by Institute of Entrepreneurship Development iED

Οι βασικές αρχές του Marketing παραμένουν σταθερές

Ακούμε όλοι συνεχώς πως τίποτα δεν μένει ίδιο.

Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει.

Η τεχνολογία επίσης αλλάζει και καινούρια πράγματα εμφανίζονται για να κάνουν τις ζωές μας ευκολότερες (ή και δυσκολότερες).

Βεβαίως όλα τα παραπάνω ισχύουν.

Όμως οι βασικές αρχές του Μάρκετινγκ – αυτές που ίσχυαν πριν 50 χρόνια – ισχύουν και σήμερα – και εάν μπορώ να κάνω μια πρόβλεψη – θα ισχύουν και για τα επόμενα 50 χρόνια!

Αυτό που αλλάζει κάθε φορά είναι οι τακτικές και τα εργαλεία. Οι βασικές αρχές του Μάρκετινγκ παραμένουν σταθερές.

Παλιότερα, για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις για να επικοινωνήσουν με την αγορά τους, χρησιμοποιούσαν το telex (μπορεί κάποιοι να το θυμούνται) ή έστελναν επιστολές με το ταχυδρομείο ή διαφημιστικά φυλλάδια με Fax.

Σήμερα οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το email, τα social media και το internet.

Αύριο μπορεί να χρησιμοποιούν κάτι άλλο.

Ότι δούλευε στο παρελθόν – για τον εντοπισμό της σωστής αγοράς, του προφίλ του πιθανού πελάτη, των προβλημάτων που θέλει να λύσει, τους πραγματικούς λόγους που χρειάζεται το προϊόν ή την υπηρεσία μας και για το πως μπορούμε να τον βοηθήσουμε να καλύψει μια συγκεκριμένη ανάγκη ή επιθυμία – παραμένουν τόσο επίκαιρα όσο και πριν από 5 , 20 ή 50 χρόνια! Δεν έχουν αλλάξει – και αυτός είναι ο πυρήνας το Μάρκετινγκ.

Οι επιχειρήσεις σήμερα δυσκολεύονται στο Μάρκετινγκ και δεν έχουν αποτελέσματα από τις ενέργειες που κάνουν γιατί επικεντρώνονται στις τακτικές και τα “εργαλεία” – ξεχνώντας (ή δίνοντας μικρή σημασία) στον “πυρήνα” του Μάρκετινγκ που δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.

Γιατί όμως αυτές οι βασικές αρχές δεν αλλάζουν;

Μια απλή απάντηση που μπορώ να δώσω είναι ότι πρώτα υπήρχαν οι ανάγκες και επιθυμίες από τον άνθρωπο και μετά βγήκε το Μάρκετινγκ. Και αυτό δεν αλλάζει.

Και το πόσο πολύ δεν αλλάζει ο «πυρήνας» του Μάρκετινγκ το βλέπουμε χαρακτηριστικά στην κλασική διαφήμιση (photo πάνω δεξιά) του εκδοτικού οίκου McGraw-Hill “Man in the chair” όπου γράφει:

Δεν ξέρω ποιος είσαι
Δεν ξέρω την εταιρεία σου
Δεν ξέρω τα προϊόντα της εταιρείας σου
Δεν ξέρω τι αντιπροσωπεύει η εταιρεία σου
Δεν ξέρω τους πελάτες της εταιρείας σου
Δεν ξέρω τα αποτελέσματα της εταιρείας σου
Δεν ξέρω την φήμη της εταιρείας σου
Τώρα, τι ακριβώς ήθελες να μου πουλήσεις;

Ξέρετε πότε δημοσιεύθηκε αυτή η διαφήμιση;

Το 1950.

Και το ερώτημα είναι, τι από τα παραπάνω έχει αλλάξει σήμερα (για το πως σκέφτονται οι άνθρωποι πριν αγοράσουν);

Προσωπικά θεωρώ – Τίποτα δεν έχει αλλάξει.

Ο πελάτης σας όταν πηγαίνετε να του πουλήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας – αυτά έχει στο μυαλό του και αυτά είναι τα ζητήματα που θα πρέπει να λύνει το Μάρκετινγκ που κάνετε είτε χρησιμοποιείτε επιστολές είτε κάνετε καμπάνιες στο Facebook.

Το επόμενο βήμα

Πάρτε μια βαθιά ανάσα και κάντε ένα βήμα πίσω. Δείτε την μεγάλη εικόνα. Σκεφτείτε ένα-ένα τα παραπάνω και μετά βρείτε τις τακτικές και τα μέσα που θα χρησιμοποιήσετε. Επικεντρωθείτε στον πελάτη και σε αυτά που θα κάνουν την ζωή του καλύτερη.

Δημοσιεύτηκε στο epixeirein.gr

Τελευταία Νέα

Το Νεαρό Διοικητικό Συμβούλιο του Μορφωτικού...

Στο ορεινό χωριό Άγιος Νικόλαος Τρικάλων, το νεαρό διοικητικό συμβούλιο του Μορφωτικού Συλλόγου "Καμνάι" έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να αναζωογονήσει το χωριό τους και...

Έως 25.000 Eυρώ Aνά Eπιχείρηση από...

Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη νέα πρόσκληση του, η οποία είναι πλέον διαθέσιμη για αιτήσεις σε ολόκληρη την...

Γίνετε Πρότυπο: Εμπνεύστε τη Νέα Γενιά...

Είστε μία δυναμική και καταξιωμένη γυναίκα στον τομέα της επιχειρηματικότητας, της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής, των τεχνών ή των μαθηματικών; Σας προσκαλούμε να...

Socially Agile Hackathon: Οι Ομάδες από...

Στις 21 Μαΐου 2024, πραγματοποιήθηκε επιτυχώς το διαδικτυακό Hackathon μέσω της πλατφόρμας Zoom, το οποίο διοργάνωσε το έργο Socially Agile, εταίρος του οποίου είναι...

Ενδυνάμωση της Nεολαίας στην Kοινωνική Eπιχειρηματικότητα...

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου "Socially Agile", συντάχθηκε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη έκθεση για τη διερεύνηση του τοπίου της κοινωνικής...