της Στεφανίας Κόντου
Οι παγκοσμίως ραγδαίες μεταβολές στην τεχνολογία προκαλούν νέα δυναμική στην οικονομία, νέες ευκαιρίες απασχόλησης, νέες συνθήκες και απαιτήσεις στην αγορά εργασίας. Στο κέντρο του νέου εργασιακού περιβάλλοντος βρίσκεται η ζήτηση νέων γνώσεων και σύγχρονων, νέου τύπου δεξιοτήτων και επαγγελμάτων. Η ικανοποίηση αυτών των αναγκών μπορεί να επιτευχθεί μέσω της βελτίωσης της κατάρτισης των εργαζόμενων σε όλα τα επίπεδα.
Πώς θα γίνουν οι νέες τεχνολογίες προσιτές;
Απάντηση: Δια βίου μάθηση
Για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη προαγωγή των τεχνολογικών δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) προτείνει ένα σύστημα ενδοεπιχειρησιακής κατάρτισης. Στόχος του, η διαρκής εκπαίδευση στο πλαίσιο της εργασίας. Οι σύγχρονες, ψηφιακές δεξιότητες αξιώνουν μια προσέγγιση των εργαζομένων προσανατολισμένη στη συνεχή εξέλιξη και μεταβολή των συνθηκών και απαιτήσεων, τη “διά βίου μάθηση”. Η συνεχής κατάρτιση και πρόσληψη νέων γνώσεων είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια του εργασιακού βίου. Ο κεντρικός άξονας είναι η κατάκτηση και εμπέδωση των ψηφιακών δεξιοτήτων από πλευράς ανθρώπινου δυναμικού, για τον παραγωγικό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας.
Ψηφιακές δεξιότητες στην Ελλάδα
Στο πλαίσιο ελέγχου εφαρμογής του συστήματος ενδοεπιχειρησιακής κατάρτισης, διενεργήθηκε η 2η ετήσια έκθεση του Παρατηρητηρίου Ψηφιακού Μετασχηματισμού του ΣΕΒ. Δυστυχώς, η θέση της Ελλάδας στις ψηφιακές δεξιότητες, συγκριτικά με την υπόλοιπη ΕΕ, κυμαίνεται χαμηλά (27η). Η σειρά αυτή δεν είναι αναιτιολόγητη. Η χώρα μας παραδοσιακά στοχεύει στην προαγωγή καταρτισμένων πτυχιούχων, όπου και κατέχει ικανοποιητική θέση (14η). Αντίθετα, η επίδοση της σε ό,τι αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες είναι χαμηλή, λόγω της επαναλαμβανόμενης τριπλής αδυναμίας της. Συγκεκριμένα, λόγω της απουσίας σύνδεσης της εκπαίδευσης με τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας, της υποβαθμισμένης, αν όχι ανύπαρκτης δια βίου μάθησης (κατάρτιση, επανακατάρτιση και αναβάθμιση δεξιοτήτων) και της απουσίας μηχανισμού οργανωμένης εποπτείας και αξιολόγησης των ψηφιακών δεξιοτήτων στον δημόσιο τομέα.
Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.