Στο χώρο του marketing οι επιχειρήσεις εξελίσσονται μέσω των ποιοτικών αποφάσεων που λαμβάνουν. Πολλοί παράγοντες οδηγούν στη λήψη αυτών των αποφάσεων. Ένας από αυτούς δικαιωματικά είναι η λεγόμενη προγνωστική ανάλυση (predictive analytics). Πρόκειται για τη διαδικασία ανάλυσης των τρεχόντων και των ιστορικών δεδομένων σε συνδυασμό με τεχνικές στατιστικής και μηχανικής μάθησης. Οι επιχειρήσεις, ειδικότερα, προβλέπουν μελλοντικούς κινδύνους, τμηματοποιούν το πελατολόγιό τους και φυσικά αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Εξ αυτών των λόγων, η ανοδική κατεύθυνση της τιμής των predictive analyrics συνεχίζεται από το 2016 έως και σήμερα.
Τρόποι Αξιοποίησης των Predictive Analytics
Διατήρηση πελατείας και εξατομίκευση εμπειριών
Κάθε επιχείρηση οφείλει να δίνει βαρύτητα στα δεδομένα που αφορούν τους πελάτες της. Μέσω αυτών μπορούν να γίνουν προβλέψεις για τις επόμενες αγορές του καταναλωτικού κοινού (συνδυαστικά με προηγούμενες αγορές τους). Αυτός ο τρόπος αξιοποίησης επιτυγχάνεται π.χ. μέσω του μοντέλου Propensity Models (μοντέλα τάσης), το οποίο αξιολογεί και σκιαγραφεί έναν χρήστη.
Αξιολόγηση δυνητικών πελατών
Ο στόχος στον χώρο του marketing είναι η μεγιστοποίηση των πωλήσεων μέσω της προσέλκυσης ευρύτερου αγοραστικού κοινού. Τα predictive analytics επιτρέπουν ακριβώς την αξιολόγηση των δυνητικών πελατών (leads). Συγκεκριμένα, βοηθούν στον εντοπισμό των υποψήφιων πελατών, καθώς μειώνουν καθ’ αυτόν τον τρόπο τους χαμένους πόρους σε leads που δύσκολα θα μετατρέπονταν σε μελλοντικούς πελάτες.
Κατηγοριοποίηση κοινού και κατανόηση συμπεριφοράς τους
Γνωστή μέθοδος προσέλκυσης του κοινού αποτελεί η ευρέως διαδεδομένη διαφημιστική καμπάνια, η οποία και στοχεύει σε συγκεκριμένο κάθε φορά κοινό. Με βάση τη συμπεριφορά, τα δημογραφικά στοιχεία, τα ενδιαφέροντα κ.λπ., τα analytics εντοπίζουν μοτίβα και προσφέρουν πληροφορίες για το κοινό της εκάστοτε επιχείρησης. Στη συνέχεια ο marketer προσαρμόζει αναλόγως τη στρατηγική του και συγκεκριμένα επιλέγει την καταλληλότερη ανά δεδομένη χρονική στιγμή.
Βελτιστοποίηση πόρων
Γενικά η διαφήμιση που πετυχαίνει το στόχο της και παράγει τα μέγιστα αποτελέσματα είναι η στοχευμένη. Τα predictive analytics προσδιορίζουν ακριβώς τα κανάλια, το χρόνο και τις εκάστοτε αυξημένες δαπάνες. Με τη σειρά τους αυτά οδηγούν και σε καλύτερα ROAS (return on ad spend).
Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.