεξιοτήτων) και της απουσίας μηχανισμού οργανωμένης εποπτείας και αξιολόγησης των ψηφιακών δεξιοτήτων στον δημόσιο τομέα.

Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.

Τελευταία Νέα

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα με Θέμα «Gamification στην Εκπαίδευση» 

Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας σας προσκαλεί στο “Gamification στην Εκπαίδευση” πρόγραμμα. Πρόκειται για δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με διάρκεια μιας εβδομάδας, που θα πραγματοποιηθεί στο...

Συμβάλλοντας στην Ενδυνάμωση των Γυναικών

Σε έναν κόσμο που συνεχώς εξελίσσεται και προοδεύει, εξακολουθούν να επιβιώνουν κοινωνικά φαινόμενα που καταπατούν τα ανθρώπινα δικαιώματα. Ένα από αυτά τα φαινόμενα είναι...

Εκπαίδευση 4.0: Ο Λόγος που Ήρθε...

Αν είστε εκπαιδευτικός ή απλά ενδιαφέρεστε και ακολουθείτε τις τάσεις στην εκπαίδευση, θα πρέπει να έχετε ακούσει για την Εκπαίδευση 4.0. Σε περίπτωση που...

Κυβερνοεπιθέσεις: Ο Κίνδυνος για τις Επιχειρήσεις

του Σπύρου Κατρανίδη Τα γεγονότα που σημάδεψαν το 2020 επιτάχυναν τις εξελίξεις στην ψηφιακή μετάβαση, με την εξάρτηση από το διαδίκτυο να γίνεται μεγαλύτερη. Ανάλογα...

Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και Καινοτομία σε Έναν...

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις και καινοτομία, εκεί που όλα θα συμβαίνουν πλέον ψηφιακά.  Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της οικονομίας, τόσο σε εγχώριο...