Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) έχει εξαπλωθεί σε μεγάλο βαθμό στη σύγχρονη πραγματικότητα. Υπάρχει πλέον μια πλειάδα διαφορετικών μέσων και εργαλείων, που αξιοποιούνται τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Τα πλεονεκτήματα όμως που παρέχουν οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, συχνά αντισταθμίζονται από τους κινδύνους και τα αρνητικά φαινόμενα που προκύπτουν από τη μη ασφαλή χρήση τους.
Η διαπίστωση του “κενού” στην εκπαίδευση για την ασφαλή χρήση των κοινωνικών δικτύων είναι ορατή, καθώς και η ανάγκη αύξησης του βαθμού συνειδητοποίησης στους ενήλικους χρήστες. Σημαντική προσπάθεια στην κατεύθυνση της παροχής αυτής ακριβώς της εκπαίδευσης αποτελεί το Ευρωπαϊκό έργο ERASMUS+ ”Safe Social Media – Use Safe Of Social Media For Adults”, στην υλοποίηση του οποίου συμβάλλει και το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας μαζί με εταίρους από την Ισπανία, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία και Τουρκία. Ειδικότεροι σκοποί του έργου αποτελούν αφενός, η δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας με ενημερωτικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο σχετικά με την ασφαλή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και αφετέρου η κατάρτιση βραχυπρόθεσμου εκπαιδευτικού προγράμματος για ενήλικες. Υπό αυτό το πρίσμα, πραγματοποιήθηκε στην ιστορική Βαρσοβία της Πολωνίας η 3η διακρατική συνάντηση του έργου. Οι συμμετέχοντες εκ μέρους του Ινστιτούτου Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας, Αργύρη Άννα, Γιαλαμάς Αναστάσιος, Λάτσιου Ελισάβετ, Μαντσέ Αγγελική και Μπαμπαγενές Ηλίας, είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν ζητήματα που αφορούν την χρήση των social media στις γυναίκες 18-35 ετών, σύμφωνα με τον καταμερισμό καθηκόντων από την προηγούμενη διακρατική συνάντηση, αλλά και να εργαστούν από κοινού με τους εταίρους για την ανάπτυξη των εργαλείων που θα ενταχθούν τόσο στην πλατφόρμα όσο και στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. To ενδιαφέρον επικεντρώθηκε κυρίως στην κατάρτιση των ερωτηματολογίων που θα αξιοποιηθούν πριν και μετά την εφαρμογή του εκπαιδευτικού προγράμματος (pre-test, final-test), στη δομή των εκπαιδευτικών ενοτήτων -καθώς και στη διάρκεια σε ώρες για κάθε μία- και τέλος στο ερωτηματολόγιο αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα στοιχεία που προέκυψαν αποσαφήνισαν την τελική μορφή των εργαλείων αυτών, αλλά και δημιούργησαν μια νέα κατανομή ερευνητικών καθηκόντων για κάθε εταίρο, προκειμένου να είναι διαθέσιμη σε προσεχή φάση τόσο η διαδικτυακή πλατφόρμα όσο και το μοντέλο βραχυπρόθεσμης εκπαίδευσης που θα εφαρμοστεί σε κάθε χώρα. Η επόμενη διακρατική συνάντηση είναι προγραμματισμένη να λάβει χώρα τον Οκτώβριο στην Ελλάδα, στην πόλη της Λάρισας.